Crossroad Adria, članica OMR Grupe, odnedavno zastupa brendove kao što su Fiat, Alfa Romeo, Jeep… Koliko je ovo važan korak za OMR Grupu i kako ste zaslužili poverenje takvih brendova?
OMR Grupa je nastala kao proizvod rasta i razvoja biznisa koji je započet pre više od 20 godina. Od malog biznisa, danas smo postali sistem u okviru kojeg posluje preko 15 kompanija. Zastupanje brendova kao što su Fiat, Alfa Romeo i Jeep logična su posledica, nakon što smo se kroz rad naših kompanija dokazali na polju mobilnosti, ali i zastupanja velikih brendova kao što su Jaguar Land Rover i Azimut Beneti, ili odnedavno Subaru, Isuzu, Kavasaki, Hjundai u Zapadnoj Srbiji…
Unutar našeg sistema, mi smo već neko vreme u poziciji da krajnjem korisniku ponudimo integrisanu uslugu. To znači da kod nas, na jednom mestu može obaviti sve kada je u pitanju auto-industrija. Od nabavke i transporta vozila, preko registracije, osiguranja, kratkoročnog finansiranja, srednjoročnog ili dugoročnog zakupa, do usluga servisa i održavanja vozila. Sve se praktično nalazi pod istim krovom. To je veoma važno kako za klijente, tako i za brendove koje zastupate, jer je poslovnost u ovoj oblasti privrede možda i ključan faktor koji vas odvaja od konkurencije. Svakako, sklapanje ovog posla je važan korak u željenom pravcu razvoja za OMR Grupu.
Možete li nam otkriti kakve novitete možemo u budućnosti očekivati kada je u pitanju Stellantis, odnosno njihovo predstavljanje u Srbiji?
Kada su u pitanju noviteti od strane Stellantisa, ne bih voleo da unapred govorimo, već je red da to ostavimo samom proizvođaču da predstavi. Sa druge strane, kada je u pitanju predstavljanje brendova Fiat, Alfa Romeo i Jeep, ideja svakako jeste da ove automobile učinimo još dostupnijim za klijente u našoj zemlji. Bogato iskustvo koje crpimo iz dugogodišnjeg rada, ali i konstantnog osluškivanja potreba klijenata, uliva nam poverenje da će učešće vozila marke Fiat, Alfa Romeo i Jeep na našem tržištu uskoro biti još veće.
Kao uspešni poslovni čovek sa dvodecenijskim iskustvom u uvozu i distribuciji automobila, kako vidite budućnost ove industrije, posebno u vreme kada su održiva mobilnost i elektrifikacija neodvojivi deo svih planova?
Definitivno će se nastaviti edukacija klijenata ka mobilnosti, kroz pružanje različitih vrsta usluga koje čine njihov život i poslovanje lakšim. To je nešto čime se u okviru naše Grupe intenzivno bavimo. Pored različitih tipova finansiranja o kojima smo već govorili, za očekivati je proširenje rent a car ponude, gde se i fizičkim licima nude vozila samo u određenim periodima. Da pojasnimo, ukoliko je nekome potrebno vozilo samo u određenim prilikama, više mu se isplati rent a car. Tu je zatim i pružanje usluga limo servisa za biznis korisnike kojima nije potreban stalni vozni park. Radi se i na izradi pojedinih aplikacija koje omogućavaju našim korisnicima da zakazuju tehničke preglede, servise, zamenu pneumatika; ugrađivanje GPS uređaja za pravna lica kako bi imali bolji pregled troškova i kontrolu voznih parkova. Ukratko, ide se u pravcu efikasnosti i smanjenja troškova.
Kada je u pitanju prelazak na električna vozila, njihovo učešće na našem tržištu je još uvek zanemarivo. Izvesno je da će se električna vozila do većeg broja korisnika „probiti“ pre svega kroz biznis sektor u kom će se ljudi voditi ekonomskom isplativošću. Pa kada klijenti uvide prednosti, odlučivaće se za električna vozila u većoj meri. Ono što je neophodno, jeste edukacija budućih korisnika električnih vozila. Ljudi imaju zadršku prema električnim vozilima pre svega zbog logističkih pitanja. Boje se da neće imati gde da napune bateriju ili da će ostati „na putu“. Ali već sada imamo dovoljno solucija za svaku vrstu korisnika.
U kombinaciji svega ovoga ljudi bez straha mogu da koriste svoje vozilo. Pored toga što OMR Grupa zastupa vrhunske proizvođače električnih vozila, imamo i ponudu renomiranog proizvođača punjača, ali smo svesni da je informisanost ljudi ključ ka proboju većeg broja električnih vozila na naše tržište. U ovom trenutku, plaćanje prilikom punjenja na javnom punjaču jeste izazov, ali jedna od kompanija u okviru naše Grupe je razvila domaću aplikaciju sa kojom je moguće dopuniti svoje elektrovozilo na više od 100 stanica u Srbiji, platiti putem platne kartice i dobiti domaći fiskalni račun.
Dolazak Stellantisovih vozila pod vaše okrilje znači i da ste umnogome proširili gamu vozila po kojoj ste bili poznati. U kom pravcu će se dalje kretati razvoj OMR Grupe? Kakvi su planovi Grupe za 2023?
Kao i do sada, pratimo zahteve tržišta i osluškujemo potrebe klijenata. Osim u automotivu, prisutni smo i na tržištu osiguranja, platnog prometa, distribucije fiskalnih uređaja. Radimo na sopstvenom razvoju novih, intuitivnijih softverskih rešenja i aplikacija koje bi učinile korisničko iskustvo još boljim.