Amazon je treće tromesečje zaključio s prihodima većim skoro za četvrtinu, dok mu je dobit zabeležila isti procentualni pad zbog naglog povećanja troškova isporuka.
U tromesečnom razdoblju zaključno sa septembrom, dobit američkog diva potonula je oko 25 odsto, na 2,1 milijardu dolara, pokazuje poslovni izveštaj. Prihodi su, međutim, skočili za 24 posto, na 70 milijardi dolara, piše N1.
Troškovi prevoza porasli su u posmatranom razdoblju za 46 posto, skoro na 10 milijardi dolara.
Taj je skok, delom, rezultat ponude klijentima u klubu Prime usluge isporuke u roku od 24 sata, ističe šef Amazona Džef Bezos, dodajući da će im se taj poslovni potez s vremenom isplatiti.
Narudžbe tih klijenata porasle su paralelno s uvođenjem usluga, tvrde poslovni čelnici Amazona.
„U pitanju je veliko ulaganje i prava dugoročna odluka za klijente“, tvrdi Bezos.
Ulagače je razočarala procena kompanije o prodaji u tri poslednja meseca ove godine.
U Amazonu očekuju da će prodaja u periodu od oktobra do decembra, u vreme praznika, porasti između 11 i 20 odsto. Očekivano usporavanje rasta pripisuju nedavno podignutoj stopi PDV-a u Japanu.