Promocija plavog vina uz Live jazz trio održaće se 4. septembra u Endorfinu od 20 časova.
Ovaj napitak neverovatne boje dolazi iz Španije, tačnije iz Baskije, a proizvodi ga kompanija Gik iz koje ističu da su želeli da unesu inovacije u najtradicionalniju industriju i stvore revoluciju, ali i da je ovo vino namenjeno prvenstveno mladim ljudima koji inače nisu vinoljupci. Mladi ljudi nisu samo milenijalci, kako je istakao jedan od tvoraca plavog vina Aric Lopez za Tajm, već svi oni između 21 i 90 godina koji se tako osećaju. On je dodao i da nekonvencionalni pristup proizvodnji dovodi do ove posebne boje vina, ali i poboljšava ukus.
Šestorica mladih hemijskih inženjera – Injigo Aldaj, Imanol Lopez, Jen Bezga, Gorka Maicegi, Aric Lopez i Taig Makarti – nakon dve godine istraživanja na Univerzitetu u Baskiji odlučila su 2015. godine da osnuju kompaniju Gik Live!, a niko od njih nije prethodno imao iskustva u proizvodnji vina.
U samo prvih godinu dana, međutim, prodato je 30.000 flaša plavog vina, dok je u 2017. godini taj broj porastao na blizu 500.000. Kompanija izvozi vino u 25 zemalja, a sada zapošljava dvanaestoro ljudi.
Uprkos veštačkom izgledu, neobična boja vina je zapravo prirodna, dobijena od antocijanina, pigmenta koji se nalazi u grožđu, boje poznate kao indigotin koja se nalazi u biljkama.
Vino je napravljeno od mešavine crvenog i belog grožđa dobijenog iz francuskih i španskih vinarija, a proizvođači navode da je idealan napitak uz gvakamole ili suši, pa čak i pastu, zbog svog blagog, slatkog ukusa.
Britanski Telegraf piše da je ovo vino slatkog ukusa, i da će, iako možda nije prvi odabir uz biftek ili parče ribe, sjajno izgledati na društvenim mrežama. Britanski San napominje da sladak ukus vina dolazi od niskokaloričnog zaslađivača, da ukusom blago podseća na rizling, ali i da je najbolje kada se posluži hladno.
Mnogi se pitaju je li ovo vino prikladnije letnjoj sezoni ili ipak zimskom vremenu. Vino, međutim, nema sezonu, te je i ovo plavo sjajno osveženje za vrele letnje dane, a sasvim je prikladan napitak i kada se temperature spuste ispod nule. Savršeno će se slagati uz neki desert, a može poslužiti i kao glavni sastojak šarenih koktela.
Ovaj plavi napitak sadrži 11,5% alkohola, što je niži procenat alkohola od onog koji vina inače sadrže – između 12,5% i 13,5%, a veoma je popularan ne samo u Španiji već i u čitavoj Evropi.
„Kada pijete Gik, ne pijete samo plavo vino: pijete inovaciju. Pijete kreaciju. Kršite pravila i stvarate svoja sopstvena. Menjate tradiciju”, poručuju tvorci ovog vina. „Pokušajte da zaboravite sve što znate o tradicionalnim pićima. Pokušajte da razmišljate van usvojenih koncepata i vodite se samo sopstvenim pravilima.”
Tvorci plavog vina inspiraciju su pronašli u ekonomskoj teoriji poznatoj kao „strategija plavog okeana”.
„Nastanak plavog vina za nas ima mnogo značenja”, naveo je jedan od tvoraca. „Kada smo počeli da razmišljamo o razvijanju ovog napitka, pročitali smo knjigu pod imenom Strategija plavog okeana, koja govori o tome da postoje dve vrste okeana: crveni, pun ajkula (onih koji se takmiče za potrošače na tržištu) koje se međusobno bore za ribu (klijente) i boje okean u crveno svojom krvlju. Knjiga je govorila o stvaranju plavog okeana, okeana u kojem su, zahvaljujući kreativnosti i inovacijama, svi slobodni. Za nas je pretvaranje tradicionalno crvenog napitka u plavi poput poezije, i ono nikako ne bi moglo da ima drugu boju. Štaviše, plava boja u psihologiji označava tehnologiju, fluidnost, budućnost, kreativnost… To su koncepti na kojima počiva naša vizija.”
Tajm miris ovog safirnog napitka opisuje kao voćkast, a ukus pomalo nalik nekakvom slatkišu, ili čak slatkoj lubenici.
Plavo vino je, ističe Tajm, novi odgovor na pitanje: „Crveno ili belo?”
*Napomena: Plavo vino dostupno je na NStore onlajn prodavnici.