Savremeno doba nameće nove izazove u svim segmentima, a naročito u profesijama čiju srž predstavlja oblast najpodložnija promenama – komunikacija. Milica Popović, menadžerka za odnose s javnošću agencije Right, ističe da su moderne tehnologije promenile sve aspekte našeg života osim jedne stavke, bez koje ni one same ne bi postojale – ideje.

Kako biste opisali rad u PR agenciji? Koje su dobre, a koje loše strane tako dinamičnog posla i okruženja?

Kilometri pročitanog klipinga na najrazličitije teme svakog jutra, litre popijene kafe i to često hladne jer, baš u trenutku kada je pripremite, iskrsne još jedan neodložan zahtev, gigabajti nataloženih email prepiski zbog kojih IT sektor redovno prigovara i naručivanje hrane u kasnim noćnim časovima dok se razvijaju strategije za klijente. Jurcanje sa jednog sastanka na drugi, uz neizbežno lamentiranje nad gužvom u saobraćaju. Poslovni telefon i laptop kao neizbežni aksesoari i nakon radnog vremena, a često i vikendom i tokom praznika… Kako vam to zvuči? Sa druge strane, pruža se mnogo sjajnih prilika, putovanja, glamura, zanimljivih događaja i upoznavanja još zanimljivijih ljudi. Najlepša stvar je mogućnost kreiranja i realizacije projekata koji prave pozitivne pomake u društvu i na koje i klijenti i mi možemo biti ponosni. Čvrsto verujem da naša industrija može da menja svet na bolje. Dakle, i pored svakodnevnih nepredviđenih situacija i povremenih skokova kortizola na gornju granicu, sigurna sam da ne postoji lepši, uzbudljiviji i kreativniji posao.

Šta čini dobrog PR menadžera?

Informisanost i konstantno praćenje dešavanja i trendova na brojnim, međusobno potpuno različitim poljima, sposobnost brzog „šaltanja“ i prebacivanja iz jedne oblasti u drugu, kao i spremnost da se radi pod pritiskom i teretom prekratkih rokova. Lekcija koju morate savladati kada popularna krilatica „agency life“ postane vaša svakodnevnica, jeste da ne ulazite u stanje panike kada stigne zahtev od klijenta sa rokom izvršenja – juče. Dobar PR menadžer ostaje u zen stanju čak i dok gasi krize. Njegova uloga je da sagleda širu sliku kako bi želje i zamisli klijenta postavio u kontekst aktuelnih društvenih okolnosti. PR menadžer treba da bude i ozbiljan strateg i kreativni operativac. Da definiše pristup i implementira ideje. Da lepo piše i ozbiljno pregovara. Da se oseća komforno i izvan zone komfora. Da bude oslonac i uliva poverenje. Da uvek razmišlja nekoliko koraka unapred i predvidi sve što bi moglo da krene po zlu. Da bude spreman da rešava probleme u hodu jer, ma koliko planirali, nešto uvek može krenuti po zlu. I, što je najbitnije, da živi i diše svoj posao u svakom trenutku.

Koliko su inovacije važne u PR industriji i koji su aktuelni trendovi?

S obzirom na razvoj novih tehnologija i nepredvidivu brzinu kojom menjaju način komunikacije, stagnacija u našem poslu predstavlja ozbiljno nazadovanje. Informacija je srž odnosa s javnošću, a ona se gotovo svakodnevno transformiše pred našim očima, ne samo u pogledu novih kanala plasiranja, već i načina prijema i percepcije. Jedini način da ostanemo konkurentni u današnjem dinamičnom okruženju jeste da pratimo promene i konstatno im se prilagođavamo. Upotreba novih tehnologija i novih platformi apsolutno se podrazumeva. Savremeni PR pristup podrazumeva integraciju tradicionalnih i digitalnih komunikacionih kanala i agencija Right ide u korak sa vremenom. Pa ipak, u moru nepredvidivih promena, postoji jedna konstanta. Nešto što je postojalo mnogo pre Instagram-a, Facebook-a ili Twitter-a i nešto što će sigurno nadživeti pomenute mreže. Nešto od čega uvek sve kreće – ideja. Trendovi su prolazni, ali ideja je večna. Ne znamo u kom smeru će se razvijati i transformisati aktuelni kanali komunikacije, ali znamo da su ideje bile i ostaće motor pokretač svakog rada i stvaralaštva. Možete imati na raspolaganju najsavremenije alate, ali bez ideje nema realizacije. Bez ideje ste ništa. Ideja će preživeti i narednih 100 godina. Hoće li Twitter?

Šta su najveći izazovi u svetu modernog PR-a?

Broj objava i komercijalne vrednosti odavno nisu glavni parametri na kojima počivaju rezultati našeg rada. Najlakše je plasirati vest. Izazov je da se, u moru informacija kojima je prosečan čovek svakodnevno preplavljen, privuče njegova pažnja. I, možda najteže od svega, da se ta pažnja zadrži. Ljudi su pre par godina čitali dugačke blog postove, a danas im je teško da pročitaju i dve rečenice u opisu ispod fotografije na Instagramu. Količina informacija koju primimo na dnevnoj bazi i brzina kojom one, putem pametnih uređaja, stižu do nas, menjaju način na koji naš mozak funkcioniše i dovode do poremećaja pažnje. Trajanje pažnje trenutno je na civilizacijskom minimumu i iznosi oko pet sekundi, možda čak i manje. Imajući to u vidu, najveći izazov predstavlja uloviti tih nekoliko dragocenih sekundi i zaraditi vreme i pažnju publike. Savremene tehnologije nametnule su i posebne izazove u oblasti kriznog PR-a. U vreme kada je aktivnost na društvenim mrežama izuzetno intenzivna, sadržaji lako postaju viralni i svako ima neki vid platforme da javno izrazi svoj stav i nezadovoljstvo, brendovi, kompanije i mi, kao njihovi zastupnici u javnosti, moramo konstantno biti na oprezu i imati spemne odgovore na negativnu sliku, istinitu ili ne, koju bi neko mogao da kreira. Krizni PR nikada pre nije zahtevao toliku budnost, praćenje situacije i spremnost na reakciju u vremenskom intervalu koji se meri minutima. Ali, kao što sam pomenula u prethodnom odgovoru, ideje su osnova svega. Dobrom idejom uspešno ćete prevazići svaku krizu i zadržati pažnju čoveka sa poremećajem pažnje. 

U Agenciji Right ste krenuli od pozicije praktikanta. Da li je teško doći do posla u PR industriji i šta je potrebno za napredak u karijeri?

Uz pravi stav ništa nije teško. Volim da istaknem kako se posao zaista može pronaći konkurisanjem na oglas preko Infostuda, bez veza i poznanstava. Ja sam se tako prijavila za poziciju praktikanta u agenciji Right, primljena sam posle tri kruga selekcije i nakon tromesečne prakse zasnovala sam radni odnos. Dočekali su me iskusni profesionalci koji svoj posao obavljaju toliko ležerno da čak i realizacija komleksnih projekata deluje neverovatno lako i jednostavno, ali ujedno sa laserskom preciznošću i nepogrešivim osećajem za najsitnije detalje. Bez obzira na godine i prethodno iskustvo, ukoliko volite određeni posao i vidite se u konkretnoj kompaniji, ne treba se stideti da startujete sa najniže pozicije i svojim trudom i zalaganjem pokažete da ste spremni za više. To je upravo ono što izuzetno cenim u svojoj agenciji – mladim ljudima se pruža prilika za rad, sticanje iskustva i napredovanje u karijeri. Pozitivan stav, proaktivnost, spremnost na izazove i konstantno učenje neophodni su kako za pronalazak posla, tako i za dalji napredak, u bilo kojoj oblasti. I naravno, dobre ideje!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.