Pariski ekolozi su zvanično tražili od gradonačelnice Pariza da povuče odobrenje dato proizvođaču luksuznih proizvoda LVMH da fasadu jedne od svojih zgrada na Jelisejskim poljima prekrije oblogom koja izgleda kao ugao i dve stranice džinovskog putničkog kovčega brenda „Luj Viton“.
Dva udruženja su gradonačelnici, socijalistkinji An Idalgo, ukazala da pokrivanje fasade tokom radova na adaptaciji zgrade predstavlja prikrivenu reklamu.
To je prvi korak pre mogućeg upućivanja tog slučaja na upravni sud.
Klasifikovana kao istorijski spomenik, velika zgrada na Aveniji Jelisejskih polja trebalo bi da postane nova vodeća prodavnica LVMH od 6.000 m2, kao i hotel, spa-centar, restoran i umetnička galerija.
Po opštini, LVMH ima dozvolu za ogradu-reklamu koje važi do 2027. godine.
Postavljen na uglu zgrade u jesen 2023. paralelno sa fasadom zgrade i osvetljen noću, trospratni svetlucavi džinovski putnički kovčeg od čelika i drveta, simbol istorije poznatog proizvođača kožne galanterije „Luj Viton“, prekoputa je vodećeg butika te luksuzne grupe i zadire u dve susedne ulice.
Službenici zaduženi za istorijsko nasleđe i urbanizam dali su saglasnost da se to postavi. Gradska vlast je tada ocenila da je to samo „građevinska ograda“ i da se „ne smatra reklamom“ pošto zgrada ionako pripada firmi LVMH.
Podnosioci predstavke smatraju, naprotiv, da ta instalacija „izvitoperava gradska i državna pravila o oglašavanju“ i da je višegodišnje trajanje ovlašćenja za njeno postavljanje „preterano i nezakonito“.
„Ovo nije prvi put da je ova kompanija imala koristi od previše povoljnog tretmana gradske vlasti Pariza“, rekao je ekolog Emil Menijer.
„Pariz nije na prodaju!“, rekla je Kristin Nedelek, predsednica Udruženja za zaštitu baštine „SOS Pariz“.
Kada su kontaktirani, LVMH i grad Pariz nisu odgovorili na pitanja agencije AFP.