Dok je čistio i raspremao podrum kuće na Kapriju, trgovac strarih stvari, pronašao je šareni nesimetrični portret, koji je njegova žena opisala „užasnim“, a za koji italijanski stručnjaci tvrde da je originalni rad Pabla Pikasa.

Nakon što je 1962. godine slučajno našao sliku u podrumu kuće na Karpiju, Italijan Luiđi Lo Roso zamotao je platno na kom je bio specifičan portret i poneo ga sa sobom u Pompeju, gde je slika narednih nekoliko decenija visila u jeftinom ramu na zidu u dnevnoj sobi.

Portret, za koji se veruje da je slika francuske fotografkinje i slikarke koja je bila dugogišnja Pikasova ljubavnica i muza – Dora Mar, u gornjem levom uglu ima prepoznatljiv potpis slavnog umetnika, ali Lo Roso nije znao ko je on.

Sumnje su se pojavile, godinama kasnije, kada je njegov sin Andrea počeo da postavlja razna pitanja, nakon proučavanja enciklopedije istorije umetnosti, piše Gardijan.

Porodica je na kraju potražila savet tima stručnjaka, uključujući poznatog umetničkog eksperta Mauricija Seracinija. Nakon godina istraživanja, Cinzia Altieri, grafolog i član naučnog komiteta Fondacije Arcadia, koja se bavi procenama, restauracijama i atribucijama umetničkih dela, potvrdila je da je potpis na slici, danas vredan 6 miliona evra, zaista Pikasov.

„Nakon što su obavljena sva druga ispitivanja slike, dobila sam posao da proučim potpis“, rekla je Altieri za Gardijan. „Radila sam na njemu mesecima, upoređujući ga sa nekim od njegovih originalnih dela. Nema sumnje da je potpis njegov. Nije bilo dokaza koji bi sugerisali da je to lažno.”

Pikaso je bio čest posetilac južnog italijanskog ostrva Kapri i veruje se da je slika, koja je neverovatno slična Pikasovom Buste de femme (Dora Maar), nastala između 1930. i 1936. godine.

Lo Roso je od tada umro, ali njegov sin Andrea, koji sada ima 60 godina, nastavio je svoju potragu da otkrije umetnika koji stoji iza slike.

„Moj otac je bio sa Kaprija i skupljao je „smeće“ i prodvao to“, rekao je. „Pronašao je sliku pre nego što sam se uopšte rodio i nije imao pojma ko je Pikaso. Nije bio baš kulturno obrazovan. Dok sam čitao o Pikasovim delima u enciklopediji, pogledao bih sliku i uporedio je sa njegovim potpisom. Stalno sam govorio ocu da je slično, ali on nije razumeo.“

Andrea Lo Roso je rekao da je bilo trenutaka kada je porodica razmišljala da se otarasi slike. „Moja majka nije htela da je zadrži – stalno je govorila da je užasna.“

Nekoliko puta je kontaktirao Pikasovu fondaciju u Malagi, ali je rekao da ona nije pokazala interesovanje da ispita njegove tvrdnje, jer smatra da su lažne. Fondacija ima konačnu reč o autentičnosti slike, sada skrivene u trezoru u Milanu.

Pikaso, koji je umro 1973. godine, svetu umetnosti podario je više od 14.000 radova, a fondacija dnevno prima stotine poruka od ljudi koji tvrde da poseduju original.

Buste de femme (Dora Maar) je naslikana 1938. i ukradena sa jahte saudijskog šeika 1999. pre nego što je pronađena 20 godina kasnije.

Luka Markante, predsednik Arkadija fondacije, veruje da mogu postojati dve verzije dela.

„Obe bi mogle da budu originalni“, rekao je on za novine Il Giorno. „To su verovatno dva portreta, ne potpuno ista, ali su iste teme koje je Pikaso naslikao u dva različita vremena. Jedno je sigurno: onaj koji je pronađen na Kapriju i sada se čuva u sefu u Milanu je autentičan.“

Markante će sada predočiti dokaze Pikaso fondaciji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.