Trka za najodrživiji modni brend je počela.
Kada je Gabrijela Herst predstavila svoju prolećnu kolekciju početkom septembra na Njujorškoj nedelji mode, opisala ju je kao „prvu u industriji“. Ova dizajnerka, poznata po pletivu od kašmira, nije govorila o svojim poslednjim kreacijama, već je navela da je osmislila prvu u potpunosti karboksidno neutralnu reviju, i to u trenutku kada se modna industrija ponovo našla pod lupom zbog doprinosa zagađenju.
Ubrzo potom, luksuzna kuća Gucci saopštila je da je brend izveo prvu karboksidno neutralnu reviju za vreme Nedelje mode u Milanu sredinom septembra.
Gucci je neutralisao „ugljenik koji bi bio emitovan avionskim letovima za hiljadu gostiju i 900 zaposlenih, uključujući modele, produkcijsko osoblje i ljude iz kompanije“, naveo je gospodin Bicari iz ove modne kuće, i „koristio reciklirano drvo za izradu pozivnica“.
Gucci je prvi modni brend koji je dobio ISO 20121 sertifikat za svoju reviju, istakao je Bicari. Ovaj sertifikat predstavlja standard održivog event menadžmenta iz Međunarodne organizacije za standardizaciju.
Kompanija već prati potrošnju vode i električne energije, kao i odlaganje otpada, u svojim pogonima.
Gucci je nedavno, takođe, prema Bicarijevim navodima, uspeo da sklopi karboksidno neutralni lanac nabavke. Kompanija neutrališe sve štetne gasove koje proizvode treća lica, odnosno dobavljači sirovina, proizvođači koji rade za brend, kao i sama kompanija.
Postati karboksidno neutralan ne znači da kompanija prestaje sa proizvodnjom bilo kakvih štetnih emisija.
Neutralisanje ugljenika znači finansijsku kompenzaciju za emisiju gasova koji nastaju u procesu proizvodnje tako da se emisija štetnih gasova prekida negde drugde u svetu. Novac se koristi za kupovinu programa za podršku neutralizacije.
Više od 90 odsto emisije ove kompanije dolazi od dobavljača i sirovina, navedeno je u saopštenju kompanije.
Ovu inicijativu omogućili su podaci prikupljeni od više od 1.000 dobavljača na pet kontinenata za potrebe godišnjeg izveštaja kompanije o ekološkom profitu i gubicima koji ima za cilj da unapredi analizu ekološkog otiska kompanije i ustanovi načine za poboljšanje efikasnosti.
Gucci je 2015. godine započeo inicijativu za smanjenje emisije štetnih gasova za 50 odsto do 2025. Od 2018. godine, emisija je smanjena 16 odsto, odnosno 35 odsto od sadašnjeg ekološkog otiska kompanije.
Kompanija će, takođe, novac distribuirati jednako u četiri inicijative Ujedinjenih nacija za zaštitu šuma u zemljama poput Perua i Indonezije.
Kritike sa kojima se modna industrija suočava zbog svog uticaja na klimatske promene sada su oštrije nego ikada, a potrošači vrše pritisak na kompanije da se pozabave ovim pitanjem. Zato je većina brendova objavila nove ciljeve za održivost.
„Ne možemo da priuštimo sebi da budemo samodovoljni“, kaže Bicari. „Ne možemo da čekamo da tehnološke inovacije reše klimatsku krizu.“
Piše Elizabet Paton
© 2019 The New York Times