Američka korporacija brze hrane Mekdonalds objavila je da je dozvolila bivšem predsedniku SAD-a Donaldu Trampu da „radi“ u jednom od njihovih lokala u Pensilvaniji, ali uz ogradu da ga „ne podržavaju u predsedničkoj trci“.

Tramp je pre nekoliko dana nakratko „radio“ na šuberu za usluživanje putnika automobila restorana „Mekdonalds“ u predgrađu Filadelfije i potom s keceljom odgovarao na pitanja, dok je restoran za to vreme bio – zatvoren.

U objašnjenju zaposlenima u koje je uvid stekao Asošiejted pres, vlasnik-operater restorana Derek Đakomantonio obavestio je upravu da Tramp želi da dođe i da je kompanija na to pristala jer je „jedna od njihovih osnovnih vrednosti to što su njihova vrata otvorena svima“.
Kompanija je dodala da „Mekdonalds ne podržava kandidate za izborne funkcije“.

„Nismo mi ni crveni, (Republikanci), ni plavi (Demokrate), mi smo zlatni“, stoji u saopštenju.

Iz Mekdonaldsa tvrde da su poslovođe njihovih restorana u posetu pozvali i potpredsednicu SAD Kamalu Haris, kandidatkinju Demokrata, i njenog kandidata za potpredsednika SAD, guvernera Tima Valca.

Asošiejted pres je od štaba Haris tražio komentar o tome.

„Mekdonalds“ je rekao da je „postao deo ovih izbora“ iako to nije tražio: u nekoliko navrata Haris je govorila da je nekada radila u „Mekonaldsu“ da bi se izdržavala dok je stuirala, a Tramp je bez dokaza tvrdio da Harisova laže.

„Mekdonalds“ je u dopisu svom osoblju istakao da je ponosan na „lepa sećanja Harisove“, uz navođenje podatka da je 12 odsto Amerikanaca nekad radilo u „Mekdonaldsu“.

Trampova poseta Mekdonaldsu, kako to obično biva, izazvala je lavinu reakciju na društvenim mrežama: a neki korisnici Tvitera obećali su da se neće ići u restorane tog lanca posle Trampovog nastupa.

Kris Hajdok, profesor marketinga na Poslovnoj školi Friman Univerziteta Tulejn, rekao je da je odobrenje posete rizičan potez za „Mekdonalds“ jer njegovo istraživanje pokazuje da kada se brendovi, bilo namerno ili ne, povezuju s kandidatima ili stavovima koji izazivaju podele, kupci koji ne vole te kandidate ili stavove reaguju burnije od onih kojima ti kandidati ili stavovi ne smetaju.

Male kompanije ponekad ipak mogu imati koristi od toga, rekao je Hajdok, jer dobijaju pažnju, te i kupce, ali u slučaju velike kompanije kao što je „Mekdonalds“, toga nema jer svi već znaju za tu kompaniju.

„Tramp koji radi u ‘Mekdonaldsu’ ne može da privuče više kupaca“, rekao je on. „Može samo da iznervira neke ljude“.

Lori Rozen, predsednica firme za odnose s javnošću „Rosen Group“, rekla je da „Mekdonalds“ verovatno neće imati dugoročnu štetu od Trampovog događaja, ali ipak je dobio prisustvo u vestima i publicitet. „Nisam sigurna da li će američki narod imati koristi od tog publiciteta. Međutim, ‘Mekonalds’ hoće“, smatra ona.

Brus Njuman, profesor poslovne etike i marketinga na Poslovnom koledžu Drihaus Univerziteta DePol, slaže se s njom: „Izgledaju kao kompanija koja privlači pažnju predsedničkih kandidata i to povećava svest o brendu“.

Njuman je dodao da Tramp verovatno pokušava da izgleda drugačije, ležernije, pred kraj kampanje, s osmehom i keceljom umesto sakoa.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.