
Javno-zdravstena kampanja “Spasi me” nakon godinu dana od pokretanja nastavlja sa svojim aktivnostima u 2023. godini.
Prošle godine, na Svetski dan zdravlja (7. april) grupa mladih studenata entuzijasta sa Medicinskog fakulteta u Novom Sadu pokrenula je Kampanju “SPASI ME” koja je za godinu dana svog postojanja usepla da obuči preko 4000 građana i građanki Novog Sada o važnosti ranog započinjanja kardiopulmonalne reanimacije i upotrebe AED uređaja. Aktivnosti se nastavljaju i u 2023. godini, a sledeći javni čas planiran je za kraj aprila meseca, o čemu će javnost blagovremeno biti obaveštena.

Kampanja ‘Spasi me’ nastoji da poveća kvantitet i kvalitet edukacija šire populacije. Časovi koji su održani proteklih godinu dana privukli su pažnju svih starosnih grupa, posebno mladima, čime je napravljen korak bliže podizanja svesti o važnosti ranog započinjanja kardiopulmonalne reanimacije i upotrebe AED uređaja. Jedan od glavnih ciljeva bio je oslobađanje straha građana i ohrabrivanje istih za pružanje neophodne i neodlože pomoći.
Zbog velike zainteresovanosti mladih odlučeno je da se kampanja proširi na edukacije koje će se odvijati u novosadskim srednjim školama i fakultetima Univerziteta u Novom Sadu . Kako bi se povećao broj obučenih ljudi za delovanje u hitnim situacijama kao što je srčani zastoj, odlučeno je da se aktivnosti prošire i na okolna mesta u Autonomskoj pokrajini Vojvodini. Javni časovi bi kao i prethodne godine podrazumevali detaljnu obuku građana na poznatim javnim lokacijama u Novom Sadu, uz dodatak novih edukativnih radionica u vidu Hajmlihovog zahvata i pružanja kardiopulmonalne reanimacijea kod novorođenčeta i male dece. Za najmlađe organizovan je poseban punkt, kojim se na njima razumljiv način približava važnost pružanja prve pomoći, dok će on ove godine biti još interaktivniji i edukativniji.


U toku 2022. godine, urađeno je mapiranje AED uređaja u Novom Sadu i procena njihove optimalne dostupnosti. Cilj i dalje ostaje laka dostupnost aparata kao i minimalna udaljenost od potencijalnih mesta nesreće, sa akcentom na povećanje broja aparata kojih je tek 15.
Kako bi se građanima što vise olakšala situacija u kojoj potencijalno mogu da se zadese, još jedan cilj je kreiranje web stranice kojoj bi se pristupalo skeniranjem QR koda, čiji bi sadržaj bio: detaljan opisa četiri karike preživljavanja, protokol pristupanja unesrećenom kao i sprovođenje kardiopulmonalne reanimacije, zvučnu signalizaciju na osnovu koje će se vršiti kompresije grudnog koša i mapu Grada Novog Sada na kojoj bi bile prikazane lokacije na kojima se nalazi AED aparat.
Paralelno sa organizovanjem ključnih komponenti kampanje, u nju će biti uključene poznate ličnosti iz sfere sporta i javnog života koji bi svojim integritetom doprineli shvatanju važnosti ove teme, takođe u planu je intenzivna medijska kampanja.