Decembar je mesec kada se uglavnom sumiraju utisci i prave novi planovi za godinu koja dolazi. Tako je i Glovo, višekategorijska platforma koja omogućava pristup različitim vrstama proizvoda, napravio analizu i predstavio trendove naručivanja u Srbiji, bazirane na preferencama korisnika tokom 2023. godine.  

Za početak, prema godišnjim podacima, Srbija je druga zemlja po broju isporučenih proizvoda tokom 2023. godine, u regionu jugoistočne Evrope! Naime, čak 15% svih porudžbina u regionu beleži se u Srbiji.

Što se Glovo partnera tiče, tokom 2023, njihov broj se uvećao za 37% u odnosu na prethodnu godinu. A da Glovo podržava okruženje u kom posluje, pokazuje i 52% više malih lokalnih biznisa koji su postali Glovo partneri.

Namirnice i višekategorijska prodaja beleže značajan rast u porudžbinama tokom 2023. godine

Prema Glovo podacima, značajan rast zabeležen je kod namirnica naručenih iz supermarketa, koje su doživele povećanje od 46%, dok je broj korisnika koji naručuje namirnice porastao za 18%.

Namirnice se najviše naručuju subotom (15,5%) i to posebno u periodu od 17 do 18 časova. Glovo Express Marketa, zabeležio je značajan porast od neverovatnih 195% u odnosu na 2022, što navodi na zaključak da se u Srbiji sve više ljudi opredeljuje za najbržu dostavu, ispod 30 minuta. U 2023. godini, od namirnica koje se najviše naručuju u Srbiji, na prvom mestu je bila voda, zatim banane i sokovi.

Što se tiče maloprodajne vertikale na aplikaciji, koja ujedinjuje različite specijalizovane prodavnice, u 2023. godini, porudžbine su se povećale za 36%, dok je broj korisnika koji se odlučuje za maloprodajnu vrstu porudžbina porastao za 31%. Kategorija koja je bila najpopularnija tokom prošle godine u maloprodajnoj vertikali je svakako kozmetika, čiji je broj porastao za 56% u odnosu na 2022. godinu. Posle lepote, drugo mesto je zauzela wellnes kategorija, a iza nje dečije radnje. Najveći porast se dogodio u kategoriji parfema, koja beleži čak 837% više porudžbina.

Šta se u Srbiji jede sudeći po Glovo platformi?

Tri jela sa najvećim brojem porudžbina su burgeri, ćevapi i na kraju – tradicionalna pljeskavica. Od kuhinja, Srbi najviše poverenja imaju u američku, zatim tradicionalnu domaću (i to uglavnom ćevapi, pljeskavica i palačinke) koju odmah sledi italijanska. Američku kuhinju najviše vole u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, dok je najveći rast u porudžbinama zabeležen u Čačku, za neverovatnih 731%!

Kada se govori u ovogodišnjim trendovima, veliki porast beleže i peciva, sa 839% više porudžbina i 345% više korisnika. Najpopularnija peciva su burek sa sirom, burek sa šunkom i kačkavaljem i burek sa mesom.

Orijentalna kuhinja je takođe doživela procvat na Glovo aplikaciji, sa čak 300% više porudžbina. Inače, Srbija je treća na globalnoj Glovo mapi po porastu interesovanja za istočnjačke ukuse! Uglavnom se orijentalna hrana naručuje u vreme ručka, sa 25% svih pordužbina između 11 i 13 časova. Naprvom mestu je falafel, zatim doner pa tawouk. Azijska kuhinja je u 2023. godini imala 185% više porudžbina, 127% više partnera i 145% više mušterija, koji – prema podacima – najviše uživaju u receptima poput hrskave piletine u sosu, piletine u sečuan sosu i piletine sa kikirikijem.

Kada se u Srbiji najviše poziva Glovo?

Srbija vikend započinje porudžbinama sa Glovo platforme. Prema podacima, dan u nedelji sa najvećim brojem porudžbina je petak (preko 15% svih godišnjih porudžbina), dok je mesec bio mart 2023. Sa Glovo platforme se najviše naručuje oko 19h i preko 25% porudžbina nastaje između 18 i 20 časova.

Zlatni minut: 10:00 zabeležen je 25. februara 2023, i to je bio najaktivniji minut za Glovo u zemlji, sa preko 325 proizvoda koji su isporučeni u isto vreme na ulicama gradova Srbije.

U kojim gradovima je Glovo imao najviše posla?

Prva tri grada po broju isporučenih porudžbina u 2023. godini bili su Beograd, zatim Novi Sad i Niš. Što se gradova u kojima je porasla potražnja za Glovo uslugama tiče, na prvom mestu se nalazi Lazarevac (porast od 633% porudžbina u odnosu na isti period prethodne godine), na drugom je Smederevo (+481%), i na kraju Valjevo (+385%).

Kurir koji je bio najaktivniji u 2023. godini iza sebe ima čak 10609 isporuka preko Glovo aplikacije u Beogradu, dok njegov kolega koji je prešao najdužu razdaljinu tokom cele godine broji 21300 km. Stoga ne čudi da su napojnice za kurire koji dostavljaju preko Glovo aplikacije porasle za 7% na godišnjem nivou!

Korisnik sa najviše porudžbina na Glovu u 2023. godini živi u Beogradu i preko Glovo aplikacije je naručio čak 874 porudžbine (u proseku skoro 2,5 porudžbine dnevno tokom cele godine). Iz Beograda je i korisnik koji je najviše potrošio na porudžbine, i u pitanju je suma od 2.614.568 RSD za čitavu 2023. godinu. I treći korisnik iz Beograda se ističe – naime, Glovo korisnik koji je potrošio najviše na samo jednu porudžbinu naručio je od jednog od Glovo partnera iz maloprodaje elektronike robu u vrednosti od 64.999 RSD.

Glovo PRIME porudžbine

Od svih 25 zemalja u kojima Glovo posluje, Srbija je u 2023. godini na osmom mestu po broju narudžbina korisnika koji su aktivirali PRIME nalog – a koji nudi brojne pogodnosti, poput besplatne dostave i specijalnih promocija, između ostalog. Čak 18% svih porudžbina te iste godine bile su PRIME, od kojih je 77% bilo u Beogradu. Štaviše, čak 22% svih porudžbina u Beogradu su PRIME porudžbine. A gradovi u kojima su PRIME porudžbine najviše porasle u 2023. su Lazarevac (+768%), Vranje (+740%) i Smederevo (+510%).

Za više informacija o Glovu posetite: https://about.glovoapp.com/en

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.