Najava da se razmišlja o mogućnosti naplate ulazaka vozilima u centar Beograda toliko je ustalasala javnost da su nadležni odlučili brže-bolje da odustanu od tendera za izradu studije pod nazivom „Upravljanje saobraćajem u Beogradu kroz model tarifiranja pristupa centralnoj zoni“, prenosi Blic.
„Sekretarijat za saobraćaj je, kao naručilac, utvrdio da prestaje potreba za sprovođenjem postupka javne nabavke usluga izrade studije s obzirom da se nisu stekli preduslovi za realizaciju predmetne javne nabavke, odnosno s obzirom da još uvek nije realizovan i uspostavljen visoko-kapacitetni sistem javnog prevoza u gradu Beogradu, kao i da je u toku realizacija saobraćajno-infrastrukturnih projekata“, stoji u obrazloženju zašto je tender obustavljen samio nedelju dana posle raspisivanja.
Konkurs je obustavljen pošto Beograd još nije dobio metro ili kako su ga krstili u odluci „visoko-kapacitetni sistem javnog prevoza“.
U konkursnoj dokumentaciji je stajalo da bi onaj koji dobije posao trebalo da „prikupi iskustva gradova koji već primenjuju ovu praksu, da uradi istraživanje na terenu među građanima, da definiše zonu, odnosno tačnu lokaciju u kojoj bi se naplaćivao ulaz vozilima (uz mogućnost da se pešačka zona prostire od Slavije do Trga republike), da uradi finansijsku analizu predloženog modela, društveno-ekonomsku korist od nje, kao i analizu pravnog okvira za implementaciju sistema“.
Sličan sistem primenjuje se u Londonu, Njujorku, Milanu, Stokholmu, Singapuru, podseća Blic.