Ako vas iole zanima tehnologija, mobilni telefoni ili pametni uređaji, definitivno ste čuli za Xiaomi, relativno mlad brend iz Kine koji je osvojio lokalno, a zatim i globalno tržište sa proizvodima koji imaju kultne obožavaoce. Još od nastanka kompanije Apple nijedan brend potrošačke elektronike nije uspeo da ostvari tako neverovatan uspeh koji za rezultat ima redove ispred prodavnica i proizvode koji se rasprodaju istog dana. Kako je odnedavno Xiaomi prisutan i na tržištu Srbije, iskoristili smo priliku da popričamo da Ninkom Đurićem, direktorom lokalne kancelarije ovog brenda.
Xiaomi je prošle godine uspeo da prestigle Apple i postane treći najveći proizvođač mobilnih telefona na svetu, a uz to je Xiaomi odnedavno postao broj 1 u Srbiji, pretekavši Samsung, Huawei i druge. Šta je omogućilo tako neverovatan uspeh?
Uspeh je zasnovan na više faktora od kojih je najvažniji ponuda inovativnih proizvoda i rešenja zasnovanih na najnovijoj tehnologiji po vrlo fer ceni. To je nešto što je učinilo Xiaomi jako uspešnom kompanijom na samom početku kada je u pitanju tržište Kine, ali se pokazalo i globalno kao veoma uspešna strategija. Na tržištu Srbije korisnici cene inovacije koje naši proizvodi donose i vrlo su otvoreni za nove tehnologije. To, u kombinaciji sa portfoliom proizvoda koji kreću od cenovno konkurentnih Redmi uređaja, uređaja pod brendom POCO koji su fokusirani na povoljne performanse i, naravno, neverovatan izbor Mi telefona koji uključuje uređaje poput Mi 11 Ultra, telefona sa najboljom kamerom na svetu prema DXOMARK-u, osigurava da svako može pronaći savršen proizvod za svoje potrebe. Naši proizvodi iz ekosistema su takođe veoma popularni i neverovatan izbor uređaja za kuću predstavlja najveću porodicu IoT proizvoda na svetu.
Kada pričamo o Srbiji, nedavno ste otvorili sedmi Mi Store, što je već značajno prisustvo na tržištu koje je relativno skromno. Gde vidite potencijal za dalji rast kada je u pitanju Srbija i region?
Shvatanje kolike su potrebe tržišta za Xiaomi proizvodima došlo je odmah nakon što smo otvorili prvu Mi Store maloprodaju u Beogradu. Potencijal je bio neverovatan, sećam se da sam video stotine ljudi koji su čekali ispred prodavnice kako bi mogli da kupe neke od najnovijih Xiaomi proizvoda. To je bilo tako neverovatno i ne sećam se da se nešto slično ikad dogodilo na otvaranju bilo koje druge maloprodaje potrošačke elektronike u Srbiji. Još tada smo bili svesni da će ekspanzija biti brza, ali nedavno otvaranje sedme prodavnice je zaista premašilo očekivanja i ponosan sam na sve, na sve naše partnere, zaposlene u kompaniji Xiaomi, bez kojih ne bismo mogli postići tako puno, tako brzo. U bliskoj budućnosti planiramo da nastavimo širenje na lokalnom tržištu, ne samo u Srbiji već i regionu.
Iako su prva asocijacija na Xiaomi mobilni telefoni, zapravo sebe definišete kao internet kompaniju. Šta to tačno znači i kako se reflektuje na proizvode i način poslovanja?
Xiaomi proizvodi čitav niz uređaja, uključujući lifestyle proizvode poput električnih skutera, televizora, ali i IoT uređaje za kuću poput pročišćivača vazduha, senzora, povezanih svetala, proizvoda za fitnes i mnogih drugih. Svi oni su povezani sa našom Mi Home cloud platformom i dostupni korisnicima sa bilo kog mesta na Zemlji, čineći njihov život lakšim, zabavnijim, efikasnijim ili prijatnijim. Posedovanje tako velikog ekosistema proizvoda daje nam neverovatnu priliku da pružimo celokupno rešenje Xiaomi korisnicima zahvaljujući kome oni zaista mogu da iskuse šta znači voditi internet povezan život. Tako veliku mrežu uređaja omogućava naša robustna mrežna infrastruktura gde sve funkcioniše bez problema za svaki dom, neverovatno brzo i efikasno.
Svaki brend ima svoje fanove ali su Mi fanovi definitivno glasniji i strastveniji kada je u pitanju Xiaomi, zašto je to tako i kako objašnjavate tako jaku vezu između jednog brenda i korisnika?
Kao brend, imamo vrlo jaku vezu sa našim korisnicima još od osnivanja kompanije Xiaomi. Mi fanovi su veoma uključeni u mnoge aspekte kompanije i razvoja proizvoda, jer ne samo da predlažu ideje i karakteristike, već pružaju povratne informacije o svemu što radimo. Takva podrška je za nas neverovatno dragocena i pomaže nam da dizajniramo sjajne proizvode koji rešavaju probleme i olakšavaju život naših korisnika.