Televizijski sadržaj podstiče blizu 60 odsto Evropljana da se menjaju na bolje
Inovacije na polju televizijske tehnologije i sadržaja pozitivno utiču na lični i kulturni razvoj evropskih korisnika, pokazalo je najnovije istraživanje kompanije Samsung, objavljeno na sajmu IFA 2019. Sprovedeno u susret pedesetogodišnjici postojanja kompanije, istraživanje je pokazalo da, zahvaljujući tehnološkim inovacijama, poput 8K tehnologije i visokog kvaliteta, ali i raznolikom sadržaju koji se danas emituje, razvoj televizije ima vidljivi uticaj na mnoge aspekte života.
Čak 57 odsto ispitanih Evropljana izjavilo je da je gledanje televizijskog programa promenilo njihovo mišljenje o društvenim problemima, kao što su klimatske promene, siromaštvo, ekonomska jednakost i diskriminacija. Primera radi, emisija Blue Planet televizijske kuće BBC, motivisala je više od 80 odsto ispitanika da preduzmu nešto po pitanju očuvanja životne sredine i upotrebu jednokratne plastike svedu na minimum.
Veliki interes za aktuelne društvene teme je više nego očegledan, uzimajući u obzir da je dve trećine ispitanika pokazalo zanimanje za program tog tipa. Informativnim emisijama sve više raste popularnost, o čemu svedoči 56 odsto stanovnika Evrope, koji navode da se dokumentarni film kao žanr trenutno najviše razvija. Danas, kada su lažne vesti sve učestalije, vrednost televizijskih vesti ostaje najznačajnija, pa 74 odsto anketiranih rangiraju ovaj tip emisije kao jedan od najpouzdanijih izvora informacija.
Gledaoci evoluiraju u skladu sa onim što prate na televizijskim ekranima. Prema rezultatima istraživanja, televizija je uticala na poboljšanje sposobnosti pri učenju stranog jezika, sportskim aktivnostima ili volontiranju kod čak 73 odsto ispitanika. Pored toga, četvrtina anketiranih građana izrazila je želju da otputuje na nove destinacije koje su uzeli u razmatranje tek nakon što su ih videli na televiziji, dok 38 odsto njih kaže da ih je ovaj medij ohrabrio da isprobaju recepte dalekih kultura. Ovaj procenat kod korisnika Smart TV uređaja, koji tvrde da povezanost sa internetom dodatno poboljšava celokupni doživljaj, dostiže čak 41 odsto.
Osim što motiviše gledaoce da pomeraju svoje granice i isprobavaju nove stvari, televizija predstavlja i važan faktor kada je reč o relaksaciji. Četvrtina ispitanika veruje da gledanje televizije doprinosi mentalnom zdravlju, dok trećina tvrdi da im je to najčešći izvor opuštanja.
Sa polovinom ispitanika koji gledanje televizije smatraju kvalitetnim vremenom provedenim sa porodicom, istraživanje ukazuje da ono još uvek predstavlja važan vid društvene aktivnosti. Tako više od trećine Evropljana deli mišljenje da je upravo televizija zadužena za stvaranje najsnažnijih zajedničkih uspomena, pre svega kada se radi o sportu i važnim vestima.
„Televizija nas danas informiše, inspiriše i obogaćuje, a naše poslednje istraživanje ukazuje na njen dugoročni efekat na publiku. Stoga ostajemo posvećeni uvođenju inovacija kojima su u fokusu naši korisnici i zahvaljujući kojima želimo da dodatno osnažimo ulogu televizije u savremenim domovima”, rekao je Nathan Sheffield, rukovodilac TV i AV odeljka u kompaniji Samsung Europe. „U ovoj misiji uspevamo pomoću revolucionarnih proizvoda poput onih iz QLED 8K serije, koja dolazi sa izvanrednim kvalitetom slike, elegantnim dizajnom i pametnim funkcijama, što korisnicima pruža neprikosnoveno iskustvo. Kombinacija većih i boljih ekrana sa raznovrsnijim i sadržajnijim programom, omogućava televiziji da utiče na formiranje mišljenja gledalaca.”
Ostali podaci iz istraživanja:
Širenje kulturnih vidika
S obzirom na to da preferiraju inostrane televizijske programe, više od 40 odsto anketiranih smatra da im oni pomažu da prošire vidike.
Televizija doprinosi socijalizaciji
Četvrtina Evropljana se bar jednom mesečno okuplja sa prijateljima i porodicom kako bi zajedno gledali određeni televijski sadržaj.
QLED predstavlja budućnost televizije QLED tehnologija poboljšava iskustvo gledanja televizije, smatra čak 80 odsto korisnika.
Onlajn anketu sprovela je kompanija Foresight Factory u osam evropskih država (Velika Britanija, Nemačka, Francuska, Italija, Španija, Švedska, Holandija i Poljska), na uzorku od 8.000 ljudi starijih od 18 godina. Prikupljanje podataka odvijalo se tokom aprila i maja 2019. godine. Foresight Factory je nezavisna agencija za istraživanje tržišta.