Rimejk Diznijeve „Male sirene“ na kineskim blagajnana, nije doživeo dobrodošlicu, i ponovo je otvorilo pitanje o sve većim poteškoćama Holivuda u Kini i ulozi koju je rasizam igrao u ovom filma, piše The Guardian.
Film je zaradio samo 3,6 miliona dolara od puštanja u kineske bioskope 26. maja, prema Box Office Mojo. Za ovaj neuspeh mnogi krive rasizam. Kineski državni mediji i internet korisnici osudili su odabir Afroamerikanke Halle Bailey za ulogu princeze Ariel, poput nekih Amerikanaca koji su takođe izrazili ljutnju.
U magazinu Global Times, koji je poznat po podsticanju zapadnih ratova, objavljen je članak u kojem se optužuje Dizni za „prisilno uključivanje manjina“ i „lenjo i neodgovorno pripovedanje“.
Mala sirena ocenjana je sa samo 2,5 zvezdice na Douban-u, popularnom kineskom sajtu za recenzije. IMDb, američki sajt za recenzije, prošle nedelje je tvrdio da je film bio meta „neobičnih glasačkih aktivnosti“ ljudi koji su pokušavali da smanje rejting filma.
Ali mnoge negativne kritike na Douban-u upućene su na zaplet filma, a ne samo na odabir glavne glumice. Međutim u Hong Kongu je film dobio oko 634.000 dolara na otvaranju, što ga čini drugim filmom sa najboljim učinkom tog vikenda, prema Box Office Mojo.
Kris Fenton, autor knjige Feeding the Dragon o Kini i Holivudu, rekao je: „Holivud je izgubio ogromnu poziciju na tržištu Kine u protekloj deceniji, ali se sada i Dizni suočava sa teškim kritikama iz Pekinga “.
To uključuje napore Boba Igera, Diznijevog izvršnog direktora, da se dodvori Pekingu. On se vratio na čelo Diznija u novembru, manje od godinu dana nakon što je napustio tu funkciju. Zaslužan za poboljšanje odnosa kompanije sa kineskom vladom, pregovarajući o otvaranju tematskih parkova u Šangaju i Hong Kongu. Nekoliko dana nakon što se Iger vratio u Dizni, Avatar: Put vode odobren je za puštanje u Kinu.
U aprilu se sastao sa kineskim komitetom američkog Kongresa, govoreći o poteškoćama u odnosima sa Kinom. Zatim je 2020. godine ova kompanija bila žestoko kritikovana nakon što se pokazalo da je sarađivala sa vlastima u Xijiang-u da bi snimali neke delove filma Mulan.
Fenton je takođe primetio da Arijel nije dobro poznat lik kineskoj publici. Diznijev film Mulan zaradio je 23 miliona dolara prvog vikenda prikazivanja u Kini. „Zahvaljujući domaćoj filmskoj industriji, kineska publika sada ima mogućnost da na velikom platnu vidi dobro poznate, relevantne priče koje su kreirali njihovi autori“.
Ali mnogi ljudi i dalje smatraju da je kineska publika previše otporna na crne likove. Murjana, nigerijska advokatska pripravnica rođena u Hong Kongu, rekla je da je navikla da doživljava rasizam u svom rodnom gradu.
„Godina je 2023. i ako ste crni ili tamnoputi u Hong Kongu, postoji 95% šanse da će pored vas biti prazno mesto u vozu… Iznenađujuće što ljudi i dalje na osnovu stepena u kome nečija koža proizvodi melanin određuje da li će uživati u filmu o izmišljenoj polu-ribi polu-čoveku.”