Igor Dunđerski, Digital Marketing Manager, Dijamant
U kojoj meri CSR projekti moraju da budu u skladu sa korporativnim vrednostima koje kompanija promoviše?
CSR projekti neizostavan su deo poslovanja svake kompanije koja prepoznaje značaj ulaganja u zajednicu, što je i u osnovi strategije kompanije Dijamant. Korporativne vrednosti u potpunosti su skladu sa projektima koje realizujemo, jer velike kompanije, kakva naša i jeste, mogu biti inicijatori kampanja koje menjaju sredinu na bolje. Svedoci smo da se javnost sve intenzivnije uključuje u humanitarne akcije na društvenim mrežama, a digitalni kanali nam pružaju mogućnost dvosmerne komunikacije i adekvatnog zajedničkog delovanja.
Po čemu se kampanja „Prati suncokret“ razlikuje od drugih društveno odgovornih projekata?
Kampanju „Prati suncokret“ usmerili smo na osobe sa Daunovim sindromom i obezbedili novčana sredstva za više udruženja u zemlji, ali još važnije, doprineli boljem razumevanju problema sa kojima se susreću. Digitalni kanali pomogli su nam da javnosti predstavimo inspirativne ličnosti i pokažemo da njihova inkluzija zavisi upravo od nas i naše podrške. Video materijale o njihovoj svakodnevnici ispratilo je 600.000 ljudi, dok je 25.000 reagovalo na iste. Zavidan broj „deljenja“ pokazatelj je da se javnost poistovetila sa vrednostima kampanje i da smo uspeli u početnoj ideji – da pokažemo da imamo više sličnosti nego razlika. U poslednjem kvartalu ove godine nastavljamo sa aktivnostima i u tome se i ogleda posebnost kampanje, jer ćemo kontinuirano uticati na kolektivno oslobađenje od predrasuda.
Da li formula glasi – održiv = odgovoran = snažan brend?
CSR je važan segment nastupa na tržištu i pruža dodatnu vrednost potrošaču, brendu, ali i samoj kompaniji. Snažan brend je upravo onaj koji se izdvaja svojom autentičnošću, doslednošću i odgovornim odnosom prema ciljnoj javnosti. Mi u Dijamantu ne odstupamo od kvaliteta, spajamo tradiciju i inovaciju i na taj način gradimo brendove u čiju snagu se veruje. U našem digitalnom okruženju okupljamo zajednicu koja nam je ukazala poverenje i deli naše osnovne vrednosti, što nam daje kredibilitet da pokrenemo važne teme u društvu.
Možemo li reći da će društvena odgovornost brenda biti njegova osnovna svrha u budućnosti?
Javnost je danas zahtevna, informisana i želi da se brendovi zauzmu za neku društveno značajnu ideju, da ponude rešenje problema i svojim primerom pozivaju na akciju. Iz tog ugla, društvena odgovornost jeste segment koji će biti sve značajniji za pozicioniranje brendova, a kvalitetna komunikacija u digitalnim kanalima omogućava nam značajno involviranje potrošača.