Građanima Srbije od danas je dostupan novi portal eUprava koji je prilagođen mobilnim i tablet uređajima, saopštila je Кancelarija za IT i eUpravu.
Novi portal se nalazi na staroj adresi euprava.gov.rs, a više od 980.000 već postojećih korisnika eUprave mogu bez ikakvih problema da koriste novi sistem sa svojim starim korisničkim imenom i lozinkom.
„Prvi put u Srbiji u sistemu elektronske uprave je uvedena elektronska identifikacija uz korišćenje mobilnog telefona, odnosno dvofaktorska autentikacija. Ovo je više nego bitan korak u razvoju elektronske uprave koji suštinski omogućava razvoj mUprave u Srbiji. Uvođenje dvofaktorske autentikacije će nam omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu“, rekao je direktor Кancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović.
Dodao je da je deo novog sistema je i nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju gradjana i privrede.
„Vrlo brzo očekujemo povezivanje drugih državnih portala (LPA, APR, ePorezi, CROSO) sa novim sistemom elektronske identifikacije i tako će se konačno prevazići problem koji su korisnici imali sa različitim operativnim sistemima i instalacijom čitača kvalifikovanih elektronskih sertifikata“, rekao je Jovanović i najavio da će do kraja februara izdavanje naloga dvofaktorske autentikacije biti dostupno i na različitim šalterima u Srbiji.
Na novom Portalu eUprava građani prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.
Sledeći korak je da se građanima omogući uvid u lične podatke u registrima lokalne poreske administracije i Poreske uprave, navodi se u saopštenju Кancelarije za IT i eUpravu.
Jovanović je rekao da su informacije i usluge na novom portalu organizovane prema životnim događajima i u ovom trenutku to je osam oblasti – porodični život, vrtić, osnovno obrazovanje, srednje obrazovanje, studiranje, traženje posla, kupovina nepokretnosti, kao i pokretanje biznisa.
„Ove oblasti sadrže odgovore na 300 pitanja koja smo prikupili iz anketa koje su građani popunjavali, jer nam je od velikog značaja bilo da identifikujemo realne životne probleme građana. Želeli smo da znamo šta je ono što ih najviše interesuje kada se nađu u određenoj životnoj situaciji. Na pisanju odgovora zajedno su radili timovi iz različitih državnih institucija i trudili su se da odgovore koncipiraju tako da budu kratki i razumljivi svim našim građanima“, objasnio je Jovanović.
(Beta)