- Potpuno električni Mercedes-Benz eActros 600 je najvažniji proizvod kompanije Daimler Truck– kamion za dugolinijiski transport pokazao se visoko energetski efikasan na evropskoj turneji
- Serijska proizvodnja nove električne vodeće e-perjanice u gami počinje u Vertu krajem novembra
- Segment dugolinijskog transporta čini dve trećine CO2 emisije iz kamionskog saobraćaja
- Daimler Truck lansira novi brend TruckCharge za e-infrastrukturu i punjenje kamiona
- Ostali istaknuti proizvodi od Daimler Truck-a na IAA sajmu: FUSO Next Generation eCanter kao potpuno električno vozilo za sakupljanje otpada, Mercedes-Benz GenH2 kamion sa pogonom na vodonične gorivne ćelije, novi Mercedes-Benz Actros L sa poboljšanom aerodinamikom kao premijera na sajmu, novi električni Mercedes-Benz eCitaro K gradski autobus sa kraćim međuosovinskim rastojanjem kao svetska premijera i novi Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach kao premijera
- Softverski-definisano-vozilo očekuje se da bude sledeća tehnološka revolucija: Daimler Truck predstavlja viziju za visoko inteligentna vozila – moguć je kvantni skok posebno u pogledu bezbednosti, udobnosti i efikasnosti
- Sajamski štand Mercedes-Benz Trucks i FUSO u hali 19/20, mogućnost vožnje kamiona kao vozač ili suvozač na otvorenom prostoru i javnom putu
Daimler Truck, jedan od najvećih svetskih proizvođača komercijalnih vozila, predstavio je u nedelju svoj put ka održivom transportu, pred sajam IAA Transportation 2024 u Hanoveru. Fokus kompanije je bio na temama dekarbonizacije i digitalizacije. Kompanija Daimler Truck prikazuje električni kamion Mercedes-Benz eActros 600 na baterije kao svoj najvažniji proizvod na ovom sajmu. Sa svojom novom e-perjanicom, proizvođač namerava da dekarbonizuje dugolinijski transport, koji je odgovoran za dve trećine, a samim tim i za najveći deo emisije CO2 u kamionskom saobraćaju.
Visok kapacitet baterije od više od 600 kilovat sati[1] i nova, posebno efikasna električna pogonska osovina razvijena u kompaniji omogućavaju modelu eActros 600 da postigne domet od 500 kilometara[2] bez međupunjenja. Ovaj opseg se postiže u veoma realnim uslovima koji odražavaju standardnu upotrebu sa 40 tona mase vučnog voza; ova cifra takođe može biti značajno premašena u zavisnosti od stila vožnje i rute koja je uključena. eActros 600 će moći da putuje mnogo dalje od 1.000 kilometara dnevno. Ovo je omogućeno dopunjavanjem tokom zakonski propisanih pauza vozača – čak i bez megavatnog punjenja – pod uslovom da su kapaciteti za punjenje dostupni.
Ovog leta, dva pred-serijska proizvodna prototipa učestvovala su u skoro sedmonedeljnom testu kako bi demonstrirali operativne performanse eActros 600, putujući više od 15.000 kilometara kroz 22 evropske zemlje. Bio je to najobimniji test u istoriji Mercedes-Benz kamiona. Svaki od dva e-kamiona putovao je sa masom vučnog voza od 40 tona i koristio isključivo javne stanice za punjenje. Vozila su tokom cele ture uspešno demonstrirala visoku energetsku efikasnost modela eActros 600: tokom čitavog trajanja putovanja, prototip opremljen specijalnom opremom za merenje potrošnje uspeo je da postigne prosečnu potrošnju od 103 kilovat sata na 100 kilometara.[3] Računajući energetski sadržaj dizela, ovo bi se pretvorilo u potrošnju od oko 10 litara na 100 kilometara, što bi bilo nemoguće postići sa kamionom na konvencionalni pogon. Na brojnim dnevnim etapama ture, čak bi teoretski bilo moguće postići domet od više od 600 kilometara bez dopunjavanja. U proseku, bilo je moguće pokriti rekuperiranom energijom oko 25 procenata potrošene energije pogona eActros 600.
U zavisnosti od rute, topografije i temperature, dnevna potrošnja se kretala između 85 kilovat sati na 100 kilometara – tokom spusta od Madrida do Bilbaa (oko 360 kilometara) pod veoma dobrim putnim i vremenskim uslovima – i 140 kilovat sati na 100 kilometara od Alte do Nord Kejpa (oko 240 kilometara) sa najnižom temperaturom od 7 stepeni Celzijusa, i gde je deo puta bio neasfaltiran. Tokom putovanja, oko 30 novinara iz 20 evropskih zemalja, uglavnom za volanom, stavilo je na test operativne performanse drugog prototipa – ne samo u pogledu potrošnje, već i, na primer, u pogledu dinamike upravljanja. Čak i sa ovim vozilom potrošnja je u proseku bila veća za samo oko 6 odsto. To znači da se navedeni domet od 500 kilometara sa jednim punjenjem baterije pokazao kao realan faktor planiranja tokom putovanja.
Daimler Truck obeležava početak serijske proizvodnje modela eActros 600 krajem novembra u fabrici Mercedes-Benz Vert. Prva vozila kupaca eActros 600 trebalo bi da budu proizvedena i registrovana pre kraja 2024. godine. Takođe, fabrike Daimler Truck u Manhajmu, Kaselu i Gagenau igraju važnu ulogu. Oni isporučuju komponente potrebne za baterijsko-električni pogon modela eActros 600, kao što su električna osovina, komponente prenosa i prednja kutija, koja kombinuje brojne visokonaponske i niskonaponske komponente i nalazi se u nekadašnjem instalacionom prostoru motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Martin Daum, CEO kompanije Daimler Truck: „Već smo predstavili našu viziju održivog transporta budućnosti pre mnogo godina. Za nas, IAA Transportation 2024 se jasno vrti oko implementacije te vizije. Mi isporučujemo serijska vozila sa električnim baterijama u količinama koje zahtevaju naši kupci.”
Tokom događaja „Daimler Truck Media Night“ u Hanoveru, eActros 600 je otišao na noćno povratno putovanje do Berlina i nazad. Prvo, da se uživo demonstrira njegova upotrebljivost u svakodnevnom životu i, drugo, da se pošalje poruka političkim donosiocima odluka ne samo u Berlinu, već i u Briselu: Daimler Truck vozila sa nultom emisijom su spremna, sada mora uslediti infrastruktura za punjenje.
Karin Rådström: „Naš eActros 600 je snažna alternativa dizel kamionu, zahvaljujući svom dometu od 500 kilometara sa jednim punjenjem baterije. Sa svojom visokom energetskom efikasnošću, biće profitabilan za operatere voznih parkova. Sada je imperativ za vlade, energetski sektor i industriju da deluju zajedno kako bi unapredili širenje javne infrastrukture za punjenje.”
Od početka prodaje krajem prošle godine, Daimler Truck je već zabeležio 2.000 porudžbina za eActros 600, a tu su i pisma o namerama.
Da bi e-mobilnost bila jednostavna i profitabilna za kupce, osim kupovine električnih kamiona, Daimler Truck lansira novi brend TruckCharge u Evropi kako bi se poklopio sa početkom IAA. Ovaj naziv objedinjuje ponudu kompanije koja se odnosi na e-infrastrukturu i punjenje električnih kamiona, odnosno konsalting i infrastrukturu, kao i rad elektrificiranih depoa za transportna i industrijska preduzeća. Deo ponude uključuje Fleetboard Charge Management, koji pruža holistički pregled svih interakcija između električnih kamiona u floti i sopstvenih stanica za punjenje kompanije, Charging Card, koja omogućava bezgotovinsko punjenje u pokretu, i finansiranje infrastruktura za punjenje.
IAA štand Mercedes-Benz Trucks-a i FUSO-a nalazi se u hali 19/20. Mogućnosti vožnje nekih od proizvoda počinju na štandu, a neke od vožnji će se odvijati na otvorenom prostoru sajma i na javnim putevima. Dalji IAA istaknuti proizvodi koje kompanija Daimler Truck prezentuje uključuju FUSO Next Generation eCanter kao potpuno električno vozilo za sakupljanje otpada, Mercedes-Benz GenH2 kamion, novi Mercedes-Benz Actros L sa poboljšanom aerodinamikom koji ima svoju sajamsku premijeru, novi električni Mercedes-Benz eCitaro K gradski autobus sa kraćim međuosovinskim rastojanjem koji je svetska premijera i novi Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach kao javna premijera. Još jedna fokusna tačka Daimler Truck Media Night-a bio je očekivani kvantni skok kada je u pitanju digitalizacija – ključna reč: „softverski definisano vozilo” – što će biti sledeća tehnološka revolucija za proizvođača.
Zajednički nastup Martina Dauma i Karin Rådström na Daimler Truck Media Night događaju je od posebnog značaja. Kako je kompanija saopštila početkom septembra, Nadzorni odbor Daimler Truck Holding AG imenovao je Karin Rådström za novog generalnog direktora kompanije od 1. oktobra 2024. godine, a na tu funkciju je imenovana do 31. januara 2029. godine. Ona će naslediti Martina Dauma koji će istovremeno napustiti mesto generalnog direktora otvarajući put za sledeće poglavlje transformacije kompanije. Martin Daum će ostati kao punopravni član Upravnog odbora do 31. decembra 2024. kako bi podržao nesmetanu primopredaju. Za sada, Karin Rådström će ostati odgovorna za Mercedes-Benz kamione dok se ne odluči o njenom nasledniku.
Daimler Truck pruža uvid u softverski-definisana-vozila
Pored dekarbonizacije transporta, Daimler Truck takođe namerava da preuzme vodeću ulogu u digitalnoj transformaciji i usmerava svoje poglede dalje u budućnost ka softverski definisanim komercijalnim vozilima. Najnovija generacija kamiona, kao što su eActros 600 i Actros L, već je opremljena evolutivno poboljšanom arhitekturom mehatronike. Ona omogućava obradu podataka koja je do 20 puta brža nego ranije. Pored poboljšanih funkcija najnovijih bezbednosnih sistema kao što su Active Brake Assist 6 ili Active Sideguard Assist 2, takođe omogućava poboljšani komfor i povezanost vozača. To uključuje Multimedia Cockpit Interactive 2 ili funkciju Connected Traffic Warnings, koja može otkriti upozorenja o opasnostima i proslediti ih vozilima u neposrednoj blizini. U budućnosti će mnoge od ovih funkcija biti moguće aktivirati „over-the-air“ u samom kamionu – tj. bez posete radionici. Da bi se u potpunosti iskoristila moć softvera i postigao mogući kvantni skok, biće neophodno smanjiti broj decentralizovanih kontrolnih jedinica sa njihovim različitim operativnim sistemima i u potpunosti redefinisati mehatroničku arhitekturu. U tom cilju, Andreas Gorbach, član upravnog odbora odgovoran za tehnologiju kamiona kompanije Daimler Truck, predstavio je na Daimler Truck IAA Media Night-u korporativnu viziju za visoko inteligentna softverski definisana vozila sa vremenskim horizontom od oko deset godina. Ova predstojeća tehnološka revolucija u Daimler Truck-u trebalo bi da se primeni na brendove vozila i pogonske tehnologije kompanije.
Andreas Gorbach: “Budućnost transporta je bez emisija i zasnovana je na softveru. Zato redefinišemo arhitekturu našeg vozila i nameravamo da zajedno sa Volvo grupom razvijemo industrijski standard: arhitekturu visokih performansi sa namenskim operativnim sistemom. Ovo će nam omogućiti da postavimo temelje za softverski definisana komercijalna vozila koja našim klijentima mogu ponuditi neviđeni nivo bezbednosti, udobnosti i efikasnosti. Posle mnogih evolucionih koraka, spremamo se da napravimo revolucionarni iskorak – i napišemo kod za budućnost kamionskog transporta.”
Softverski definisana vozila sa prilagođenim aplikacijama kako od Daimler Truck-a, tako i kupaca i nezavisnih provajdera, predviđena su da se protežu daleko od današnjih funkcionalnosti kamiona i autobusa – posebno u pogledu bezbednosti, udobnosti i efikasnosti. Na primer, moguće je da vozilo obezbedi još bolju zaštitu za vozača i druge učesnike u saobraćaju tako što će prepoznati opasnosti mnogo pre nego što su ljudska čula u stanju da to urade. Štaviše, kamion budućnosti mogao bi da preuzme administrativne i dokumentacione zadatke tako što će, na primer, automatski preneti tovarne papire u digitalnom obliku ili rezervisati parking mesto zajedno sa stanicom za punjenje i mestom za tuširanje, kao i unapred naručiti omiljeno jelo vozača. Takođe je moguće, na primer, da odgovarajuće aplikacije vrate vozače u virtuelnom obliku nazad za trpezarijski sto kod kuće uveče tokom perioda njihovog odmora, čak i ako su fizički još uvek u kabini kamiona. Softverski definisan kamion mogao bi da postane aktivan poslovni partner za logističke kompanije, jer računarska snaga visokih performansi omogućava da se velike količine podataka – kao što su topografija, saobraćaj ili trenutne cene električne energije i vodonika duž rute – analiziraju u realnom vremenu I da budu optimizovane „over the air “ u vozilu na kontinuiranoj osnovi. Ovo može učiniti rad vozila još efikasnijim, a samim tim i kontinuirano poslovanje naših kupaca još uspešnijim.
Očekuje se da će planirano zajedničko ulaganje između kompanija Daimler Truck i Volvo Grupe biti osnova za ovu viziju. Cilj je zajednički razvoj standardizovane softverski definisane platforme za vozila kao industrijskog standarda za komercijalna vozila, a time potencijalno i za druge partnere i kupce. Naime, zajedničko preduzeće će imati zadatak da specificira i nabavi centralne, moćne računarske jedinice koje će se ubuduće ugrađivati u vozila i koje će moći da obrađuju velike količine podataka. Pored toga, zajedničko preduzeće je namenjeno razvoju operativnog sistema i platforme za programiranje na osnovu kojih će Daimler Truck i Volvo Group moći da razviju svoje zasebne aplikacije za klijente koje se razlikuju. Štaviše, ciklusi razvoja softvera i hardvera će biti odvojeni jedni od drugih u budućnosti, što će takođe omogućiti kupcima da kupe dodatne digitalne ponude i implementiraju ažuriranja „over the air“ čak i nakon što je vozilo kupljeno. To znači da će vozila ostati ažurna dugo vremena.
FUSO Next Generation eCanter: Asortiman potpuno električnih varijanti širom sveta
Potpuno električni eCanter Next Generation od brenda FUSO biće predstavljen u različitim varijantama nadgradnje na IAA sajmu u Hanoveru. Kao vozilo za sakupljanje smeća sa najvećom dozvoljenom masom vozila od 8,55 tona, Next Generation eCanter ima nadgradnju kompanije KAOUSSIS sa automatizovanim uređajem za podizanje i protresanje kontejnera, integrisanim sistemom za ispiranje kontejnera i kapacitetom bubnja od 4 m3. Rotirajući bubanj sabija otpad do tri četvrtine njegove prvobitne zapremine. Sa međuosovinskim rastojanjem od samo 3.400 mm i kratkim prepustom karoserije, CO2-neutralni laki kamion je posebno okretan i lak za manevrisanje – idealan za primenu u unutrašnjosti grada. FUSO će takođe izložiti još jedan eCanter Next Generation sa 8,55 tona i međuosovinskim rastojanjem od 4,450 mm sa sandukom i najnovijim bezbednosnim i komfornim karakteristikama na IAA štandu. One uključuju Active Brake Assist 6, Blind Spot Information System (BSIS), Intelligent Speed Assistant i Attention Assist kao standard. Posetioci izložbenog štanda u Hanoveru mogu upoznati dalje varijante električnog lakog kamiona tokom Driving Experience-a brendova Mercedes-Benz i FUSO.
Karl Deppen, Član odbora kompanije Daimler Truck i odgovoran za Daimler Truck Asia: “Kao pionir e-mobilnosti, FUSO eCanter je u međuvremenu postao dokazano univerzalan u lokalnom CO2-neutralnom transportu. Trenutno dostupan na 38 tržišta, dokazuje svoje sposobnosti u svakodnevnom korišćenju širom sveta: E-mobilnost funkcioniše! Sa više od 100 varijanti, eCanter pokriva 85% slučajeva upotrebe konvencionalnih vozila i stoga je veoma pogodan našim kupcima za različite slučajeve upotrebe.“
Tehnologije pogona zasnovane na vodoniku kao dopuna ponude električnih kamiona
Pored isključivo električnih kamiona na baterije, tehnologije pogona zasnovane na vodoniku mogu, prema Daimler Truck-u, biti pogodno rešenje za dekarbonizaciju veoma fleksibilnih i posebno zahtevnih primena u teškom dugolijisnkom transportu. Kamion Mercedes-Benz GenH2, vozilo koje „postavlja rekord“, biće izloženo na sajmu IAA Transportation 2024. Demonstrirajući praktičnost korišćenja tečnog vodonika u drumskom teretnom transportu, prototip kompanije Mercedes-Benz GenH2 Truck, prošle godine je završio putovanje od 1.047 kilometara po Nemačkoj sa samo jednim punjenjem tečnog vodonika u stvarnim uslovima.
Nakon rigorozne faze testiranja na probnoj stazi i na javnim putevima, Mercedes-Benz GenH2 kamioni su sada dostigli naprednu fazu razvoja za primenu u različitim svakodnevnim aplikacijama u prvim voznim parkovima kupaca. Daimler Truck je nedavno započeo početna ispitivanja pet Mercedes-Benz GenH2 kamiona sa kompanijama Air Products, Amazon, Holcim, INEOS i Wiedmann & Winz. Ovi kupci imaju priliku da steknu praktično iskustvo sa kamionima na gorivne ćelije tokom testne faze od oko godinu dana. Kroz saradnju, razvojni tim Daimler Truck-a stiče vredan uvid u stvarne operacije kamiona koje pokreće tečni vodonik i uči o specifičnim zahtevima kupaca koji se mogu uzeti u obzir za razvoj serije.
Martin Daum: “Tokom poslednjih nekoliko godina pokazali smo sa našim širokim portfoliom serijskih e-kamiona i autobusa, Mercedes-Benz GenH2 kamiona i raznim partnerstvima da smo na pravom putu sa našom dvostrukom strategijom, tj. sa pogonskim tehnologijama zasnovanim na baterijama i na vodonik. Svaka od dve tehnologije ima svoje prednosti i našim kupcima će biti potrebne obe tehnologije. Iz tog razloga, sada nam je potreban još veći zamah od politike i energetskog sektora, posebno u pogledu pogona na bazi vodonika, kako bi se uz vozila mogla uspostaviti odgovarajuća infrastruktura i postići paritet troškova za naše kupce.”
Sajamska premijera: Actros L sa futurističkim dizajnom i ekonomičnim motorima
Sa novim Actros L, koji će proslaviti svoju sajamsku premijeru na IAA Transportation sajmu, Mercedes-Benz Trucks ostaje jedan od pejsmejkera u industriji i za kamione sa konvencionalnim pogonom. Actros L karakteriše futuristički dizajn vozila, optimizovana aerodinamika, mnoge karakteristike udobnosti, ekonomični motori, visok nivo dinamike upravljanja i najsavremeniji sistemi pomoći. Duži prednji deo i druge aerodinamičke mere dovode do uštede goriva do 3 procenta.
Optimizovani pogonski sklop koji je sada dostupan za neke modele, koji se sastoji od menjača G291-12 i zadnje osovine RAR 2.278d, ne samo da obezbeđuje primetno poboljšano iskustvo vožnje, posebno pri ubrzanju na nagibima, i nižu brzinu manevrisanja, već i tišu i prijatniju vožnju zahvaljujući smanjenom broju obrtaja na 80km/h. Takođe, pomaže da se dodatno smanji potrošnja goriva.
Daimler Buses prezentuje eletrični eCitaro K kao svetsku premijeru
Daimler Buses je u nedelju predstavio najmlađeg člana svog voznog parka, model eCitaro. Gradski električni autobus Mercedes-Benz eCitaro K proslavio je svoju svetsku premijeru u okviru Daimler Truck Media Night događaja. Međuosovinsko rastojanje koje je skraćeno za oko 1,5 metara čini ga pogodnim za upotrebu gde je veći stepen manevarbilnosti prednost. Kompaktni eCitaro K takođe ima svoje prednosti nedeljom, van saobraćajnog špica ili kao rezerva tokom špica. Sa svojim kapacitetom do 84 putnika, ipak je dobro opremljen i za veće transportne zadatke. Gradski autobus je dostupan sa najmanje četiri i najviše šest baterija. Sa maksimalnom konfiguracijom, eCitaro K pruža domet od više od 300 kilometara pod povoljnim uslovima – tokom celog veka trajanja baterije. Pored toga, Mercedes-Benz Safety Coach proslavio je svoju javnu premijeru. Kao tradicija, Daimler Buses koristi Safety Coach da bi demonstrirao trenutno stanje bezbednosne tehnologije. Proizvođač je takođe pokazao predstavnika nove generacije međugradskih autobusa Setra MultiClass LE.
Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: “Aktivno pokrećemo transformaciju ka lokalnom CO2-neutralnom prevozu putnika. Naš novi eCitaro K znači da, u međuvremenu, imamo pet elektrificiranih gradskih autobusa u našem portfoliu, što nam omogućava da pokrijemo praktično sve relevantne slučajeve upotrebe u javnom lokalnom prevozu. Osim toga, zajedno sa našom ćerkom kompanijom, Daimler Buses Solutions GmbH, nudimo rešenja po principu „ključ u ruke“ za rad flote električnih gradskih autobusa.”
Aktivnosti Mercedes-Benz Trucks and FUSO na sajmu
Od 17. do 20. septembra, Mercedes-Benz Trucks će održavati svoj „Transformed!“ kasnovečernji šou na svom štandu, gde će posetioci sajma moći da steknu uvid u temu transformacije. Gosti emisije biće Jutta Kleinschmidt, prva žena koja je pobedila na reliju Dakar i Karlhajnc Brandenburg, pronalazač mp3 formata. Ove i druge vodeće ličnosti iz različitih sektora društva govoriće o tome kako napraviti uspeh od prvog koraka ka promenama. Posetioci sajma mogu pratiti uživo od 14 časova nadalje; pojedinačne epizode će tada biti dostupne za gledanje na Mercedes-Benz Trucks Brand Hub-u na www.mercedes-benz-trucks.com/iaa-2024od 21:00 pa nadalje.
Pored toga, Mercedes-Benz Trucks i FUSO će posetiocima sajamskog štanda ponuditi priliku da se provozaju za volanom ili na suvozačevom sedištu sa čitavim portfoliom električnih kamiona. Kao deo iskustva virtuelne stvarnosti, posetioci će takođe dobiti uvid u električni svet Mercedes-Benz kamiona i moći da otkriju ekosistem e-mobilnosti koji se sastoji od kamiona, usluga i rešenja za punjenje. Na izložbenom prostoru je specijalno za ovu namenu izgrađen mobilni punjač. Ovde TruckCharge prikazuje rad e-kamiona u uslovima stvarnog života. Štaviše, biće mnogo mogućnosti za dobijanje konsultacija i na drugi način učestvovanje u ličnom diskursu svuda na sajmu. Pored toga, biće organizovani obilasci štanda sa vodičem za detaljne informacije o vozilima i integrisanim rešenjima kompanije Mercedes-Benz Trucks.
O “Evropskoj test turi 2024” i o modelu eActros 600
Mercedes-Benz Trucks je uspešno završio svoju „Evropsku test turu modela eActros 600 2024“ krajem jula ove godine. Posle 45-dnevnog potpuno električnog razvojnog putovanja, dva pred-serijska prototipa modela Mercedes-Benz eActros 600 su se uspešno vratila u Vert na Rajni. Tura je zvanično počela iz Frankfurta na Majni 11. juna. Tokom ovog perioda, jedan od kamiona je prešao tačno 15.269 kilometara, a drugi 15.939 kilometara.
Nakon putovanja na sever kroz Nemačku, Dansku i Švedsku, dva kamiona su stigla do prve glavne tačke etape, tačno na vreme za Midsummer proslavu: Severnog rta u Norveškoj, najsevernije tačke u Evropi do koje se može doći drumom. Od kraja juna dalje ruta konvoja je skrenula na jug kroz Finsku, Estoniju, Letoniju, Litvaniju, Poljsku, Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Sloveniju, Italiju, Francusku i Španiju. Nakon zaustavljanja u Tarifi, u Španiji, najjužnijem mestu u kontinentalnoj Evropi, koje je takođe označilo sledeći veliki vrhunac turneje, putovanje je ponovo krenulo severnim smerom – nazad u Nemačku preko Portugala, Francuske, Belgije, Holandije i Luksemburga.
Sa „eActros 600 European Testing Tour 2024“, kompanija Mercedes-Benz Trucks je nameravala da stekne veliko iskustvo na širokom spektru ruta u različitim topografijama i klimatskim zonama sa uvidom u potrošnju energije. Proizvođač namerava da podeli ova saznanja sa zainteresovanim kupcima.
Na putu, e-kamioni su bili izloženi prosečnim dnevnim temperaturama u rasponu od 11 do 33 stepena Celzijusa. Prosečne dnevne brzine kretale su se između 52 i 82 kilometra na sat.
Iskustva tima na ovoj turi sa punjenjem na javnim stanicama su se veoma razlikovala. U mnogim prilikama, morali su da otkače poluprikolicu kad god je infrastruktura za punjenje bila projektovana samo za smeštaj putničkih vozila. S druge strane, obišli su i neke najsavremenije stanice za punjenje kamiona.
Oko 60 odsto dugih putovanja kupaca Mercedes-Benz kamiona u Evropi kraći su od 500 kilometara, što znači da infrastruktura za punjenje u depou i na mestima za utovar i istovar može biti dovoljna u takvim slučajevima. Za sve druge upotrebe, kontinuirano širenje javne infrastrukture za punjenje je od vitalnog značaja kako bi električni kamion bio održiv za transport na velike udaljenosti širom Evrope.
Pored CCS punjenja do 400 kW, eActros 600 će kasnije omogućiti i megavatno punjenje (MCS). U aprilu ove godine, programeri iz Mercedes-Benz Trucks-a su po prvi put uspešno napunili prototip eActros 600 na stanici za punjenje sa snagom od jednog megavata u internom centru za razvoj i testiranje u Vortu. Kupci mogu naručiti pre-instalaciju za MCS. Planirano je da se MCS tehnologija može naknadno ugraditi za ove modele eActros 600.
Baterije se mogu napuniti od 20 do 80 procenata za oko 30 minuta na odgovarajućoj stanici za punjenje sa snagom od oko jednog megavata[4].
eActros 600 ima tri baterije, svaka od 207 kWh[5]. Oni nude ukupni instalirani kapacitet od 621 kWh. Baterije su zasnovane na tehnologiji litijum gvožđe fosfatnih ćelija (LFP) i karakteriše ih dug radni vek. Razvojni inženjeri u Mercedes-Benz Trucks-u su dizajnirali eActros 600 kako bi ispunili iste zahteve u pogledu izdržljivosti vozila i komponenti kao uporedivi konvencionalni Actros. To znači do1,2 miliona kilometara za deset godina rada. Nakon ovog perioda upotrebe, stanje baterije bi i dalje trebalo da bude preko 80 procenata. Za razliku od drugih tehnologija baterijskih ćelija, sa LFP tehnologijom se takođe može koristiti više od 95 procenata instaliranog kapaciteta. Ovo omogućava veći domet sa istim instaliranim kapacitetom baterije.
Vozilo je tehnički projektovano za masu vučnog voza do 44 tone. Sa standardnom poluprikolicom, eActros 600 ima nosivost od oko 22 tone u EU. U nekim slučajevima, nacionalni zakon može dozvoliti veću nosivost.
Vizuelno, dugolinijski e-kamion karakteriše fundamentalno novi, puristički dizajn sa jasnim linijama i aerodinamičnim oblikom. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks-a za električni transport na velike udaljenosti je da kupcima ponudi holističko rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za punjenje i usluga.
Fleksibilna proizvodnja modela Mercedes-Benz eActros 600 u Vertu
eActros 600 će se proizvoditi na postojećoj montažnoj traci u fabrici Vert, paralelno i fleksibilno, zajedno sa kamionima sa dizel motorima. Kada su sve visokonaponske komponente sastavljene u nekoliko proizvodnih koraka, ceo sistem počinje da radi i kamion je spreman za vožnju. Da bi se optimalno pripremio za serijsku proizvodnju, tim za povećanje proizvodnje blisko sarađuje sa programerima. Ovo osigurava da se iskustvo stečeno izgradnjom prototipova ugradi u dalji razvoj vozila.
Obimna servisna rešenja i nove digitalne usluge osiguravaju još efikasnije korišćenje vozila
Bez obzira na segment ili vrstu pogona, visoka dostupnost i predvidljivi troškovi su suštinski faktori uspeha transportnih kompanija. Daimler Truck tome daje svoj doprinos ne samo modernim vozilima, već i u vidu raznih usluga i novih digitalnih alata. Pored toga, sveobuhvatne klasične i digitalne usluge postaju sve više međusobno povezane. Ovaj integrisani ekosistem usluga osigurava da kupci koriste svoja vozila još efikasnije. Posetioci Mercedes-Benz Truck štanda na IAA Transportation 2024 sajmu moći će praktično da iskuse šta se krije iza toga u Experience Tower-u u Hali 19.
[1] eActros 600 ima tri paketa baterija, svaki od 207 kWh. Oni nude ukupni instalirani kapacitet od 621 kWh. Nominalni kapacitet nove baterije, zasnovan na interno definisanim graničnim uslovima, može da varira u zavisnosti od slučaja upotrebe i uslova okoline.
[2] Opseg je određen interno pod specifičnim uslovima ispitivanja, nakon predkondicioniranja sa tegljačem 4×2 sa ukupnom vučnom masom od 40 tona na spoljnoj temperaturi od 20°C u radu na dugim relacijama i može odstupiti od vrednosti utvrđenih u skladu sa Uredbom (EU) 2017 /2400
[3]Prosečna ukupna potrošnja u vožnji eActros 600 European Testing Tour 2024 (pređeno 15.269 kilometara sa masom vučnog voza od 40 tona); pred-serijski prototip sa konfiguracijom dizajniranom da maksimizira efikasnost, pneumaticima sa optimizovanim otporom kotrljanja (dostupnost zakazana za 2025.) i ekonomičnim stilom vožnje.
[4] Zasnovano na internim simulacijama pošto je obavezujući i jedinstveni standard sistema za punjenje megavata (MCS) trenutno u razvoju.
[5] Nominalni kapacitet nove baterije, zasnovan na interno definisanim graničnim uslovima, može da varira u zavisnosti od slučaja upotrebe i uslova okoline.