NASA je tokom 1960-ih i 1970-ih izdvojila preko 250 milijardi dolaza za svoje različite misije, dok je Indija prošle nedelje uspela da se upiše u svemirsku istoriju za samo delić te sume.

Podsetimo, prošle nedelje se indisjka svemirska letelica Čandrajan-3 spustila na južni region Meseca, odakle je poslala svoje prve fotografije Zemljinog satelita.

Nakon neuspelog pokušaja 2019. godine, ovaj poduhvat široko je proslavljen u ovoj zemlji, tim pre što je koštao „relativno jeftino“, kada se uzmu u obzir NASA računi (s tim što se mora podvući da je NASA ovu svotu uložila u brojne poduhvate), prenosi N1.

U Čandrajan-3, kako piše Unilad, koštao je državu i Svemirsku istraživačku organizaciju Indije (ISRO) samo 6,15 milijardi rupija, što je oko 75 miliona dolara.

Ali to nije samo jeftino po inženjerskim ili standardima istraživanja svemira, već i kada je reč o holivudskim proizvodima gde se glumci pretvaraju da su astronauti (i zarađuju daleko više od pravih).

Unilad je dao primer epskog naučnofantastičnog filma „Interstelar“ Kristofera Nolana iz 2014, čija je izrada koštala 165 miliona dolara.

I on nije jedini – „Marsovac“ Ridlija Skota, sa Metom Dejmonom u glavnoj ulozi, „tražio je“ ogromnih 108 miliona dolara da bi se prikazao na velikom platnu.

Šef ISRO-a S. Somanat rekao je za agenciju ANI da je rover ‘Pragjan’ raspoređen na južnom polu Meseca, pri čemu je Indija prva zemlja koja je tamo sletela.

Tokom dvonedeljne misije, koristiće dva instrumenta za sprovođenje eksperimenata vezanih za elemente i hemijski sastav.

On je takođe najavio i vežbu planiranja robotske putanje koja će, kako je nagovestio, „biti veoma važna za njihova buduća istraživanja“.

Nakon uspešnog sletanja, indijski premijer Narendra Modi rekao je da je to neverovatno dostignuće za zemlju.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.