Bivši ministar građevinarstva Goran Vesić rekao je pred novosadskim višim javnim tužiocem 22. novembra da ne bi došao na otvaranje Železničke stanice u Novom sadu da ga je njegova pomoćnica Anita Dimoski obavestila da postoji „bilo kakav problem vezan za rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu“ uoči svečanog otvaranja.

U optužnici u koju je Forbes imao uvid, Vesić navodi da je ceremonija otvaranja koja je održana 5. jula, događaj političkog karaktera i da su otvaranju prisustvovale i Jelena Tanasković i Anita Dimoski.

Vesić je rekao da „čin koji se dogodio 05.07.2024. nije prouzrokovao nikakvu posledicu, jer su sve pravne radnje ranije završene i tog čina ne bi bilo da se to prethodno nije dogodilo“.

Vesić je potom precizirao da je vestibil počeo sa radom 5. jula „prema odluci Infrastrukture železnice i Srbija Voza“.

„On (Vesić) ne bi ni došao na otvaranje da mu nije predočeno od strane njegovog pomoćnika za železnički saobraćaj Anite Dimoski, da je završen interni prijem vestibila B, niti ga je ona obavestila da postoji bilo kakav problem vezan za rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu“, navodi se u iskazu.

Dodao je i da nije prisustvovao svim sastancima u vezi sa rekonstrukcijom stanice, već da je bio na samo dva sastanka kada je trebalo da imaoce javnih ovlašćenja, odnosno preduzeća, „ubrza da brže rešavaju zahteve iz okvira njihove nadležnosti“.

Da podsetimo, bivša direktorka Infrastrukture železnice Srbije Jelena Tanasković je na saslušanju izjavila da joj je „ministar Vesić rekao da je to jedini uslov da budem direktor, da prihvatim da on apsolutno upravlja i vodi sve projekte, jer je on navodno dogovorio sa predsednikom da se svi projekti isključivo tako vode“.

Vesić, Tanasković i Anita Dimovski se nalaze na optužnici Višeg tužilaštva u Novom Sadu.

 

inspekcija obaveštena o nedostacima nadstrešnice tek nakon pada

Vesić je negirao da nadležnost Ministarstva nad projektima infrastrukture proizilazi iz Zakona o ministarstvima, i rekao da se nadležnost definiše ugovorom, što je u konkretnom slučaju bio ugovor iz 2017 godine.

On je potvrdio da nije obavestio Republičku građevinsku inspekciju o tome da se radovi i dalje izvode na rekonstrukciji i da postoje nedostaci koji ugrožavaju bezbednost, i dodao da kao ministar „nema obavezu niti saznanja da su na stanici postojali bilo kakvi nedostaci.

Vesić je rekao i da ako su postojali potencijalni nedostaci, o tome inspekciju treba da obavesti investitor.

„Što je i učinjeno nakon događaja od 01.11.2024. godine, kada je investitor obavestio građevinsku inspekciju da je Železnička stanica u Novom Sadu nestabilna te je zabranjeno njeno korišćenje“, stoji u iskazu.

„Ne znam za upotrebnu dozvolu“

Vesić je rekao i da kao ministar nema uvid koje građevinske i upotrebne dozvole su izdate, niti da se time bavio u slučaju stanice.

„Da su Infrastrukture železnice Srbije podnele prijavu radova (Vesić) je saznao tek kada je pozvan na informativni razgovor u policiju, a da je to pitanje isključivo za Infrastrukturu železnice zbog čega je tada podneta prijava radova, jer Ministarstvo reaguje tek nakon podnošenja prijave“, stoji u iskazu koji je objavio Forbes.

Iako se ne pominje o kojoj prijavi radova je reč, može se pretpostaviti da je reč o prijavi radova 16. oktobra 2024.

Dalje je govorio da je Infrastruktura železnice nakon toga nastavila aktivnosti u cilju pribavljanja upotrebne dozvole i da su 20. oktobra „protivpožarci MUP Srbije“ dali saglasnost na ispravnost objekta.

Zahtev trebalo podneti na dan pada nadstrešnice?

Vesićev iskaz otkriva i da je zahtev za upotrebnu dozvolu za stanicu u Novom Sadu trebalo da bude podnet baš 1. novembra.

On je rekao da mu je nakon nesrećnog događaja Anita Dimoski pokazala mejl koji je stigao 1. novembra u 01.00 ujutru.

Mejl je poslala kompanija koja je radila tehnički prijem zgrade železničke stanice, a u tom mejlu je, tvrdi Vesić, pisalo da je urađeno pozitivno rešenje i da će tokom 1. novembra ovaj izveštaj biti prosleđen svima kada ga budu potpisala lica koja su za to ovlašćena.

Ali se, kako je navedeno u iskazu, potpisivanje nije dogodilo zbog pada nadstrešnice, prenosi Forbes.

„Sa tim tehničkim prijemom investitor je trebalo da podnese zahtev za upotrebnu dozvolu, dok mu je rečeno posle nesreće od strane investitora da se čekao tehnički prijem da bi se 1. novembra predao zahtev za izdavanje upotrebne dozvole i da bi ista bila izdata da nije došlo do nezgode jer je najvažniji dokument za upotrebnu dozvolu, tehnički prijem“, rekao je Vesić prema iskazu.

Pod pretpostavkom da je Sektor za građevinske dozvole izdao upotrebnu dozvolu, tvrdi Vesić, „ova nesreća bi se svakako dogodila, jer tehnički prijem nije utvrdio bilo kakav nedostatak“.

On je napomenuo i da Republička reviziona komisija i kompanija Cestra, koja je radila kontrolu projekta za građevinsku dozvolu, „nisu ni na koji način skrenuli pažnju projektantu da projektom treba obuhvatiti i konstrukciju, dok je posao revizione komisije da ukazuje na nedostatke u projektovanju“.

Vesić je na kraju istakao da je po njegovom mišljenju do pada nadstrešnice došlo zbog propusta struke i neadekvatnog održavanja, da sve što se dogodilo nema veze sa upotrebnom dozvolom i da se ne smatra odgovornim zbog toga, da nije mogao da utiče na to i da stanica nije puštena u rad jer je on došao na otvaranje, stoji na kraju iskaza.

 

 

Komentara

  1. Ne Dam
    5. februara 2025. 00:00

    Dimoski nije mogla da ga obavesti jer je to bila, i još uvek je, njihova praksa. Rade kako hoće, kad hoće, bez ikakvih dozvola, bez mrvice znanja, bez stručnih ljudi na gradilištima, pod sloganom: Pa šta!

    1. Gogi2060
      6. februara 2025. 19:16

      Zar ne beše da se ona nije ništa pitala i nije mešala, da na njegovo insistiranje on se pita sve i odlučuje o svemu. Ne beše li takav dokument u tužilaštvu? Šta se desilo sa tim dokumentima?

  2. ping pong
    6. februara 2025. 13:40

    pocelo sa prebacivanjem odgovornosti i neobavestenoscu... sad ce da jedni druge povuku

  3. Olivera Markovic
    6. februara 2025. 19:46

    Uzalud je. Za sve sto ste uradili, ili niste bar 8 godina.

  4. Marko
    7. februara 2025. 14:56

    Drzava smo svi mi koji imamo srpsku licnu kartu .mi smo srbi drzava bez opzira na veroispovest(nacionalnost je engleska strategija ratovanja zavadi pa vladaj to ne postoji) svi iz javnog sektora rade za nas za nase bolje sutra ,ako ne rade ,moraju oni licno odgovarati. zatvor oduzimanje imovine zabrana rada u drustvenim preduzecima ,i moraju stajati potpisi sa imenom i prezimenom. politicarima treba ograniciti bavljenje recimo 10god, posle ne mogu se baviti politikom, nego nek nadju neki posao i njihova porodica ne sme se baviti politikom, nakon 10god i ne mogu raditi u drustvenim nasim preduzecima . sve sto je vazno za nas opstanak nas nacionalni interes mora biti nase .drustveno struja , voda sve izvori zemlja (mozda bi o tome vojska trebala da vodi racuna njih posao je da nas stite, za saradnju sa drustvenim firmama ,mogu jedino srpske porodicne firme nilako kompanije, lica sa dvojnim drzavljanstvom ne smeju posedovati nikakvu srpsku imovinu niti strane kompanije oni mogu iznajmiti koristiti na odredjeni period od recimo 10god bez iskopavanja zloupotrebe srpske zemlje oporezivati strane kompanije jace nego srpske i recnik strani mi imamo reci koje ne koristimo u srbiji srpski jezik ,u nemackoj nemacki . sve mora biti na srpskom , proizvodnja ne sme biti oporezivana to je osnov ekonomije ako srpska porodicna firma pravi nesto ne sme biti oporezivana zemljoradnja , sta god , stranci naj vise mogu iznajmiti zemlju povrsine 100ari na 10g nista vise, porodicne firme su osnov srbije ,porodica proizvodnja a ne trgovina dozvoliti uvoz masina svega potrebnog za pokretanje srpskog biznisa bez oporezivanja , strance treba ograniciti ,oporezivati, posebno za iznosenje novca, pogotovu banke , treba se smanjiti nameti porezi i sve osnovno sto nam otezava zivot ,u nekim slucajevima vecini ne treba nista ni da se oporezuje ,imamo veliki problem i sa janjicarima recimo javnim izvrsiteljima koje moramo adekvatno kazniti za otimanje imovine! ako neko duguje ,duguje vecinom zato sto nema.2/3od plate, uzimanje imovine od cega da zivi ta porodica na ulici. dakle njih moramo za oduzimanje imovine sve staviti u zatvor oduzeti im sve.naj vecu nasu zitnicu kupili al dahra?,strujom nasom trguje 200firmi?,nas rudnik bor kineski...ne moze to tako to je nase nasi su preci ginuli za to .drzava smo mi ,a svi ostali rade za nas ako ne rade kazna. Svi mi gresimo to je ljudski, ali neke greske nas kao drzavu skupo kostaju i nije isto zavisi od pozicije. SRBIJA SRBIMA!

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.