Prodaja i marketing su za mnoge oduvek bili sinonimi za zaradu i uspeh, za kreativnost i umešnost. U današnjem globalnom poslovnom okruženju, marketing i prodaja su suočeni sa nizom izazova koji se neprestano menjaju. Kako to obično jeste u biznisu, ko pre prepozna nove izazove i prilagodi im se, biće uspešniji. Pogledajmo neke od ključnih izazova danas.
Digitalizacija i tehnologija? U digitalnom dobu, tehnološki napredak je ključni faktor u marketingu i prodaji. Internet, društveni mediji, analitika podataka i veštačka inteligencija omogućavaju kompanijama da dosegnu ciljnu publiku. Međutim, digitalna transformacija takođe stvara izazove, zahtevajući da kompanije neprestano budu u korak sa novim tehnologijama. Količina informacija oslabljuje pažnju i vreme zadržavanja na sadržaju koji mora biti drugačiji – kreativnost i dalje vlada.
Socijalna osetljivost? Potrošači modernog doba očekuju personalizovane proizvode i usluge, brzinu, transparentnost i odgovornost kompanija prema društvenim i ekološkim pitanjima. Izazov za marketing je kako pravilno komunicirati i demonstrirati angažman u tim pitanjima, a istovremeno ostati autentičan i ne postati deo „zelenog pranja“ (greenwashing). Ovo zahteva duboko razumevanje ciljne grupe i društvenih okolnosti.
Da li nas konkurencija pokreće ili uspavljuje? Kompanije se suočavaju sa izazovom kako da se izdvoje iz mase konkurenata, što zahteva inovacije i agresivnost u kampanjama. Selebriti, influenseri, jutjuberi… da li su oni postali uobičajeni i da li gube marketinšku prednost? Komparativna prednost se stiče i postavljanjem potrošača u centar naših aktivnosti i prilagođavanjem ključnoj ulozi potrošača.
Na putu da postane „inteligentna kompanija“ posvećena ljudima i verna zdravlju, Galenika je uložila značajnu energiju i sredstva. Znam koliko smo postigli digitalnom transformacijom i marketingom i prodajom prilagođenim savremenom potrošaču, gde smo jasno pokazali odlučnost da jačamo brend Galenike na stubovima poverenja, kvaliteta i inovativnosti.