Drugi avion u vlasništvu „Tu Montenegra“ (ToMontenegro) ostaće bez motora zbog duga „Montenegro erlajnsa“, jer je kompanija GECAS koja ga je iznajmljivala već pokrenula postupak njegovog skidanja, prenele su Vijesti.
Kako su objasnili iz „Tu Montenegra“, oni neće platiti dug bivšeg državnog avio-prevoznika, jer nemaju pravnu osnovu da to učine.
„Montenegro erlajns“ je još pre tri godine sklopio ugovor o iznajmljivanju ovog motora za oko 2.300 dolara dnevno, a zakup je prestao da plaća početkom decembra prošle godine, odnosno mesec pre nego što su obustavili rad.
„Kompanija GECAS, koja je iznajmljivala jedan od motora ‘Montenegro erlajnsu’ je najavila i pokrenula postupak skidanja motora koji je ostao na našem avionu, zbog neizmirenog duga od oko 290.000 evra. Motor je u vlasništvu pomenute kompanije, tako da izvršitelji nisu bili involvirani“, piše u odgovorima iz službe za odnose sa javnošću „Tu Montenegra“.
Objasnili su i da je sporni motor još u avionu, ali da se on ne koristi „jer je u postupku vraćanja u saobraćaj i uskoro će biti skinut radi zamjene drugim motorom“.
„Dug nećemo plaćati, jer nema ugovorne osnove za tako nešto“, dodaju iz kompanije.
Odgovarajući na pitanje da li je zaplena motora mogla da se spreči, naveli su da je to pitanje za „Montenegro erlajns“.
„Tu Montenegro“ trenutno raspolaže sa dva aviona koji su u njihovom vlasništvu, a nedavno su iznajmili treći, dok se ne završi remont drugog aviona.
„Avion koji je u saobraćaju je osposobljen za saobraćaj tokom maja, dok je pokrenuta realizacija plana povratka u saobraćaj drugog aviona, koji se očekuje da ponovo poleti sredinom jula. Zbog problema koje smo imali u vezi (ne)dostupnosti sredstava za održavanje aviona na aerodromu Podgorica i komplikovanih vlasničko-imovinskih pitanja oko avionskih motora, plan vraćanja drugog aviona u saobraćaj je morao biti revidiran i produžen“, ističu iz kompanije „Tu Montenegro“.
Dodaju i da su zbog sigurnosti i operativnosti doneli odluku o iznajmljivanju jednog aviona zajedno sa posadom, kojim su u potpunosti obezbedili redovnost i sigurnost saobraćaja, čime je putnicima garantovano da će njihova putovanja biti realizovana na vreme i u punom obimu usluge.
U odgovorima su potvrdili saznanja Vijesti da su iznajmili avion nemačke kompanije „German ervejs“ sa posadom.
Objasnili su i da je to učinjeno radi obezbeđenja redovnosti i sigurnosti reda letenja, dok se drugi avion ne uvede u saobraćaj, ali i zbog ohrabrujućih početnih rezultata na linijama za Beograd i bolje nego očekivane popunjenosti kabine.
„Njihov avion je iznajmljen pod uslovima koji su trenutno na tržištu i oni će saobraćati na našim linijama dok naš drugi avion ne poleti“, navodi se iz kompanije „Tu Montenegro“.
„Niko ne skida motore…“
Član odbora direktora aviokompanije „ToMontenegro“ Goran Đurović rekao je da niko ne skida motore sa aviona „ToMontenegro“ već da su oni zvali kompaniju GECAS da odnese svoj motor jer je kompanija obezbedila dva nova motora za drugi avion, prenele su kasnije Vijesti.
On je reagovao na izjavu poslanika Socijaldemokrata (SD) Damira Šehovića da „sada imamo dva aviona i jedan motor“.
Đurović je naveo da prvi avion koji saobraća od 1. juna ima dva motora u potpunom vlasništvu kompanije i da je taj avion generalno remontovan za bezbedno letenje za narednih sedam do osam godina.
„Ovaj sporni motor je bivša kompanija ‘Montenegro Airlines’ uzela pod zakup ali nije plaćala rate. Kada je ‘ToMontegero’ kupio avion, taj stari motor nije kupljen i postao nam je teret jer je otežavao remont aviona. Mi već dva meseca zovemo i molimo GECAS da dođe po svoj motor i skine nam ga s vrata. Nabavili smo dva nova motora koji čekaju da budu ugrađeni u avion. Ovaj avion će sa novim motorima biti spremen za saobraćaj sredinom jula. Sada bez ikakvih problema ‘ToMontenegro’ obavlja letova sa dva aviona jednim potpuno u svom vlasništvu i jednim privremeno zakupljenim. Svi letovi se obavljuju redovno i nema nikakvog rizika za redovno obavljanje postojećih i najavljenih letova“, rekao je Đurović.