Kompanija Henkel zauzima značajno mesto na tržištu hemijske industrije, u 78 zemalja sveta. Jaki brendovi, inovacije i tehnologije, kao i uravnoteženi i raznovrsni portfolio u oblastima industrijskog tržišta, te proizvoda široke potrošnje, učinili su da danas ostvaruje značajne rezultate u sva tri poslovna sektora: Adhezivi Tehnologije, Beauty Care i Deterdženti i kućna hemija.
Henkel je u Srbiju došao 2002. godine, privatizacijom kruševačke Merime, međutim saradnja ovih kompanija prvi put je ostvarena sedamdesetih godina prošlog veka, kada su udruženim snagama radili na proizvodnji Persila, jednog od Henkelovih zaštitnih znakova. Zahvaljujući tome, nastalo je uzajamno poštovanje koje je pre sedamnaest godina omogućilo ovim kompanijama da zajedno čine velike stvari. Privatizacija kruševačke Merime se i dan-danas ubraja među najuspešnije u Srbiji. Uvidevši kvalitete i mogućnosti srpskog tržišta, kao i potencijal zaposlenih, Henkel je nastavio da širi svoje poslovanje u Srbiji na tri lokacije. U Beogradu se nalazi administrativni centar, u Inđiji rade Ceresit fabrika građevinskih lepkova, koja predstavlja Henkelovu prvu grinfild investiciju u Srbiji, kao i fabrika za proizvodnju tečnih fasadnih maltera. Na lokaciji u Kruševcu nalazi se veoma kompleksan proizvodni sistem Henkela u Srbiji koji čine fabrike za proizvodnju tečnih i praškastih deterdženata, toaletnih osveživača i tableta za mašinsko pranje posuđa. Na ovoj lokaciji se nalazi i moderan regionalni logistički centar, omogućavajući snabdevanje tržišta sa više od 70 miliona stanovnika, sa direktnom isporukom sa naše lokacije u 34 zemlje širom sveta.
„Jednu od važnih strateških prednosti Srbije, a samim tim i Kruševca, predstavlja svakako ljudski potencijal, njihova inovativnost, posvećenost, brzina i snalažljivost. Zahvaljujući ovoj strateškoj prednosti, na ovoj lokaciji se realizuju investicije u inovativne proizvode“, započeo je priču o razvoju kompanije Henkel naš sagovornik Dušan Antonijević, direktor Henkelove fabrike u Kruševcu.
„Nastavljajući da unapređujemo sistem, samo u proteklih pet godina smo investirali više od 90 miliona evra otvorivši tri fabrike i logistički centar. Čak 70 odsto proizvodnje u fabrikama u Kruševcu je namenjeno izvozu, a neki brendovi, kao na primer Somat koji se proizvodi u fabrici otvorenoj prošle godine u aprilu, predstavlja inovativni proizvod koji se jedino sa naše lokacije distribuira širom sveta. Ove godine smo otvorili još jednu fabriku za proizvodnju toaletnih osveživača koja omogućava povećanje proizvodnih kapaciteta za 60 odsto.“
Govoreći o održivom poslovanju i značaju korporativnog građanstva u Henkelu, Dušan Antonijević je istakao: „U skladu sa Henkelovom globalnom Strategijom održivog razvoja, naša fabrika u Kruševcu prva je u Srbiji dobila ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine“, a zatim i dodao: „Među projektima društvenog angažmana, posebno izdvajamo MIT inicijativu — Make an Impact on Tomorrow (Utiči na sutrašnjicu), koja pruža svim zaposlenima mogućnost da prijave projekte od značaja za lokalnu zajednicu i da volontiraju u njihovoj realizaciji.“
U Srbiji je do danas urađeno skoro 150 projekata u koje je uloženo više od 400.000 evra, a sve to zahvaljujući zalaganju 65 MIT volontera. Zahvaljujući tome, u brojnim osnovnim i srednjim školama i drugim ustanovama širom Srbije obezbeđeni su bolji uslovi za rad.
„Henkel je, baš kao i kruševačka Merima, nastao iz porodičnog preduzetničkog poduhvata, u 19. veku, stoga prirodno neguje tradiciju i vrednosti koje se prenose generacijama. Pored internacionalnih brendova kao što su Persil, Perwoll, Bref, Silan i K2r, novih znanja i tehnologija koje je doneo u Srbiju, Henkel je zadržao i nastavio da razvija domaće brendove kao što su Merix i Dečji sapun. Zajedno sa potomcima nekadašnjih zaposlenih Merime, koji danas rade u Henkelu, već 180 godina čuvamo vredno nasleđe čuvene fabrike. Naša lokacija u Kruševcu je zahvaljujući različitim tehnologijama postala veoma kompleksan proizvodni sistem koji nas stavlja u sam vrh Henkelovih fabrika na globalnom nivou. I narednih godina ćemo se truditi da se nametnemo unutar Henkela kao najbolja lokacija za nove investicije“, kazao je Antonijević.