Treća generacija učesnica Mentorskog programa za preduzetnice koji organizuju AFA-All for All i Impact Hub, u okviru USAID inicijative WeFounders, uspešno je završila program i „dobila krila“ za dalji razvoj i rast svojih biznisa.

Program je omogućio preduzetnicama da od eminentnih eksperata uče o strategiji, liderstvu, finansijskom planiranju, marketingu, prodaji, analitici, umrežavanju, pregovaranju, suočavanju sa neprijatnim situacijama, samopromociji, kreiranju tima i ženskoj solidarnosti.

U programu je učestvovalo 11 preduzetnica iz najrazličitijih oblasti – od premium prehrambenih proizvoda, preko onlajn magazina, te škole za vizuelne efekte, pa sve do izrade naprednih mobilnih aplikacija. “U svakoj generaciji dobijamo sve „jaču“ grupu preduzetnica, tj. uspevamo da privučemo sve više preduzetnica iz dominantno muških sfera biznisa kao što je IT, što nam potvrđuje relevantnost i kvalitet našeg programa. Preduzetnice iz programa izlaze ne samo sa novim znanjima, veštinama i proširenim vidicima, već i sa širokom mrežom vrednih kontaka”, rekla je Valentina Čolić Mihajlović, šefica istraživanja i razvoja u AFA.

Umrežavanje (networking) je u brojnim istraživanjima prepoznato kao jedna od najvažnijih preduslova za razvoj uspesnog biznisa, ali i veština za koju je ženama potrebna veća podrška nego muškarcima. Žene imaju manje samopouzdanja, ali i manje prilika za umrežavanje zbog nedostatka slobodnog vremena jer obavljaju veći deo neplaćenih poslova oko porodice i dece, te im ostaje manje vremena za razvoj karijere i širenje svog „socijalnog kruga“. Upravo zbog toga, AFA planira da sa preduzetnicama koje su prošle kroz AFA mentorske programe otpočne kreiranje mreže preduzetnica i žena koje će kroz individualno članstvo u AFA mreži dobijati brojne pogodnosti i prilike za dalji profesionalni razvoj, pronalaženje stručne i finansijske podrške, mogućnost da kroz AFA aktivnosti promovišu svoje biznise i ekspertizu ali i da doprinose ekonomskom razvoju društva.

Po završetku programa, preduzetnice su imale priliku da se bolje upoznaju i međusobno povežu na neformalnom virtuelnom koktelu koji je AFA organizovala ali i da se upoznaju sa mladim preduzetnicama iz AFA  mreže: Katarinom Šonjić koja im je predstavila značaj employer brandinga i Manjom Bogićević koja je govorila o mašinskom učenju i kako je ona to sama savladala. Specifičnost ovog programa je bila i završna sesija za sve tri generacije polaznica AFA mentorskih programa, koja je bila posvećena digitalnoj transformaciji i značaju tehnologija i digitalne pismenosti za razvoj biznisa ali i značaju inovacija za kreiranje jedinstvene konkuretske prednosti, koji je pokriven kroz inspirativnu priču „serijske“ preduzetnice i inovatorke – Žakline Kušić, osnivačice AFA organizacije i Nedelje inovacija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.