Kejti Peri pošla je u vožnju Havajima i vratila se sa pesmom od koje bi i „harli-dejvidson“ zaplesao.
Pevačica je 16. oktobra objavila “Harleys in Hawaii”, pesmu inspirisanu tropskom idilom sa njenim verenikom, glumcem Orlandom Blumom. Do kraja novembra, pesma je strimovana više od 34 miliona puta na platformi Spotify, a prateći spot – u kojem pop zvezda vozi „harli“ motor – pregledan je više od 15 miliona puta.
Kejti Peri je važna ličnost na društvenim mrežama sa više od 100 miliona pratilaca na Tviteru i 80 miliona na Instagramu. Veliki broj brendova sada na tzv. product placement sa influenserima na društvenim mrežama troši više nego na klasične vidove reklamiranja. Ali sve što je Harli-Dejvidson uradio u zamenu za izloženost pred njenom bazom fanova bilo je da pop zvezdi obezbedi motore za snimanje spota. Niko nije znao za Kejtinu novootkrivenu naklonost prema motociklima dok pesma nije snimljena.
Harli-Dejvidson je priznao da je vreme da svoju potrošačku bazu koju uglavnom čine stariji muškarci zameni mladim vozačima i ženama.
“Iznajmili smo ’harli’ jer smo bili tamo svega nekoliko dana”, rekla je Kejti Peri losanđeleskom radijskom voditelju Zaku Sangu. “Mogu da se setim tačnog mesta na kojem sam bila, ćoška na kojem sam stajala, kada sam se okrenula i šapnula Orlandu da ću napisati pesmu ‘Harliji na Havajima’.”
I ne samo što je napisala pesmu, već je unajmila instruktora koji ju je naučio da vozi motor.
U spotu su kombinovani snimljeni delovi sa isečcima sa snimanja spota, uz nekoliko kratkih scena snimljenih u Harli-Dejvidson muzeju u Milvokiju, u Viskonsinu. Tako je nastala neverovatno uticajna kampanja na društvenim mrežama koju je Harli dobio maltene besplatno. Uz to su došle i objave na Kejtinim profilima na Instagramu i Tviteru.
Prošla godina bila je druga zaredom u kojoj je prodaja motocikala bila niža 10 odsto u odnosu na prethodnu, a u prvih devet meseci 2019. godine, domaća prodaja bila je niža pet odsto u odnosu na isti period 2018. U trećem kvartalu 2019, međutim, prodaja je na međunarodnom nivou porasla 2,7 odsto.
“Baš su imali sreće”, kaže Mej Karvovski, osnivačica i direktorka agencije Obviously specijalizovane za influenser marketing. “Količina sadržaja koju je stvorila oko ’harlija’, sa jasnom pozicijom da je reč o novom feminističkom simbolu – u influenser marketingu često govorimo o autentičnosti, i potpuno je jasno koliko je ona strastvena u vezi sa ovim.”
Majk Kredok, šef Kairos Media, procenjuje da je “integracija proizvoda vredna sedmocifreni broj”.
Ali ova vrsta marketinga i dalje je daleko od egzaktne nauke, a Mej Karvovski ističe da je ova kampanja zato još vrednija.
“Pogledajte samo koliko bi Kejti zaradila od plaćenih reklama na društvenim mrežama”, kaže ona. “Mislim da bi to bilo više od 40 miliona dolara, a u to čak i ne ulazi vrednost strimova na Spotify.”
Piše Mark Gardiner
© 2019 The New York Times