Mnogo stepenika treba se pređe, da biste postigli uspeh, a na vama je da pokažete koliko snage i upornosti imate. Da nije uvek lako, ali da je moguće pokazala je mlada žena Marija Čalija, koja je u isto vreme odgajala troje dece i gradila uspešan biznis, koji je u poslednje vreme doživeo pravi procvat.
Rizik za nju ne predstavlja prepreku, već izazov u koji se često upušta. Rizikovala je kada je pre nekoliko godina odlučila da napusti posao zubnog tehničara i da otpočne svoj biznis, koji je uspela da proširi u više gradova u našoj zemlji i regionu.
Njen brend Cacao Concept Marija Čalija danas posluje u sedam gradova u četiri države. Beograd, Kragujevac, Pančevo, Užice, Podgorica, Zagreb, Banja Luka. Osim svoje priče o putu do uspeha, Marija nam otkriva i da li je mit ili istina da je zarada u salonima dobra.
– Čitala sam mnogo priča o tome kako je sve počelo od vlasnika velikih svetskih brendova raznih branši, i zanimljivo da je većina slučajno krenula u neku branšu i ostvarila veliku uspeh, baš tako je krenulo i kod mene. Kada sam dobila prvo dete, nisam imala posao, sedela kući sa detetom 24/7, ali to nisam ja, falilo mi je nešto da radim, i sasvim slučajno krenem sa manikirom. Posle godinu dana i sa trajnom šminkom. Sve ostalo je istorija, što se kaže – jasna je Marija.
Ona kaže da nijedan put do uspeha nije lak, može biti samo manje ili više težak.
– Samo moja porodica i ja znamo koja su odricanja, koliko neprospavanih noći, propuštenih odmora, provoda. Svaki uspeh prate razni problemi, jer da bi došli do vrha, morate da prođete sve testove izdrzljivosti – kaže Marija.
Marija kaže da je za nju uspeh ako spava šest sati, jer joj je tempo takav da ima previše obaveza koja mora da odradi tokom dana.
Na pitanje odakle joj tolika snaga, Marija odgovara da je to zbog prevelike ljubavi prema poslu.
– Dva dana pred porođaj sam radila obrve klijentkinji, a kada sam se porodila sa trećim detetom nakon mesec i po dana sam odradila edukaciju za obrve – kaže Marija.
Salon su prvo otvorili u Kragujevcu, gde su veoma brzo postali prepoznatljiv brend, a klijenti su bili veoma zadovoljni kvalitetom usluga, što je rezultiralo time da su se preporuke čule i da su novi klijenti su sami dolazili. Marija i njen suprug su to iskoristili, pa su ujedno ulagali u nove poslove vezane za lepotu i negu, pa je tako nastala drogerija, epil centri i akademija za trajnu šminku koja je sve prepoznatljivija i ima sve više polaznika. Celokupno svoje iskustvo, Marija i njen suprug preneli su u Beograd gde sada žive i gde su otvorili novi salon na lokaciji Južni bulevar 112. U Kragujevcu su nedeavno pokrenuli fizio centar, a u planu im je otvaranje Spa centara za kosu, koji je potuna novost u svetu nege i lepote.
– Tek kada smo postali sigurni da znamo posao i imamo sistem, rešili smo da otvorimo vrata franšize našeg brenda. Angažovali smo konsultante za franšizu. Prva je otvorena u Zagrebu, a vrlo brzo šire se u Podgoricu, Banja Luku i Užice. Moram samo da naglasim da primaoce franšiza pažljivo biramo, bitan nam je kvalitet i pouzdanost, a ne samo veći broj lokala i prihod. Biramo porodične ljude koji će da poštuju naše principe i pruže kvalitetnu uslugu – kaže Marija.
Konkurencija u svetu lepote je svakog dana sve veća, ali Mariju to ni malo ne plaši, već kako i sama kaže trudi se da mnogima pomogne kroz savete i obuke.
– Dugoročno opstaje samo kvalitet. Neophodno je stalno se usavršavati. Ja i dalje učim svaki dan – kaže Marija.