
Ambiciozni ciljevi rasta za 2025–2027. godinu
- Snažan rast dobiti: 8-10% EPS CAGR[1]
- Stabilno generisanje gotovine: > 11 milijardi EUR kumulativnog neto novčanog toka holdinga[2]
- Povećanje dividende[3] po akciji: > 10% DPS CAGR čija visina nije unapred ograničena (politika „ratchet”)
Jasan okvir za upravljanje kapitalom s povećanim fokusom na prinose za akcionare
- Preko 7 milijardi EUR u kumulativnim dividendama[4] (2025-2027) – oko 30% više nego 2022- godine
- Obaveza otkupa akcija[5] u vrednosti od najmanje 1,5 milijardi EUR tokom planskog perioda
- Realizacija otkupa u vrednosti od 500 miliona EUR 2025. godine[6]
STRATEŠKI PRIORITETI
IZVRSNOST U PARTNERSTVU S KLIJENTIMA:Unaprediti predanost doživotnog partnerstva kroz besprekorno korisničko iskustvo, inovativnim predlozima Grupe u vidu dodate vrednosti proizvodima i ojačanom distributivnom mrežom.
Ostati na 1. mestu u RNPS[7]
90% stope zadržavanja klijenata[8]
IZVRSNOST U KLJUČNIM SPOSOBNOSTIMA: Ubrzati rast prioritetnih profitnih fondova, povećati tehničku stručnost i imovinu radi povećanja efektivnosti.
Operativni rezultat CAGR
8–9% neživotno
4–5% životno
IZVRSNOST U OPERATIVNOM MODELU GRUPE: Nastaviti centralizaciju određenih kompetencija i zajedničkih usluga radi povećanja produktivnosti i uspešnosti.
1,2–1,3 milijarde EUR
kumulativnih investicija u AI i tehnologiju[9]
2,5-3,0 p.p. poboljšanja racija troška/dobiti osiguranja[10]
Ključni temelji
- LJUDI KAO POKRETAČI: Omogućiti našim ljudima da napreduju kroz kontinuirani razvoj veština i kulturu izvrsnosti, meritokratije i različitosti
- VEŠTAČKA INTELIGENCIJA I PODACI KAO POGON: Unaprediti sposobnosti da bi se poboljšala iskustva klijenata i distributera, te podstakla operativna efikasnost i tehnička izvrsnost
- UKORENJENOST U ODRŽIVOSTI: Imati pozitivan uticaj na profit, ljude i planetu
Filip Done, CEO Generali grupe, rekao je: „Generali je uspešno premašio finansijske ciljeve svog plana ‘Lifetime Partner 24: Pokretač rasta’ u teškom globalnom makrookruženju. Sada ćemo ubrzati traganje za izvrsnošću da bismo podstakli veći rast dobiti i generisanje gotovine. Cilj nam je da povećamo prinos za akcionare dvocifrenim rastom dividende po akciji, što će dovesti do kumulativne dividende od preko 7 milijardi evra i uložimo najmanje 1,5 milijardi evra u otkup akcija tokom planskog perioda, uključujući otkup od 0,5 milijardi evra koji ćemo realizovati 2025. godine, kako je predstavljeno danas.
Zahvaljujući planu ‘Lifetime Partner 27: Pokretač izvrsnosti‘, dodatno ćemo unaprediti izvrsnost u odnosima s klijentima, operativnom modelu Grupe i ključnim kompetencijama. Ulagaćemo u veštačku inteligenciju, nove tehnologije i usavršavanje zaposlenih kako bismo iskoristili prilike koje nastaju iz novih trendova, očekivanja klijenata koja se brzo menjaju i tržišta koje se brzo razvija.
Kombinacija našeg poslovanja u oblasti neživotnih i životnih osiguranja, u kojima vodimo na tržištu, kao i naše platforme za globalno upravljanje imovinom, koja se može dalje transformisati predloženim partnerstvom sa BPCE-om, predstavlja moćnu razliku koja stvara značajnu vrednost. Kroz svoj plan ‘Lifetime Partner 27: Pokretač izvrsnosti’, Generali je spreman da još jednom podrži pojedince, porodice, profesionalce i kompanije i ispuni potrebe i očekivanja svih zainteresovanih strana.”
Na sastanku kojim je predsedavao Andrea Sironi, Odbor direktora Assicurazioni Generali odobrio je novi trogodišnji strateški plan Grupe Lifetime Partner 27: Pokretač izvrsnosti, koji će danas biti predstavljen investitorima.
Nadovezujući se na snažnu platformu uspostavljenu 2016. godine i premašene ključne finansijske ciljeve plana za 2022-2024. godinu, Generalijeva nova strategija fokusira se na postizanje izvrsnosti u odnosima s klijentima, u temeljnim sposobnostima u oblasti osiguranja i upravljanja imovinom, i na svoj operativni model.
Lifetime Partner 27: Driving Excellenceֲ stvoriće značajnu i održivu vrednost kako bi EPS CAGR dostigao između 8 i 10%. Plan takođe ima za cilj održivi rast u generisanju gotovine, koja treba da dostigne preko 11 milijardi evra neto novčanog toka holdinga (2022 – očekivano 2024: oko 9,5 milijardi evra), uz podršku od oko 14 milijardi evra priliva od zavisnih društava (2022 – očekivano 2024: oko 11,5 milijardi evra); uz to, cilj Grupe je normalizovano generisanje kapitala od preko 14 milijardi evra tokom planskog perioda (2022 – očekivano 2024: preko 13 milijardi evra). Sve ovo odražava doslednu primenu okvira upravljanja kapitalom Grupe i jasnu posvećenost povećanju prinosa za akcionare.
Kao rezultat toga, Generalijev cilj je dividenda po akciji (DPS) CAGR od preko 10%, sa preko 7 milijardi evra u dividendama tokom planskog perioda, što je oko 30% više nego 5,5 milijardi evra distribuiranih u okviru plana Lifetime Partner 2024.
Preko tri milijarde evra opredeljeno je za otkup akcija i drugo raspoređivanje kapitala (npr. za spajanja i akvizicije). Grupa se obavezala na najmanje 0,5 milijardi evra za godišnji otkup akcija, s tim što će se na početku svake godine vršiti procena iznosa. Već je potvrđen otkup akcija u vrednosti od 0,5 milijardi evra u 2025. godini, uz prethodno odobrenje godišnje skupštine i regulatora. Grupa će obavljati procenu mogućnosti spajanja i akvizicija pridržavajući se strogih pravila i sprovodeći uporednu analizu svake potencijalne transakcije i otkupa akcija.
Za interno raspoređivanje kapitala opredeljeno je između 0,5 i 0,7 milijardi evra kako bi se podržali rast poslovanja i strateške inicijative.
Pokretači novog strateškog plana Generalija su njeni ljudi, veštačka inteligencija i podaci, kao i održivost. Generali će podržati dalji razvoj svojih timova unapređivanjem njihovih stručnih sposobnosti radi podsticanja inovacija i efikasnosti u celoj Grupi, uz istovremeno obogaćivanje Generalijeve distributivne mreže vođene mogućnostima veštačke inteligencije i podataka. Generali ostaje pri svojoj duboko ukorenjenoj posvećenosti održivosti, kojoj dodaje nove ciljne vrednosti i investicione ciljeve.
[1] Trogodišnji CAGR zasnovan na prilagođenom neto rezultatu Grupe.
[2] Gotovinski osnov.
[3] Pod uslovom da se dobiju sva relevantna odobrenja.
[4] Pod uslovom da se dobiju sva relevantna odobrenja.
[5] Pod uslovom da se dobiju sva relevantna odobrenja.
[6] Pod uslovom da se dobiju sva relevantna odobrenja.
[7] NPS rezultati u pogledu odnosa sa klijentima
[8] Fokus na evropsko područje.
[9] Ulaganja Grupe u strateške inicijative u oblasti veštačke inteligencije i tehnologije; kumulativna ulaganja u gotovini u periodu 2025-2027. godine.
[10] Racio troška/dobiti osiguranja (tj. izuzev A&WM i EA). „Trošak” se definiše kao „opšti troškovi”. „Dobit” se definiše kao „EBT – dobit pre oporezivanja i pre opštih troškova, izuzev: diskontovanja neživotnog osiguranja, IFIE, komponente gubitka kod životnog i neživotnog osiguranja, neoperativnog investicionog rezultata, troškova kamata na finansijska dugovanja i drugih komponenti izuzeti iz Prilagođenih neto rezultata u standardu MSFI17.