U kakvoj situaciji je pandemija zatekla Opel? Kako ste u periodu najžešćeg talasa organizovali poslovanje?

Opel je u poslednjih nekoliko godina bio usred najveće proizvodne ofanzive u svojoj istoriji. Do ove godine je lansirano devet novih modela i COVID-19 nas je zatekao na tom velikom pozitivnom talasu. Kao i svi, kompanija Opel je bila zatečena novom realnošću, ali je brzo organizovano poslovanje u novim uslovima, kako na globalu, tako i na lokalnim tržištima. Mi smo po uputstvima koja su stigla iz PSA grupacije, organizovali rad i u Srbiji, tako da nam je zdravlje naših zaposlenih bio apsolutni prioritet, ali smo svakako vodili računa i o potrebama klijenata. Kupci su u svakom momentu preko sajtova mogli da komuniciraju sa prodavcima i da poruče sve što im je bilo potrebno, a servisi su, iako po skraćenom radnom vremenu, svojim uslugama bili dostupni i pravnim i fizičkim licima.

Kakve promene je koronavirus uveo u automobilsku industriju i kako se Opel prilagođava novim okolnostima?

Globalno posmatrajući automobilska industrija je na vrhuncu pandemije koronavirusa u prvom talasu bila žestoko pogođena padom prodaje novih vozila za više od 80 odsto. Situacija u Srbiji je takođe bila poražavajuća. U prva četiri meseca ove godine Srbija je beležila pad prodaje novih automobila od 38% u odnosu na isti period prošle godine, dok je Opel u istom razdoblju zabeležio pad od 23%. Naš pad je bio manji od prosečnog i ako tako posmatrano, možemo da kažemo da smo na pravilan način reagovali na krizu. U prvih šest meseci ove godine Opelovi automobili u Srbiji su se i dalje nalazili u top 10 najprodavanijih, što je naša tradicija već godinama.

U takvim uslovima, pripremate ili ste već predstavili nove modele, a posebnu pažnju je privukla nova Opel Mokka. Kakve su izmene izvršene i šta su prednosti novih modela?

Citiraću generalnog direktora Opela Michaela Lohschellera koji je rekao da smo sa novom Mokkom praktično ponovo izmislili Opel. Mokka je postala novo lice brenda i sigurna sam da vodi i kompaniju u blistavu budućnost. Ona impresionira savršenim proporcijama i preciznošću do najmanjih detalja. Prvi put je sa Mokkom i jedan model od samog starta bio dostupan i u električnoj varijanti. Opel takođe nastavlja sa svojom tradicijom demokratizacije novih tehnologija koje na taj način čini dostupnim svima, pa se tako u nižim klasama automobila sada mogu pronaći performanse koje su do sada bile dostupne samo u višim klasama.

Koliko je teško pratiti trendove u kriznom periodu s ozbirom na to da postoje neplanirani troškovi i koliko će znanja i iskustva iz ovog perioda biti primenjiva u budućnosti?

Epidemija COVID-19 je na bitan način promenila društvo i način poslovanja i ta prilagođavanja novonastaloj situaciji još uvek traju. Sigurna sam da će nas epidemija i dalje gurati ka online poslovanju, kao i da će mnoge kompanije konfigurisati svoje lance snabdevanja i smanjiti svoju zavisnost od nekoliko velikih fabrika. U uslovima pandemije, mnoge kompanije su se brzo prilagodile novim operativnim uslovima poslovanja, pre svega mislim na komunikacije, i sigurna sam da će nešto od toga i ostati jer se pokazalo kao veoma efikasno. Na primer online sastanci – mislim da su mnogo efikasniji ovako organizovani.

Koji su najznačajniji trendovi u automobilskoj industriji i kojim je merama Opel krenuo u susret elektrifikaciji?

Opel se proaktivno približava transformaciji sa kojom se suočava čitava auto-industrija, a to je elektrifikacija. U tom smislu kompanija će do kraja 2024. godine lansirati i električnu varijantu svakog modela iz svog portfolija. Prošle godine hit je bila električna Corsa, ove godine je to Mokka. Za njima ne zaostaju ni komercijalna vozila, pa bih svakako istakla električne modele Opel Zafire i Vivara. Predviđanja tržišta govore da bi do 2030. godine u svetu trebalo da bude 32 miliona električnih automobila, a kao što vidite Opel ide spremno ka novim trendovima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.