U kakvom je stanju tržište osiguranja u Srbiji trenutno?

Tržište osiguranja u Srbiji je stabilno i beleži konstantan rast koji je viši od rasta bruto domaćeg proizvoda. Ukoliko posmatramo kretanje bruto premije u periodu 2019–2023 (ciljano sam odabrao 2019. godinu, kao poslednju godinu pre pojave COVID-19), prosečan godišnji rast tržišta je 9,64%, a godišnje stope rasta su se kretale u rasponu od 2,3% do 15,9%. Nažalost, životna osiguranja su zabeležila znatno niži prosečni godišnji rast (5,04%) u odnosu na neživotna osiguranja (10,93%).

To je svakako ohrabrujuće. Međutim, da li možemo biti zadovoljni? Mislim da nema prostora zadovoljstvu pre svega imajući u vidu činjenicu da je ostvareni rast snažno generisan rastom jedne linije posla koja je nova na našem tržištu – dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjem. Dalje, u strukturi ukupne premije učešće obaveznog osiguranja za štete pričinjene upotrebom motornih vozila je i dalje veoma visoko i iznosi 29,8% u ukupnoj premiji u 2023. godini. Imajući u vidu nisku stopu rasta životnih osiguranja, dodatno efekat inflacije, zaključujem da je ostvarena stopa rasta realno nedovoljna u odnosu na objektivne potrebe razvoja. Nažalost, i dalje ćemo pričati da smo tržište sa velikim potencijalom, što je istina, ali je krajnje vreme da počnemo da realizujemo taj potencijal.

Kako je ovih nekoliko kriznih godina (pandemija koronavirusa, rat u Ukrajini, inflacija) uticalo na celokupnu industriju osiguranja i vašu kompaniju?

Uprkos svim pobrojanim izazovima, mogu reći da je industrija osiguranja pokazala zavidan nivo otpornosti i stabilnosti, a to se posebno može reći za Wiener Städtische osiguranje. Naime, industrija je sve vreme beležila pozitivne stope rasta i profitabilno poslovala, naravno, ispunjavajući sve preuzete obaveze. To nije bilo lako, a posebno bih istakao period COVID krize. U kratkom vremenu smo uspešno promenili model poslovanja i uprkos zatvaranju, nastavili poslovanje bez prekida. Istina, stopa rasta 2020. godine je najniža u posmatranom periodu, ali ipak pozitivna. U pomenutoj godini, a u odnosu na tržište, naša kompanija je zabeležila više od dvostruko više stope rasta i do tada najbolji rezultat. To govori o prilagodljivosti na nove uslove i izuzetnom zalaganju svih u našem timu. Trenutno se svi suočavamo sa inflacijom, ali i drugim izazovima, prevashodno uslovljenim geopolitičkim dešavanjima. Spomenuću pitanje sankcionih lista kao jedan od primera za koji industrija mora pronaći odgovarajuće rešenje, kao i principe održivog poslovanja koje nastojimo implementirati u naš model.

Wiener Städtische osiguranje je u Srbiji osnovano 2003. godine. Kako ste zadovoljni poslovanjem ostvarenim tokom protekle 21 godine?

Proteklih dvadeset godina je veoma brzo prošlo. To je siguran znak da smo posvećeno radili. Od kompanije koja je svoju prvu polisu prodala 2003. godine došli smo do toga da se borimo za treću poziciju na tržištu osiguranja, ostvarujući pozitivan rezultat iz godine u godinu. Navedene okolnosti mi daju prostora da iskažem zadovoljstvo. Da li smo mogli više? Svakako da jesmo, ali svaka propuštena prilika je za mene izvor saznanja i motivacije za uspešnije poslovanje i kvalitetnije rezultate. Imamo odlične ideje i sjajne saradnike, ali i akcionara koji ima veru ne samo u nas već i u tržište. Takvu priliku ne smemo propustiti.

Lično, sve to doživljavam kao veliku šansu koja mi se ukazala da sa timom od blizu 1.200 zaposlenih, učinim nešto što će biti prepoznato od korisnika naših usluga, ali i šire, od zajednice kojoj pripadamo.

Kako izgledaju planovi za budućnost? Postoje li ideje za pravljenje nekih značajnijih iskoraka koji bi unapredili industriju osiguranja?

Opštepoznato je da smo mi deo Vienna Insurance Group, austrijske grupacije koja posluje u trideset evropskih zemalja kroz više od pedeset kompanija. U pitanju je grupacija koja ima lidersku poziciju na tržištu osiguranja Centralne i Istočne Evrope. Tržište Srbije je veoma interesantno za našu Grupu, a samim tim i očekivanja su velika – profitabilan rast, dinamičan razvoj, transformacija modela poslovanja u pravcu digitalnih tehnologija, održiv društveno odgovoran razvoj, sa izraženim fokusom na korisnike usluga i saradnike. Ovo su i naši ciljevi. Iako su u pitanju veoma kompleksni zadaci, izraziću uverenje, da smo voljni da se suočimo sa svim izazovima i pokušamo da pronađemo najbolja rešenja. Sa velikom pažnjom pratimo kretanja na tržištu osiguranja Srbije i bićemo spremni, kao što smo i pokazali u prethodnom periodu, da reagujemo brzo i efikasno u slučaju iznenadnih prilika za dalja ulaganja i širenje posla.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.