Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 724,2 milona evra, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 3,4 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 66,7 miliona evra i veća je za 36,4 odsto u odnosu na 2018., dok je neto dobit narasla 59,8 odsto na 52 miliona evra. Bez jednokratnih stavki i promena u računovodstvenim standardima, dakle na uporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1 odsto, a neto dobit 28,9 odsto.
“Atlantic Grupa je 2019. zaključila sa istorijski najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila izuzetno uspešna i ispratili smo je kao stabilna, finansijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija, sa osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core delatnosti, dok istovremeno jačamo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost. Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat, pa smo imali i istorijski rekordne vrednosti akcija, ali i rekordni iznos dividende po akciji, što je krunisano i nagradom Zagrebačke berze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala“, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeschi.
Najviše rasli Argeta i Pića, a Kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi sa rastom od 7,7 odsto i Pića, sa rastom od 5,2 odsto. Kafa se sa 151,5 miliona evra prihoda od prodaje, koji čine 20,9 odsto učešća u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distributivnom poslovanju najznačajniji rast od 8,2 odsto, ostvarilo je tržište Hrvatske, a sledi Slovenija sa rastom od 3,7 odsto. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 64,1 odsto, brendovi principala u distribuciji 27,5 odsto, a apotekarski lanac Farmacia učestvuje u ukupnim prihodima sa 8,3 odsto.
Razvoj distribucije, ali i ljudskih potencijala
Nakon uspešnog širenja distributivnog portfolija u regionu u 2018., novi distributivni ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji i Sloveniji (Saponia i Kandit), potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distributivnog poslovanja. Krajem marta, Atlantic je otvorio i novi logističko-distributivni centar kraj Velike Gorice, kojim obezbeđuje logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, sa mogućnošću modularnog širenja u skladu sa poslovnim potrebama. U istom skladištu su implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon.
Atlantic Grupa, iako uvek u vrhu izbora za TOP poslodavce po izboru kompanije Selectio, prošle godine je prvi put izbila na prvo mesto u pet područja upravljanja ljudskim potencijalima: strategiji, regrutaciji i selekciji, upravljanju učinkom, usavršavanju i razvoju i odnosima prema zaposlenima.
Dezinvestiranje nestrateških segmenata i fokus na generatore rasta
Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih delatnosti, Atlantic Grupa je u aprilu u potpunosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (kompanija Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodata je dotadašnjem distributeru, kompaniji Genuport), a u oktobru prodajom Fidifarma i Multivite PharmaS-u i iz segmenta dodataka ishrani. Kompanija usmerava fokus na ključne kategorije roba široke potrošnje koje čine kafa, pića, delikatesni namazi i slatki i slani snack, kao i na dalji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja i apotekarskog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju sa brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argeta i Donat Mg, kao i spajanja i preuzimanja. U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova.