Filip Gujaničić, Junior Brand Manager, Frikom i dobitnik Mark Awards priznanja u kategoriji RISING STAR OF THE YEAR
Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji?
Ukoliko sagledamo istoriju marketinga u Srbiji videli bismo da je ova industrija zabeležila neverovatni razvojni put. Celokupan proces, od analitike, kontrole, pa sve do komunikacije, znatno je napredovao i polako, ali sigurno, možemo da vidimo da se stanje svesti, što kod potrošača, što kod nas stručnjaka, sveobuhvatno menja. Trenutno, najveća pažnja usmerena je na ono što možemo da vidimo i čujemo svaki dan – komunikaciju. Zahvaljujući mnogobrojnim strategijama i raznovrsnim kampanjama, naše marketinško tržište se polako približava globalnim trendovima, i u načelu, imamo i više nego dovoljno razloga da budemo zadovoljni, jer već sada možemo da vidimo u kom pravcu će se kretati.
U kojoj meri je marketinška struka i dalje atraktivna mladim talentima?
Iako se marketing ubraja u mlade i nove profesije, za kratko vreme dostigao je značajnu vrednost na globalnom tržištu. Ponekad nismo svesni i često zanemarujemo koliki zapravo uticaj marketing ima na rast i razvoj mnogih kompanija. Slobodno mogu reći da je ova profesija najviše interesantna novijim generacijama, koji vole istraživanje, kreativnost, dinamičnost i koji brzo razmišljaju. Mladi talenti mogu najbolje ispratiti dinamičan tempo u kom danas živimo i svoju kreativnost uložiti u projekte i prilike koje svakodnevno donose uspešne rezultate kompanijama.
Možemo li reči da su mladi talenti danas „pogonsko gorivo“ struke i zašto?
Apsolutno! Mladi talenti unose svežu perspektivu i drugačiji način razmišljanja u poslovanje jedne kompanije i većina je željna učenja i izgradnje veština i iskustva, koji će doprineti njihovom daljem razvitku. Potrebni su svakoj struci, jer unose svežinu i podstiču inovativnost svojim idejama i talentom. Novi način razmišljanja, želja za radom i trudom i prilagodljivost, daje im prednost u radnom okruženju koje je agilnije, promenljivije i brže nego ikada. Od presudnog je značaja da zajedničkim radom pružimo podršku svima koji žele da se iskažu, kako bi mogli da se afirmišu u okviru svoje profesije. Mi u kompaniji Frikom, sprovodimo projekat Talent Pool Managementa, koji ima za cilj prepoznavanje mladih ljudi sa potencijalom za dostizanje vrhunskih rezultata i formiranje novog stručnog kadra. Smatram da je za svaku kompaniju i njen uspeh neophodno pružiti podršku onima koju su na samom početku karijere, jer upravo oni vremenom postanu odraz efikasnosti jednog preduzeća.
Kako zadržati mlade talente u struci u Srbiji?
Većina mladih talenata prilikom završetka osnovnih studija, bira da svoje dalje usavršavanje nastavi u inostranstvu, što, ukoliko sagledamo sa oba aspekta, ima svojih pozitivnih, ali i negativnih strana.
Smatram da se, najpre, mora početi od samog početka, a to podrazumeva uređivanja obrazovnog sistema. Kada bi se nastavni programi modifikovali na način da praksa bude zastupljenija, studenti bi se ranije, već za vreme studija, uhodali i pronašli koja je to profesija kojoj žele da se posvete. Potrebno je pozicionirati ih u poslovnom svetu u kom svakodnevno mogu da usavršavaju svoja znanja i veštine.
Potreban im je motivacioni impuls koji će ih ohrabriti da samouvereno zakorače u svet „odraslih“ i da postižu lične profesionalne uspehe. Kompanije u Srbiji trebalo bi da u okviru stručnih kadrova akcenat postave više na mlade talente i da pronađu način kako da ih zadrže u svom radnom okruženju.
U Frikomu mladi talenti su uključeni u sve nivoe poslovanja, i još važnije, njihovo mišljenje se vrednuje. Pruža im se prostor da na moderan i odgovoran način realizuju zamisli koje su u skladu sa potrebama tržišta. Pristup koji se neguje u našoj kompaniji od velike je koristi kod radnih mesta gde se procesi, tehnologija i prioriteti stalno menjaju. Upravo ta prilagodljivost daje mladim ljudima prednost u radnom okruženju koje je agilnije, promenljivije i brže nego ikada ranije.
Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Sposobnost da u značajnoj meri doprinesete da vaša kompanija ili brend budu prepoznati od strane potrošača. To podrazumeva da se uradi detaljna analiza tržišta, predvidi pravac kretanja i na koji način se pozicionirati, tako da vaša poruka bude vidljivija. U okruženju koje raste i napreduje, i koje je svaki dan sve bučnije, veoma je bitno pronaći dovoljno veliki prostor da se i naš glas čuje.
Koji projekat biste izdvojili u 2021. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario izuzetne rezultate?
Do sada sam učestvovao u realizaciji nekolika kampanja koje su od posebne važnosti za mene i na koje sam neizmerno ponosan, ali ona koja je vodeća na toj listi jeste „Furaj svoju priču“ za Macho brend, u koju sam uložio najveći deo sebe, kako bi dostigla nivo za koji sam od početka verovao da je dostižan.
Kampanja, u okviru koje smo predstavili novo, redizajnirano pakovanje i novi ukus Macho Pina colada, za nešto više od dva meseca ostvarila je preko 6 miliona pregleda na YouTube platformi i više od 75 miliona impresija. Ovaj izvanredan uspeh doprineo je da se prodaja Macho sladoleda poveća za više od 30 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Jedno od najkreativnijih i najlepših putovanja koje možeš da imaš jeste ono gde učiš sebe – imati svoje ja znači biti jedinstven po uzoru na samog sebe!
Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?
Većina ljudi želi da bude uspešna u svom poslu, a to je jedino dostižno marljivim radom i predanošću. Biti prepoznat i priznat u svojoj branši mnogo znači, a svaka nagrada i priznanje samo potvrđuje uložene napore na tom putu. Osvajanje prestižnog priznanja, kao što je Mark Awards, potkrepilo je sav trud koji je iza mene. Motiviše me da u budućim projektima budem još uspešniji i da mladim ljudima budem uzor, a koji će ih podstaći za daljim napredovanjem.