Iz objavljene dokumentacije, vidi se zapravo da niko nije ni vizuelno kontrolisao kako izgledaju zatege na renoviranoj nadstrešnici.
Jer, samo dan pre nesreće, 31. oktobra, dvoje zaposlenih Saobraćajnog instituta CIP fotografisali su celu rekonstruisanu Železničku stanicu u Novom Sadu. Razlog za njihovu posetu bila je priprema materijala za međunarodni konkurs „Piranesi award 2024“.
Na tim fotografijama uočena su oštećenja na krovu, i to baš u delu koji drži nadstrešnicu, ali su ta oštećenja uočena tek kad je bilo kasno, 4. novembra 2024, odnosno tri dana nakon nesreće.
„Pažljivim pregledom fotografija, a pre svega detalja na mestu vezivanja zatega sa zupčastim krovom, a nakon velikog elektronskog uvećanja (zumiranja) detalja,
mišljenja smo da fotografije mogu biti korisne da se sagleda proces destabilizacije veza nadstrešnice i krova“, piše u dopisu CIP koji je poslat Višem tužilaštvu 5. novembra 2024.
To je, dakle, još jedan dokaz da su oštećenja bila vidljiva i golim okom, samo da niko od onih čiji je posao bio time da se bave nije kontrolisao stanicu.
A to je upravo nadzor objekta koji je zadužen da garantuje da su projektant i izvođač radova uradili sve u skladu sa pravilima struke i zakonom.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 09. JANUARA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS