• U prethodnoj godini Štada, u okviru koje posluje Hemofarm, na nivou Grupe ostvarila je rast prodaje od 12 odsto u iznosu od 2,61 milijarde evra.
  • Zabeleženi snažan rast prodaje na svim glavnim tržištima i značajno povećanje tržišnog učešća širom Evrope.
  • Generalni direktor Peter Goldšmit: „Izuzetni rezultati iz 2019. godine osnova su za dalje investiranje i pozicioniraju Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje.“

Dvocifreni rast koji je Štada zabeležila, kako u prodaji tako i kad je reč o EBITDA, predstavljaju odličnu osnovu za dalji organski rast i poslovni razvoj ove kompanije. Prodaja na nivou Grupe zabeležila je rast od 12 odsto u iznosu od 2,61 milijarde evra, i čini je rast prodaje generičkih proizvoda za 11 odsto (na 1,53 milijarde evra) i rast prodaje brendiranih proizvoda za 13 odsto (na 1,07 milijardu evra). U ovaj odličan rezultat Štade uključen je i snažan organski rast prodaje za osam (8) odsto.

Svojom produktivnošću i operativnom efikasnošću, Štada je dodatno ojačala svoj lanac snabdevanja i uticala na ekonomičnost svog modela poslovanja. Rezultat ovih mera je korekcija profita pre kamate, poreza na dobit i amortizacije (EBITDA) čime je izvršeno poboljšanje za 24 odsto, na 625,5 miliona evra.

„Ovi izuzetni rezultati omogućuju nam da i dalje ulažemo ne samo u razvoj sopstvenih proizvoda, već i šire – u zajedničke projekte razvoja sa drugim kompanijama i u licenciranje proizvoda. Sve to predstavlja podršku našoj održivosti i dugoročnom rastu dok paralelno nastavljamo da gradimo najbolji tim u industriji“, naglasio je generalni direktor Štade Peter Goldšmit. 

Samo tokom prošle godine, Štada je potpisala više od 50 licencnih ugovora, uključujući i veoma perspektivne oblasti kao što su biosimilari.

„Tokom 2019. godine pokazali smo agilnost da preuzmemo tržišni udeo od naših konkurenata na svim većim evropskim tržištima“, primetio je Goldšmit. „Na osnovu izvanrednih rezultata našeg tima koji je vodeći u ovoj industriji, bićemo u mogućnosti da nastavimo rast i pozicioniramo Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje.”

Kada je reč o poslovnim rezultatima kompanije Hemofarm, članice Štada grupe, ona je u 2019. godini zadržala lidersku poziciju na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore i pride dodatno pojačala svoje proizvodne kapacitete. „Hemofarm je regionalni lider u svojoj branši koji je prošlu godinu završio sa maksimalnim učinkom. Ostvarili smo rekord u proizvodnji od 5,7 milijardi tableta, nikad veći proizvodni portfolio, a poentirali smo sa rekordnom prodajom“, ističe generalni direktor Hemofarma dr Ronald Zeliger.

Posmatrano na nivou Grupe, Štada je tokom 2019. u velikoj meri nadmašila konkurente i ostvarila znatan porast tržišnog udela na skoro svim svojim glavnim tržištima. Dvocifren napredak u prodaji zabeležen je u Nemačkoj, Italiji, Španiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji. U Rusiji novoimenovani menadžerski tim sprovodi novu strategiju usmerenu na poboljšavanje rezultata iz prošle godine. Dok je u Evropi udvostručila svoje prisustvo, Štada je nastavila da ulaže i u tržišta u nastajanju, naročito na Bliskom Istoku, Vijetnamu i Filipinima.

Ključni događaji iz 2019. godine

Uvođenje Amlodipin/Valsartan generičkih proizvoda u Evropi nakon uspešnog ukidanja patenta, dodatno proširenje Grippostad Complex palete našeg popularnog brenda za borbu protiv prehlade, kao i lansiranje inovativne, gotove formulacije Bortezomiba u 14 zemalja, dokazuju izuzetnost Štadinih novolansiranih proizvoda.

Proširivanje palete biosimilara sa proizvodom Xbrane obezbediće kompaniji dalje mogućnosti za razvoj. Štaviše, Štada je u avgustu u celoj Evropi lansirala svoj prvi proizvod na tržištu, Movymia teriparatid biosimilar. U novembru je veliko  strateško partnerstvo sa kompanijom Alvotech ojačalo Štadin razvoj novih proizvoda sa sedam biosimilara.

Akvizicije dogovorene krajem 2019. godine, a nedavno zatvorene, takođe su značajno ojačale prisustvo Štade u centralnoj Evropi, Rusiji i druge CIS zemlje. Preuzimanje Takedinog portfolija od oko 20 brendova u segmentu proizvoda koja se izdaju bez recepta u Rusiji i drugim zemljama CIS-a, kao i akvizacija Walmarka u centralnoj Evropi, značajno će doprineti poslovanju Grupe u domenu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, dok akvizacija ukrajinske kompanije Biopharma pruža Štadi velike mogućnosti kako u oblasti lekova koji se izdaju na recept tako i u oblasti proizvoda koji se izdaju bez recepta. Štada je prošle godine proširila i svoju paletu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u Evropi kupovinom pet brendova za negu kože i pedijatrijskog leka protiv kašlja od britanske kompanije GlaxoSmithKline (GSK).

Osim bogatijeg portfolija, prošlogodišnje akvizicije Takede, Walmarka i Biopharme donele su novih 1.300 zaposlenih u Štadu, koja će u 2020. ostati fokusirana na svojih pet strateških prioriteta: superiorni rast kroz ubrzanje razvoja novih proizvoda, liderski prodajni i marketinški kapaciteti, visoko efikasan i pouzdan lanac snabdevanja, ekonomičan model poslovanja i kultura rasta zasnovana na vrednostima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.