„Bezbednost putnika i članova posade je najvažniji prioritet za Er Srbiju i srpska nacionalna avio-kompanija u potpunosti sarađuje sa pomenutim organima u istrazi koja se sprovodi. Vazduhoplovne vlasti Grčke takođe će sprovesti svoju istragu“, navodi se u saopštenju nacionalnog avioprevoznika.
Bez obzira na rezultate pomenute istrage, Er Srbija je danas obavestila Maraton erlajnz da sa tom kompanijom raskida saradnju, tako da već od sutra, 21. februara 2024. godine, nijedan let Er Srbije više neće biti obavljen letelicama te grčke kompanije.
Letovi koje je trebalo da obavi Maraton erlajnz biće raspoređeni na druge avione u floti, da bi se održao kontinuitet saobraćaja.
„Maraton erlajnz je avio-kompanija sa sedištem u Grčkoj koja ispunjava sve neophodne standarde Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) i članica je Međunarodne asocijacije za vazdušni prevoz (IATA).
Sa tom kompanijom, Er Srbija je sarađivala od juna 2023. godine po modelu kratkoročnog zakupa aviona, koji uključuje i članove posade (wet lease). Reč je o poslovnom modelu koji već godinama primenjuje veliki broj najvećih evropskih i svetskih kompanija, a posebno je postao prihvaćen u periodu oporavka avio-saobraćaja posle pandemije korona virusa, kada je došlo do značajnog rasta tražnje na tržištu.
U okviru saradnje po osnovu kratkoročnog zakupa aviona zajedno sa posadom, partnerske avio-kompanije nose potpunu odgovornost za izbor i pripremu svih članova letačke i kabinske posade na njihovim avionima“, navodi se u saopštenju Er Srbije.
„Er Srbija želi još jednom da se izvini svim putnicima sa leta JU324 od 18. februara 2024. godine zbog pretrpljene neprijatnosti. Uprkos tome što je taj let obavljala partnerska avio-kompanija Maraton erlajnz, što je avion tom prilikom bezbedno prizemljen i što nije bilo povređenih putnika niti članova posade, kao odgovorna kompanija, Er Srbija želi da napomene da je u potpunosti svesna osećanja kroz koja su prošli putnici na tom letu i da duboko žali zbog neugodnosti sa kojom su se suočili. Svi putnici sa leta JU324 od 18. februara 2024. godine, u skladu sa regulativom, imaju pravo na standardnu odštetu, kao i na nadoknadu ostalih troškova nastalih usled odlaganja leta za jedan dan. Svoja prava putnici mogu da ostvare putem posebnog formulara koji je dostupan na sajtu Er Srbije (https://www.airserbia.com/sr_latin/feedback) i predmetni zahtevi će biti prioritetno rešeni. Pored toga, imajući u vidu navedene okolnosti, kompanija je odlučila da svim putnicima ujedno u potpunosti refundira novac od kupljenih karata za taj let. Ta odluka odnosi se i na 91 putnika od inicijalnih 106, koji su za Diseldorf iz Beograda otputovali jučerašnjim (19. februar) odloženim letom“, ističu u Er Srbiji.
Oni kažu i da se do sada nisu oglašavali niti će se oglašavati u vezi sa detaljima o letu JU324 od 18. februara, sve dok je istraga u toku.
„S druge strane, srpska nacionalna avio-kompanija želi još jednom da istakne da saoseća sa svojim putnicima sa leta JU324 od 18. februara i da razume neprijatnost sa kojom su se suočili tom prilikom. Zbog toga je Er Srbija odlučila da odmah i bez odlaganja preduzme sve gore navedene neophodne mere iz njene nadležnosti, a u narednom periodu će razmotriti i dalje korake, u cilju da nedavno zbivanje ne naruši više decenija sticano poverenje koje putnici imaju prema srpskoj avio-kompaniji“, zaključuje se u saopštenju.