U saradnji sa vodećim stručnjakom u svetu mirisa, Benom Gorhamom iz Byreda, IKEA istražuje nevidljivi dizajn – ideju da na naša osećanja u vezi sa domom ne utiče samo njegov izgled, već i mirisi, svetlost, zvukovi… Rezultat je OSYNLIG, kolekcija od 13 mirisnih sveća koje bude uspomene i doprinose prijatnijem boravku kod kuće.

S obzirom da imaju moć da pokrenu najdublja sećanja, mirisi snažno utiču na raspoloženje i osećanja ljudi. Aroma cimeta budi u nama božićno uzbuđenje. Miris borova i logorske vatre priziva uspomenu na nezaboravne letnje avanture. Dašak tek opranog veša vraća nas u roditeljski dom. Zaključci u poslednjem IKEA Izveštaju o životu kod kuće, ukazuju da postoji značajna veza između osećaja koji u ljudima bude mirisi i doživljaj doma.

Foto: IKEA

Ovo saznanje direktno je inspirisalo saradnju kompanije IKEA sa Benom Gorhamom, osnivačem brenda luksuznih parfema i dekorativne kozmetike Byredo. Gorhamova kompanija bavi se proizvodnjom ekskluzivnih parfema i mirisa za prostorije doma. Tajna njihovih neodoljivih mirisnih nota jeste u jednostavnosti pristupa i kombinovanju vrhunskih sirovina. IKEA se, uz ekspertsku podršku Gorhamovog tima, upustila u kreiranje nevidljivog dizajnerskog rešenja koje iskustvo boravka kod kuće podiže na potpuno novi nivo užitka, a oslanja se na snažno dejstvo mirisa.

Miris je vrlo značajan deo našeg doma – on nam pruža osećaj udobnosti i sigurnosti. Trudimo se da razvijemo mnogo različitih mirisa, prema kojima će svako zauzeti svoj, jedinstven odnos. Kad su mirisi u pitanju, ništa nije potpuno ispravno ili potpuno pogrešno, nema pravila, ni granica“, kaže Ben Gorham.

Ben Gorham, osnivač brenda Byredo, foto: IKEA

OSYNLIG, što na švedskom znači „nevidljiv“, predstavlja kolekciju od 13 ambijentalnih sveća, čije mirisne note pobuđuju širok spektar emocija. Od nostalgičnih sećanja, do sanjalačkog ushićenja zbog budućih planova, ove mirisne sveće kreirane su da probude ono najtoplije u srcu i donesu vam potpuno novo iskustvo boravka u sopstvenom domu.

Da bi pridobila čula i onih sa najistančanijim njuhom, OSYNLIG kolekcija sveća obuhvata 13 različitih mirisa, koji su tematski podeljeni na cvetne, drvenaste i sveže, prema dominantnoj mirisnoj noti. U ovako širokom spektru mirisa svako može pronaći svoj omiljeni. Dok će se neki prepoznati u jednom konkretnom, drugi će pustiti da se arome cele kolekcije stope u neponovljivo mirisno iskustvo. Kolekcija će biti dostupna u robnoj kući IKEA Beograd od novembra 2020.

Foto: IKEA

Luksuzan mirisni užitak koji će svako moći da priušti i doživi u svom domu – jeste bila vodeća zamisao kompanije IKEA prilikom razrade koncepta nevidjivog dizajna. Taj koncept je zaživeo kroz OSYNLIG kolekciju, a zahvaljujući kojoj se baš svi mogu otisnuti na jedinstveno mirisno putovanje i to po veoma pristupačnoj ceni.

’Nevidljivi dizajn’ je ona finesa kojom se zaokružuje funkcionalnost doma, to su nematerijalne stvari poput osvetljenja ili atmosfere koja vam podstiče prijatno raspoloženje i omogućava da izgradite emotivan odnos prema svom okruženju“, kaže Džejms Fučer, kreativni direktor kompanije IKEA za OSYNLIG. „Razumevanje tog koncepta podstaklo me je da i o sopstvenom domu počnem da razmišljam drugačije. Rad na stvaranju OSYNLIG kolekcije nijednog trenutka nije bio sveden na pravljenje mirisnih sveća – suština je u inspirisanju i ohrabrivanju mnogih da apstraktne stvari, poput sećanja, iskoriste za uređenje svog životnog prostora i tako mu daju čitavu jednu novu dimenziju“.

Kako su mogućnosti prilagođavanja trodimenzionalnih aspekata našeg životnog prostora u znatnoj meri ograničene, nevidljivi dizajn – upotreba mirisa, zvuka i svetlosti – može ponuditi nova i neočekivana rešenja, uz koja svaki dom može postati udobnije i uzbudljivije mesto za život.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.