„Aktuelne subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila su vrlo konkretne i pozitivne u pogledu ujednačenja sa svetskim i evropskim standardima i to predstavlja dobru inicijativu, međutim ostaje prostora za ubrzavanje i olakšavanje procedura, kao i za unapređenje infrastrukture,“ kazala je direktorka Delta Auta, Aleksandra Đurđević, tokom izlaganja na manifestaciji „Ekomobilnost“.

     Đurđević objašnjava da je kontinuitet u pogledu subvencija izuzetno važan i ohrabrujuć potez, te da je ključna integrisana podrška sa različitih nivoa kako bi se efektno radilo podizanju svesti o prelasku na ekološki adekvatnije modele.

     S druge strane, Đurđević podvlači da su potrebna strateška infrastrukturna ulaganja i praktična rešenja kako javna, tako i ona koja se odnose na privredne subjekte i fizička lica.

     Prema njenim rečima istraživanja pokazuju da su državne subvencije prepoznate kao glavni i najmasovniji podsticaj kupcima elektrifikovanih vozila i da u čak 75 odsto slučajeva to predstavlja inicijalni motiv za prelazak na eko-vozilo.

     „Važno je da u korak pratimo svetske i evropske standarde, ali i izazove koje donose klimatske promene, kako bi se kreirao ekološki poželjan ambijent i kako ne bismo došli u situaciju da naša zemlja postane mesto za vozila kojih drugi žele da se reše,“ objašnjava direktorka Delta Auta.

     Kako je ovo tema od opšteg značaja, Đurđević kao važan segment izdvaja edukaciju, ali i saradnju sa resornim Ministarstvom za zaštitu životne sredine i Privrednom komorom Srbije, upozoravajući da je podjednako važno regulisati i uvoz najvećih zagađivača iz Evrope sa evro 3 motorima, što u ovom trenutku predstavlja jedan od važnijih zadataka koji bi trebalo rešiti.

     Govoreći o uticaju medija na proces elektrifikacije direktor marketinga Delta Motors-a, Miloš Milošević, navodi da je važno plasirati informacije o ekomobilnosti na jedan složeniji i sveobuhvatniji način.

     „Velika uloga medija treba da bude i u pokretanju priča o čistim izvorima energije, a to mogu da budu hidrocentrale, vetroparkovi i solarni paneli i nadam se da će toga biti sve više“, navodi Milošević i dodaje da izveštavanje o automobilima ne bi trebalo da bude svedeno samo na performanse, već i da podrazumeva sveobuhvatniji, edukativni pristup.

     „Koliko je važno raditi na podizanju svesti govori i aktuelna BMW-ova kampanja za najnoviji električni model u okviru koje se može čuti poruka da nemamo drugu planetu, odnosno da nemamo planetu B, što i jeste ključna poruka koju mediji treba da šalju, ali i svi oni koji utiču na održivi razvoj“, objašnjava Milošević.

     On zaključuje da postoji mnogo elemenata i srodnih tema koje treba iskomunicirati u javnosti, jer će to podstaći ljude da koriste električna, plug-in i hibridna vozila, te da veruje da će i cena, sa rastom proizvodnje, biti niža i da će elektrifikovana vozila biti dostupnija većem broju ljudi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.