Ključni ostvareni rezultati:

• Rast prihoda 30,4%

• Neto prihod (beia) 21,2% organski rast; po hektolitru 13,9%

• Organski rast ukupnih volumena piva 6,9%; volumena premium piva 11,4%; Heineken® volumena 12,5%

• Bruto uštede od 1,7 milijardi evra, na putu ka ostvarenju cilja uštede 2 milijarde evra do kraja 2023.

• Operativni profit 4,283 miliona evra; organski rast operativnog profita (beia) 24,0%

• Marža operativnog profita (beia) 15,7%

• Neto profit 2,682 miliona evra; organski rast neto profita (beia) 30,7%

• EPS (beia) 4,92 € (2021: 3,54 €)

• Planovi za celu 2023. su nepromenjeni, očekuje se da će operativni profit (beia) organski rasti od srednje do visoke jednocifrene vrednosti

Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije je, osvrćući se na rezultate za 2022. godinu, istakao:

“Drago mi je što smo tokom 2022. godine ostvarili snažne rezultate u okruženju koje je konstantno izazovno i promenljivo,  ostvarujući viši rast u odnosu na rast celokupne kategorije piva na većini naših tržišta.

Naš premium portfolio je nastavio da premašuje očekivanja, vođen odličnim rastom Heineken® brenda i dodatno osnažen uvođenjem Heineken® Silver brenda. Uvodimo inovacije kako bismo proširili lidersku poziciju u segmentu bezalkoholnog piva i pića izvan kategorije piva. Ubrzavamo primenu digitalnih platformi u našem poslovanju i nastavljamo smanjenje karbonskog otiska u našim pivarama. Napredak u okviru ovih i mnogih drugih inicijativa jasan je pokazatelj da je naša EverGreen strategija na putu da obezbedi dugoročno, održivo stvaranje dodatne vrednosti.

Ostvarili smo uravnotežen rast, jer smo odgovorno sprovodili cenovnu politiku, napravili dalji korak u našem planu produktivnosti i nastavili da ulažemo u naše brendove i razvoj naših zaposlenih. U poređenju sa 2019,  ostvareni volumeni su se sada u potpunosti oporavili, neto prihod (beia) je bolji za skoro 18%, a organski rast operativnog profita (beia) za preko 11%.

U narednoj godini, globalni ekonomski izgledi će ostati izazovni. Nastavićemo da ulažemo, ali ćemo i dalje biti disciplinovani u pogledu cenovne politike i troškova. Naša očekivanja, koja smo prezentovali 30. novembra 2022, ostaju nepromenjena“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.