Iako je tema intervjua sa predsednikom Izvršnog odbora ProCredit banke digitalizacija u bankarstvu, teško je ne započeti razgovor o onome što svaku instituciju čini jedinstvenom i prepoznatljivom – o ljudima koji tamo rade.

Za ProCredit banku je kuriozitet da ste uspeli da izgradite i očuvate jedinstvenu korporativnu kulturu – da vas klijenti cene kao izuzetne stručnjake, a da pri tome izostane uštogljenost i nedodirljivost koja je često prisutna u korporacijama.

Za mene i za ProCredit banku to je veliki kompliment. Mi jesmo veoma ozbiljni i profesionalni kada se radi o poslu, ali je deo naše kulture da komuniciramo na „ti“, da smo otvoreni i direktni, i u komunikaciji i razumevanju bankarstva. Bez obzira na godište. Naša najiskusnija koleginica ima još dve godine do penzije, a najmlađi kolega je tek napunio 21 godinu. I svi smo na „ti“. Direktni i posvećeni, bez izuzetka i bez formalnosti koja je ponekad i neprirodna. I upravo zbog toga, radimo kao jedan, svi smo okrenuti ka istom cilju – da budemo banka partner i oslonac svim našim klijentima.

Smanjenje broja poslovnih jedinica često se ne doživljava kao signal partnerstva sa klijentima?

Kada radite u banci, nije lako prihvatiti činjenicu da ljudi prosto ne vole da idu u banku. Mi, u ProCredit banci, nemamo problem da pogledamo realnosti u oči i da živimo sa njom. Vođeni iskustvom koje dolazi iz naše centrale u Nemačkoj, hrabro smo ponudili klijentima ono što je njima bitno, da sve što očekuju da završe u banci – urade kod svoje kuće. Upravo zbog toga je razgranata mreža poslovnica prestala da bude standard. U ProCredit banci klijenti mogu da otvore račun od kuće, da apliciraju za kredit ili dozvoljeni minus od kuće. Kada im je potrebna gotovina, ako im je potrebna, mogu da podignu keš na bilo kom bankomatu, bilo koje banke u zemlji. Pri tome, u našim poslovnicama imaju mogućnost da 24 sata dnevno uplate ili podignu i dinare i evre, i to do 5.000 evra dnevno. To znači da nisu vezani za radno vreme poslovnice, a sve završavaju kada i kako njima odgovara. I verujte, upravo u doba pandemije, pokazalo se da nismo pogrešili u smelim odlukama. Svi naši klijenti mogu da raspolažu svojim sredstvima i izmiruju račune, bez čekanja u redovima.

Omogućili ste klijentima i video-identifikaciju. Šta to konkretno znači?

U pitanju je jedinstvena usluga. Preko veb-sajta naše banke, nakon popunjavanja nekoliko osnovih podataka, koristeći telefon ili računar sa kamerom, klijent poziva naš kontakt-centar. Dovoljno je da pored sebe ima dokument, ličnu kartu ili pasoš. Klijent se identifikuje prilikom razgovora sa savetnikom banke za samo nekoliko minuta, nakon čega sledi potpisivanje ugovora na veb-sajtu za elektronsko bankarstvo, a sama platna kartica stiže na kućnu adresu klijenta. To je najbolja potvrda da čekanje u redu izvesno pripada prošlosti.

Odnedavno ste klijentima omogućili i Apple Pay uslugu. Šta ona donosi?

Jeste, i moram priznati da smo svi u ProCredit banci izuzetno ponosni na činjenicu da smo u partnerstvu sa Mastercardom realizovali ogroman projekat – Apple Pay je tu! To znači da plaćanje nikada nije bilo sigurnije i jednostavnije.

Bitno je da klijent poseduje iPhone ili sat i da, na gore opisan način, otvori račun u ProCredit banci. Mastercard kartica stiže na kućnu adresu i izuzetno je jednostavno povezati je sa telefonom. Kada se pak obavlja plaćanje, nema unosa pin-koda, već je neophodan otisak prsta ili identifikacija lica – Face ID. Sve to daje dodatnu sigurnost. Važno je istaći i da se broj kartice ne čuva ni na uređaju, ni na Apple serverima, već je kodiran i bezbedno sačuvan u modulu Secure Element.

Sve u svemu, mnogo novina u ProCredit banci…

Upravo tako. Uspešno smo zaokružili našu digitalnu ponudu, omogućili klijentima da sigurno i bez izlaganja nepotrebnim kontaktima završe sve ono što bi inače odlaskom u banku morali da urade. Tako da ostaje poziv svima koji cene svoje vreme i žele slobodu u korišćenju bankarskih usluga, da se obrate našem kontakt-centru ili posete veb-sajt ProCredit banke i da iskoriste sve prednosti koje savremeno digitalno bankarstvo nudi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.