Direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak najavio je u petak da ćemo na srpskim auto-putevima uskoro moći nekažnjeno da vozimo i do 150 km/h, preneo je B92.
Drobnjak je za Tanjug objasnio da to znači da će se na delovima auto-puta gde je saobraćajnim znakom dozvoljeno voziti 130 kilometara na sat, policija tolerisati brzine do 150 kilometara na sat, a da će na delovima gde je maksimalna brzina, na primer, 100 kilometara na sat, moći da se vozi 120 kilometara na čas.
Kako je naveo, to neće važiti za tunele, gde je, recimo, na Koridoru 11 ograničenje 80 kilometara na sat.
Drobnjak je podsetio da je zakonom predviđeno da je maksimalna brzina na auto-putevima 130 kilometara na sat i da će tako i ostati. Kako je kazao, neće se menjati zakon, ali će se prekoračenje brzine od 20 kilometara na čas, ukoliko se nadležni saglase, tolerisati.
Kako je Drobnjak potvrdio za Blic, on se dogovorio sa policijom da do primene ovog pravila dođe uskoro.
Ova vest izazvala je različite reakcije među našim vozačima, a mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da je to dobra odluka jer će se tako skratiti vreme putovanja i smanjiti nervoza i umor kod vozača koji putuju na dužim relacijama, drugi upozoravaju da će tolerisanje brzina do 150 km/h uticati negativno na bezbednost saobraćaja na auto-putevima u Srbiji.
Kao jedan od argumenata navodi se da mnogi vlasnici starijih i loše održavanih automobila nisu svesni opasnosti koju sa sobom nosi vožnja tako velikom brzinom. Osim toga, u slučaju nepredviđenih okolnosti, mnogo je teže kontrolisati automobil koji se kreće brzinom od 150 km/h nego ako vozite 130 na sat, a greške mogu biti kobne.
Bobby
Србија не може да проусти у прихватљивом времену 60 милиона путника годишње. Уска грла су пре свега царинске формалности на границама, а потом и на наплатним рампама. Како држава не може, односно не уме, да то време скрати бољом организацијом преостаје да се на овај начин колико толико надомести време које се губи и пролазак учини колико толико рационалним. Те људе, после дугог рада, чекају породице и ако их ми држимо на границама, наплатним рампама, не постоји ограничење на путу које ће их успорити да стигну до свог циља. У повратку их чекају послодавци и газде, када им је кашњењем угрожен посао. Да не помињем да често путују и са малом децом и да све то скупа на српским друмовима твори прави кошмар. Па чак и они који путују само на одмор, не желе да касне. Вероватно је овако нешто, из неког извора из Европе, дошло до Дробњака, иначе би седео на ушима као и деценијама до сада, али ово више ни аз кога у Европи није прихватљиво. Стога, највероватније ће бити да ће се оваква брзина сигурно толерисати, али би морало и да се ради на побољшању организације на граничним прелазима и наплатним рампама. А да ми нико никада није наплатио казну за прекорачење брзине у : Словачкој, Чешкој, Пољској, Грчкој,... није. Можда неко има неко друго искуство, па нека га изложи.
Veličkovic milorad
Neka onda donesu i odluku da vozači mogu da voze i sa 3 promila alkohola,i to kao obavezno.
Pop
Hrvati to upraznjavaju vec vise godina unazad.
Dusan
Sto se tice ogranicenja Srbija je sa ogranicenjem od 130km/h poprilicno liberalna zemlja.
Dragan
Znaci u zoni skole gde je ogranicenje 30km/h moze tolerancija do 50 , u naselju 50 na 70 ....... Vayi isti princip , garantuje Drobnjak.
sinisa
Ovo je glupost.Zakon mora da se primenjuje,kakav je takav je.Kome se ne svidja neka odgovara za prekrsaj.
Jovan
Istina da ovi sadasnji na vlasti tesko da znaju ista dobro da urade, ali ovo nije nista novo u svetu. U Dubaiju je npr svuda 20 tolerancija preko ogranicenja, ali na +21 ide kazna ( svaki sat laze za 4-5 kmh, tako da na 25+ ide kazna). U suprotnosti sa svim, apsolutno svim ostalim od strane ove vlasti, ovo podrzavam.