Kompanija Najk je u novoj kampanji brenda „Just do it“ (učini to) promenio standardni sloglan koji je prepoznat u celom svetu i prekrstio u „Don’t do it“ (ne čini to) povodom problema rasizma u SAD, prenosi CNN.
„Ne činite to“, naglašava se u njihovoj video poruci.
„Nemojte se pretvarati da u SAD nema problema. Nemojte ignorisati rasizam. Ne prihvatajte nevino izgubljene živote. Nemojte tražiti izgovore i misliti da vas se ne tiče. Nemojte samo sedeti i ćutati. Nemojte misliti da ne možete ništa promeniti, jer smo svi deo promene“, navodi se u poruci.
Ovo nije prvi put da Najk, kao sportska kompanija, koristi slogan za događaje koji nemaju nikakve veze sa sportom.
„Najk ima dugu istoriju suprotstavljanja svakom obliku bahatosti, mržnje i nejednakosti. Nadamo se da ćemo objavljivanjem ovog video snimka doprineti budućim akcijama u borbi protiv ovog velikog problema u našem društvu i podstaći ljude da pruže pomoć i podršku u takvim akcijama“, rekli su iz kompanije za CNN.
Poruka kompanije usledila je četiri dana nakon policijskog ubistva Afroamerikanca Džordža Flojda u Mineapolisu, koje je zabeleženo i na video klipu. Na snimku se vidi koleno policajca na Flojdovom vratu i Flojd koji se žali da ostaje bez daha, a nakon nekoliko minuta on prestaje da daje znake života i ubrzo je proglašen mrtvim. Četiri policajca koji su učestvovali u njegovom hapšenju su otpuštena, jedan i uhapšen, ali to nije sprečilo masovne proteste u Mineapolisu i širom SAD.