Novi EQS SUV[1]: pregled glavih novina


[1] Podaci o potrošnji energije i opsegu su privremeni i dobrovoljno su utvrđeni interno u skladu sa metodom sertifikacije „WLTP test procedura“. o danas nema potvrđenih podataka od zvanično priznate organizacije za testiranje. Moguća su odstupanja od konačnih podataka.

Sa luksuznom limuzinom EQS i sportskom limuzinom EQE, Mercedes-Benz je ušao u novu, potpuno električnu eru i u višim tržišnim segmentima. SUV nudi obilje prostora, udobnosti i povezanosti za do sedam putnika u svojoj avangardnoj, luksuznoj unutrašnjosti. Zahvaljujući snažnim električnim motorima, 4MATIC pogonu na sva četiri točka i inteligentnom režimu vožnje OFFROAD, EQS SUV je takođe sposoban da se sa lakoćom nosi sa svakom vrstom terena.

Novi EQS SUV deli dugo međuosovinsko rastojanje (3210 milimetara) sa EQS limuzinom, ali je preko 20 centimetara viši. Detaljne dimenzije: 5125/1959/1718 milimetara (dužina/širina/visina). Unutrašnje dimenzije imaju koristi od ovih izdašnih SUV dimenzija i od prednosti namenskog dizajna prilagođenog električnoj platformi. Drugi red sedišta se standardno može električno podesiti. U prtljažnik stanu do četiri torbe za golf. Treći red sedišta sa dva dodatna zasebna sedišta i širokim komfornim funkcijama za sve putnike dostupan je kao opcija.

EQS limuzina je aktuelni svetski šampion u aerodinamici za serijske automobile. Njegov namenski dizajn sa glatkim podvozjem i zatvorenim poklopcem hladnjaka bio je dobra polazna tačka za aerodinamičke mere na EQS SUV-u. Optimizacija detalja protoka tipičnih za SUV dovela je do do sada jedinstvene kombinacije prostranosti i aerodinamičke efikasnosti.

Mercedes-EQ. EQS SUV, Interieur, Leder Nappa macchiatobeige/spacegrau // Mercedes-EQ. EQS SUV, interior, leather nappa macchiato beige/space grey

Svi EQS SUV modeli imaju električni pogon (eATS) na zadnjoj osovini, a verzije sa 4MATIC-om takođe imaju eATS na prednjoj osovini. U modelima 4MATIC, funkcija Torque Shift obezbeđuje inteligentnu, kontinuirano promenljivu raspodelu obrtnog momenta između zadnjeg i prednjeg elektromotora i na taj način korišćenje najefikasnijeg eATS-a u svakom trenutku. Elektromotori na prednjoj i zadnjoj osovini su sinhroni motori sa trajnom pobudom (PSM). Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu snage, visoku efikasnost i konstantnost snage.

EQS limuzina je bila prva serija modela brenda Mercedes-Benz u kojoj se potpuno nove funkcije vozila mogu aktivirati u nekoliko oblasti putem bežičnih ažuriranja (OTA). Sa EQS SUV modelom ova ponuda je značajno proširena. Na primer, pomoć pri manevrisanju prikolice (Trailer Manoeuvring Assist) ili MBUX (Mercedes-Benz User Experience) navigacija proširene stvarnosti mogu se aktivirati kasnije.

Sa modelom EQS SUV, Mercedes-Benz čini veliki korak ka mobilnosti sa nultom emisijom i približava se ispunjenju Ambicije 2039. Model je proizveden na način koji je potpuno CO2 neutralan. EQS SUV postavlja prava rešenja za mobilnost bez emisija, inteligentno očuvanje resursa i odgovornu kružnu ekonomiju na putu.

AIRMATIC vazdušno vešanje sa kontinuirano podesivim prigušivačem ADS+ je standardna oprema. Nivo vozila se može podići za nekoliko centimetara. Pored DINAMIC SELECT režima ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, verzije 4MATIC imaju OFFROAD, još jedan režim za vožnju van puta. Štaviše, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni je standardno. Opciono i takođe putem OTA ažuriranja, dostupna je verzija sa uglom upravljanja do 10 stepeni.

Principi Integralne bezbednosti, posebno bezbednost od nezgoda, važe bez obzira na platformu. Kao i svi drugi Mercedes-Benz modeli, EQS SUV ima krutu putničku ćeliju, posebne zone deformacije i moderne sisteme za zadržavanje. Evropska verzija modela EKQ SUV je prvi Mercedes-Benz model koji može da otkrije da li su zadnja sedišta zaista zauzeta. Ako putnik pozadi ne veže pojas, vozač dobija posebno upozorenje. Još jedna nova karakteristika Mercedes-Benza je ono što je poznato kao podsetnik o prisustvu putnika. U vozilima za Evropu, Australiju i Novi Zeland, podsetnik je standardno uključen.

Mercedes me Charge je jedna od najvećih mreža za punjenje širom sveta: trenutno obuhvata preko 700.000 punjača naizmenične i jednosmerne struje, uključujući oko 300.000 u Evropi. Od 2021. godine, Mercedes-Benz je obezbedio naknadnu kompenzaciju zelenom strujom kada kupci koriste Mercedes me Charge za punjenje svojih automobila u Evropi. Garancije porekla obezbeđuju da se onoliko zelene energije iz obnovljivih izvora unese u mrežu koliko se povuče preko Mercedes me Charge mreže. Nova funkcija Mercedes me Charge Plug & Charge čini punjenje EQS SUV modela na javnim stanicama za punjenje koje podržavaju Plug & Charge veoma praktičnim.

Navigacija sa električnom inteligencijom planira najbržu i najpogodniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i dinamički reaguje, na primer, na saobraćajne gužve ili promenu stila vožnje. Ovo uključuje vizuelizaciju u MBUX infotejnment sistemu o tome da li je stanje napunjenosti baterije dovoljno da se vrati na početnu tačku bez punjenja. U proračunu rute prednost imaju stanice za punjenje duž rute koje su dodate ručno. Predložene stanice za punjenje mogu se isključiti. Izračunati su I procenjeni troškovi punjenja.

Sa sistemom ENERGIZING AIR CONTROL Plus, Mercedes-Benz svestrano razmišlja o kvalitetu vazduha u modelu EQS SUV. Sistem se zasniva na filtraciji, senzorima, konceptu displeja i klimatizaciji. HEPA (High-Efficienci Particulate Air) filter ima veoma visok nivo filtracije za hvatanje finih čestica, mikročestica, polena i drugih supstanci koje ulaze sa spoljnim vazduhom.

Sa inteligentnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svojim korisnicima i pruža im personalizovane predloge za brojne infotejnment i komforne funkcije vozila. Sa onim što je poznato kao nulti sloj (zero layer), najvažnije aplikacije se uvek nude na najvišem nivou u vidnom polju, u skladu sa situacijom i kontekstom.

Vrhunac u unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen (posebna oprema). Ova velika, zakrivljena ekranska jedinica proteže se skoro od A-stuba do A-stuba. Tri ekrana se nalaze ispod zajedničkog pokrivnog stakla i vizuelno se spajaju. OLED ekran od 12,3 inča ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi, i u sve većem broju zemalja, suvozač na prednjem sedištu takođe može da gleda dinamične sadržaje dok je vozilo u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ može da se osloni na inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: Ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, sistem automatski zatamnjuje dinamički sadržaj.

The Dolby Atmos sound systemÒ podiže audio iskustvo u modelu EQS SUV na novi nivo. Pojedinačni instrumenti ili glasovi studijskog miksa mogu se postaviti svuda po području za slušanje. Nova vrsta zvučne animacije tako postaje moguća: dok konvencionalni stereo sistemi obično imaju dinamiku levo-desno, Dolby AtmosÒ može da koristi ceo prostor i stvori iskustvo od 360 stepeni.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.