Evo jedne činjenice o američkim izborima: Teksas je „swing state“, savezna država u kojoj oba predsednička kandidata imaju sličan nivo podrške i država u kojoj se „stvar lomi“.
Prema najnovijim istraživanjima, Džo Bajden u Teksasu ima 44 odsto podrške, dok je Tramp na 45 odsto.
To je potvrdio čak i republikanski senator u Teksasu Ted Kruz prošle nedelje rekavši da je „ovoga puta u pitanju prava trka“.
Zašto je takav status Teksasa začuđujuć i kako „nova normalnost“ američke političke scene menja izborno polje? To u svom tekstu objašnajva CNN.
Poslednji demokrata koji je pobedio u Teksasu bio je Džim Karter 1976. godine i to pokazuje koliko je ravnopravna trka za demokratskog kandidata važna. Drugi i u praksi važniji razlog je to što Teksas ima ogromnu populaciju i donosi veliki broj izbornih glasova – u tom je drugi po veličini sa 38, iza kalifornijskih 55.
Zbog toga je taj zalogaj ogroman, a može biti i ukusan.
To potvrđuje činjenica da je Tramp na TV reklame već potrošio tri miliona dolara. Ili je bolje reći tek?
Reklamiranje u Teksasu, u okviru bilo kakve izborne kampanje, veoma je skupo. Teksas ima 2 od 8 najvećih medijskih tržišta u zemlji (Dalas na četvrtom i Hjuston na osmom mestu).
U trci za Senat 2018. godine demokrata Beto O’Rurk potrošio je čak 80 miliona dolara, dok je spomenuti Ted Kruz potrošio 46.
Kruz je pobedio, ali je suma novca od 126 miliona dolara utrošenih na medijsko reklamiranje ogromna. A u pitanju je trka za Senat. Koliko će novca potrošiti predsednički kandidati? 200 miliona? Više?
Za Trampa novac nije problem, piše CNN, ali bi sadašnja situacija mogla značajno da utiče na raspoređivanje istog.
Umesto da nekih 50 miliona dolara utroši na širenje republikanskog uticaja, on će morati da ih spiska u Teksasu, ne bi li ga održa „crvenim“ i 44 godine kasnije.