Uskoro se navršavaju tri godine od suspendovanja letova zbog izbijanja pandemije izazvane koronavirusom. Kako je ova kriza uticala na vaše poslovanje i kako ste se suočili sa ovim izazovom?
To je bio veliki izazov, očigledno za sve, a posebno za avio-industriju. Mislim da je dobra stvar što smo ostali veoma preduzetnički nastrojeni videvši u svemu tome priliku. Zbog takvog pristupa uradili smo nešto vrlo kontraintuitivno. I da budem iskrena, na početku nisam mogla ni da zamislim koliko ćemo toga zapravo postići na kraja.
Naš izvršni direktor imao je viziju a mi smo bili spremni da to sledimo. Odlučili smo da ipak uzmemo avion koji smo prethodno naručili od Erbasa. To je bio prvi korak. Zatim smo doneli odluku da uđemo na tržišta koja nam ranije nisu bila dostupna iz različitih razloga. U tom trenutku svi su smanjivali kapacitete i povlačili se sa tržišta, dakle, to je bila šansa za našu kompaniju kao i ljudi koji su još uvek leteli.
Izdvojila bih tri tržišta koja smo tada otvorili a koja su trenutno za naše poslovanje od velikog značaja. Prvo je albansko tržište i aerodrom u Tirani koji do momenta promene vlasničke strukture nije bio zainteresovan za saradnju. Ali je na početku pandemije usledio poziv i vrlo brzo smo otpočeli s letovima. Danas možemo da se pohvalimo sa deset aviona koji su tamo stacionirani. Zatim, otvorili smo nekoliko novih baza u Italiji koje broje ukupno 26 aviona. Treće tržište koje smo otvorili su Ujedinjeni Arapski Emirati i njihov aerodrom u Abu Dabiju sa osam aviona. Da su sva tri tržišta bila dobar potez govore nam i rezultati koji su permanentno u porastu.
Bilo je to zaista turbulentno vreme. Bez obzira na sve naše uspehe, ne znači da nije bilo teško, prvenstveno ljudima i posadi. Takođe, finansijski je bilo veoma izazovno, jer je potražnja bila znatno manja. Ali uspeli smo, i postigli ono čime gotovo niko iz avio-industrije ne može da se pohvali. Nije postojao nijedan dan a da nismo leteli i prevozili putnike.
Beograd je jedna od 37 baza Wizz Air-a. Koliko je Beograd važan za vašu kompaniju i sa druge strane koliko je vaša kompanija značajna za srpsku privredu?
U Beogradu smo prisutni od 2010. godine i Beograd za nas predstavlja veoma stabilno tržište. To je tržište koje nam se dopada, gde smo naišli na odobravanje od širokog spektra ljudi. Za nas je apsolutno važno da budemo ovde prisutni, to je i razlog zašto smo dodali četvrti bazni avion i dodali pet novih letova. Takođe, nećemo se zaustaviti na tome jer nameravamo da u budućnosti povećamo prisustvo i ponudimo još više letova. Ako pogledate sa druge strane, Wizz Air ovde nudi direktno ali i indirektno zapošljavanje. Dakle, imamo mnogo kolega u službi u Beogradu koje zapošljavamo direktno, preko 120. Ali stvaramo mogućnosti i za mnogo indirektnog zapošljavanja. Mislim da je naš doprinos ekonomiji u Srbiji značajan i želim da tako i ostane.
Najavili ste pet novih letova koji će startovati u toku ove godine, možete li nam reći nešto više o njima?
Većina letova počinje u julu i avgustu, a jedan u septembru i to je Milano. Letovi na relaciji Kopenhagen i Berlin biće u ponudi od jula, dok će putnici do Lisabona i Zakintosa moći da lete od avgusta. Sve ove destinacije zajedno prave jednu dobru mešavinu, imamo egzotična mesta za leto, ali i destinacije za gradska putovanja. Berlin je divan grad, ali takođe znamo da veliki broj Srba živi u tom gradu, tako da od sada možete posetiti svoje prijatelje, rođake, ali imati i odmor. Trudili smo se da, sa ovih pet letova, za svakoga ponudimo nešto, i mislim da smo u tome uspeli.
Pored baze u Beogradu, Wizz Air ima letove i sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“, možemo li očekivati neke nove letove i destinacije sa juga Srbije?
Zasada imamo pet letova sa aerodroma iz Niša. Putnicima su u ponudi destinacije u Nemačkoj, nordijskim zemljama i Austriji, veoma smo zadovoljni sa njima i želimo da ih održimo. Ne želim da spekulišem, zasada, neće biti novih letova. Trenutno započinjemo izradu poslovnog plana, nakon toga ću moći sa sigurnošću da govorim o novim letovima.