Globalni prihodi od turizma dostigli su 1,6 triliona dolara u 2024. godini, što je 3% više nego u 2023. U Srbiji je zabeležen porast broja stranih turista za 12% u odnosu na prethodnu godinu, što prevazilazi evropski prosek. Turizam beleži značajne promene, prateći globalne trendove poput personalizovanih putovanja, gastronomskih avantura ili noćnog turizma. Ovi i drugi trendovi u turizmu ukazuju na potrebu u ponudi za personalizovanim, inkluzivnim i svesnim turističkim iskustvima, ali pre svega za vrhunskom korisničkom uslugom.

„Turizam je strateški važan sektor za razvoj društva i ekonomije, a njegova digitalizacija igra ključnu ulogu u unapređenju korisničkog iskustva i efikasnosti poslovanja. Daktela AI omogućava turističkim agencijama i kompanijama, između ostalog, i edukaciju o načinima kako da unaprede korisničku podršku, optimizuju procese rezervacija i ponude personalizovana rešenja svojim klijentima. Naša tehnologija pruža automatizovanu podršku 24/7, analizira podatke kako bi poboljšala korisničko iskustvo i pomaže u efikasnijem upravljanju resursima,“ izjavio je Dušan Ilić, direktor Daktela Adria.

U Londonu smo saznali da je 30% razgovora klijenata sa kompanijom, zapravo realizovano preko chatbotova, odnosno primenom veštačke inteligencije. 40% korisnika će se radije odlučiti za komunikaciju sa chatbotom, ukoliko su zadovoljni pređašnjim iskustvom. Samo u Evropi je zabeleženo 747 miliona međunarodnih dolazaka. Digitalizacija i upotreba AI tehnologija postaju nezaobilazni alati u modernom turizmu. Ovi alati omogućavaju automatizovanu podršku 24/7 – odgovaranje na upite turista u bilo koje doba dana i noći; Personalizovanu komunikaciju, jer na osnovu analize podataka, AI može pružiti prediktivne preporuke zasnovane na interesovanjima putnika. Tu je i efikasnije upravljanje rezervacijama, odnosno optimizacija procesa i smanjenje grešaka u administraciji. Ovo nisu samo rešenja koja su implementirana, već i budućnost turističke industrije.

Daktela AI tim nastavlja da razvija inovativna, personalizovana rešenja koja će omogućiti kompanijama da se prilagode novim potrebama putnika i poboljšaju njihovo korisničko iskustvo u turizmu. Neposredno im ova rešenja omogućavaju i da unaprede poslovanje kompanija/agencija svih veličina u ovoj veoma bitnoj, rastućoj industriji, a samim tim ostvare konkurentnu prednost na međunarodnom tržištu.

FOTO: Željko Kovačević