(Beta) – Nove operacije se pripremaju danas da se deblokira teretni brod „Ever given“ koji je šesti dan zaglavljen u Sueckom kanalu, jednom od glavnih svetskih plovnih puteva, uz nade da će popodnevna visoka plima olakšati napore.

U telefonskom intervjuu za egipatsku televiziju predsednik egipatske Uprave za Suecki kanal Osama Rabi potvrdio je sinoć da se brod prvi put pomerio 30 stepeni na desno i na levo što je ocenio kao dobar pokazatelj za napredovanje pokušaja da se brod oslobodi.

Dugačak koliko četiri fudbalska igrališta, teretnjak koji prevozi teret između Azije i Evrope, nasukao se u utorak u uskom veštačkom kanalu koji deli kontinentalnu Afriku od Sinajskog poluostrva. Brod težak preko 220.000 tona zaustavio je kretanje kroz kanal gde prolazi više od 10 odsto međunarodne pomorske trgovine.

Više od 300 brodova čeka na dva kraja kanala koji povezuje Crveno more i Sredozemlje, rekao je egipatski zvaničnik Rabi.

Svaki dan blokade donosi velika kašnjenja i troškove za taj sektor i prvi efekti su počeli da se osećaju. Sirija je juče saopštila da će početi da ograničava distribuciju goriva zbog kašnjenja jedne isporuke nafte.

Vlasti koje upravljaju kanalom navele su da Egipat gubi izmedju 12 i 14 miliona dolara po danu zatvaranja kanala, a specijalizovani časopis Lojds list (Lloyd’s list) procenjuje da teretni brod blokira svakog dana robu u vrednosti od 8,1 milijardu evra.

Portali za vizualno prikazivanje pomorskog saobraćaja kao što su „Vesselfinder“ ili „Marine Traffic“ danas i dalje pokazuju desetine brodova kako čekaju u Sueckom zalivu, u zoni za čekanje u sredini kanala ili na ulazu u kanal u Sredozemlju kod Port Saida.

Pored remorkera radi se i na izvlačenju peska u koji je upao brod.

Dok se čeka velika pomorska kompanija Maersk i nemački Hapag-Lojd u četvrtak su naveli da planiraju da preusmere svoje brodove preko Rta Dobre nade, što je zaobilazak od 9.000 kilometara i najmanje dodatnih sedam dana plovidbe.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.