Projekat Niklo kao ja“, koji realizuje kompanija A1 Srbija u saradnji sa Udruženjem građana Ekonaut i lokalnim samoupravama, ove godine doneo je nove standarde u očuvanju urbanih sredinakroz formiranje i unapređenje ukupno 20 urbanih vrtova širomSrbije. Cilj projekta je da doprinese zelenijim, održivim gradovima, poveća biodiverzitet i inspiriše zajednice na aktivno učešće u očuvanju prirode.

Ove godine, projekat je doneo potpuno nove urbane vrtove u 10 gradova, dok je u 10 gradova sa postojećim baštama vršenounapređenje i proširenje zelenih površina. Novi vrtovi formirani suu Pančevu, Velikoj Plani, Valjevu, Šapcu, Zaječaru, Bajinoj Bašti, Boru, Zrenjaninu, Kruševcu i Gornjem Milanovcu. Svi vrtoviosmišljeni su tako da odražavaju lokalne karakteristike – od sukulentnih pejzaža i cvetnih žbunastih bašta do inspirativnihprostora poput Zelenog uspona u Boru, čiji izgled je inspirisanplaninom Rtanj, a na osnovu predloga učenika OŠ 3. oktobar. Istovremeno, postojeći vrtovi u gradovima kao što su Beograd, Niš i Novi Sad unapređeni su dodatnim sadržajima i mobilijarom, obogaćeni novim biljnim vrstama i prilagođeni potrebamazajednica.

Urbani vrtovi nisu samo zelene površineto su mesta koja podstičupovezivanje ljudi i prirode, promovišu biodiverzitet i pomažu u borbi protiv posledica klimatskih promena. Svaki vrt je pažljivodizajniran kako bi odgovarao specifičnim potrebama lokalnihzajednica, doprineo očuvanju prirodnih resursa i stvorio prijatneprostore za odmor, učenje i druženje.

ProjekatNiklo kao ja“ pokazuje kako zajedničkim snagamamožemo unaprediti urbane sredine i doprineti očuvanju prirode.Urbani vrtovi nisu samo estetski lepi, već imaju i važnu ekološkufunkciju, podsećajući nas na značaj održivosti i kolektivneodgovornosti,“ izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.

A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanjedugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvatasamo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je „Niklo kao ja“, već uključuje i dugoročne planovedekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstveneproizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnimoperacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodećiprozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjojpotrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenogna nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatskeneutralnosti do kraja 2030.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.