U svetu komunikacija koji se rapidno menja, Judit Albers je preuzela kormilo A1 Srbija, donoseći svoje bogato međunarodno iskustvo na lokalno tržište. Sa karijerom koju je gradila u više zemalja i velikim projektima u oblasti telekomunikacija, ona se sada fokusira na jačanje pozicije A1 Srbija kao jednog od ključnih pokretača digitalne transformacije, naprednog korisničkog iskustva i provajdera personalizovanih IKT rešenja, po principu „ključ u ruke“. U ovom ekskluzivnom intervjuu, otkriva nam kako vidi budućnost industrije telekomunikacija, globalne trendove i lokalnu strategiju kompanije.

Prema vašem velikom internacionalnom iskustvu, koji su ključni trendovi koji trenutno oblikuju industriju telekomunikacija?

U toku je velika transformacija industrije telekomunikacija. Mreža 5G donela je značajna poboljšanja u digitalnom okruženju i digitalnoj transformaciji u Austriji. Kao jedan od vodećih operatora u zemlji, A1 je pokrenuo nekoliko inovativnih usluga i projekata, poput 5G Campus Networks, gde je A1 razvio privatne 5G mreže, koje kompanijama obezbeđuju namensku i bezbednu 5G infrastrukturu. Ovo je posebno korisno u industrijama kao što su logistika i proizvodnja, gde je pouzdana komunikacija sa manjim kašnjenjem ključna za poslovanje.

Još jedan od trendova je prelazak na OTT usluge, gde telekomunikacione kompanije direktno nude korisnicima platforme za striming, gaming i sadržaje. Dobar primer je naše ekskluzivno partnerstvo sa Netfliksom na nivou A1 Grupe, koje uključuje i Srbiju. Ovo je veoma konkurentan prostor koji mora biti popunjen personalizacijom, a telekomunikacione kompanije treba da uvedu inovacije koje prevazilaze tradicionalne voice i data usluge.

Kako se A1 Srbija prilagođava ovim trendovima?

Ponosni smo što smo pioniri na polju inovacija koje su usmerene na korisnike i koje ispunjavaju njihove stvarne potrebe. Jedan od primera je A1 Pametno putno osiguranje, koje je sa našim korisnicima već „proputovalo“ 134 države u svetu – jedinstven i revolucionaran proizvod za srpsko tržište koji oslikava našu posvećenost da život učinimo lakšim. Ono je jednostavno, dostupno onlajn, i osmišljeno tako da budete bezbrižni tokom putovanja. Dokaz je našeg pristupa koji je orijentisan na korisnike, gde svaka nova usluga počinje i završava se njihovim potrebama. Aktivno osluškujemo povratne informacije, koristeći ih za kreiranje rešenja koja ne samo da zadovoljavaju već i prevazilaze očekivanja korisnika.

Možete li detaljnije da objasnite pristup kompanije personalizovanim rešenjima po principu „ključ u ruke“ za biznise?

Svedoci smo toga da ICT postaje jedna od grana koje se najbrže razvijaju. Naši ICT proizvodi su osmišljeni tako da se mogu lako prilagoditi individualnim potrebama korisnika, čime se kompanijama obezbeđuju sveobuhvatne usluge, koje se odnose ne samo na povezivanje nego i na optimizaciju poslovanja i sajber zaštitu. Imamo kontinuirani rast u segmentu sajber bezbednosti, posebno u uslugama kao što su A1 Net Protect Plus i Max. Fokusiramo se na mala i srednja preduzeća, paketima koji uključuju sve, od mobilnih i internet usluga do skladištenja u cloud-u i sajber bezbednosti, koji su prilagođeni posebnim potrebama svakog korisnika. Ovakav pristup omogućava im da se fokusiraju na svoju osnovnu delatnost, dok mi brinemo o infrastrukturi.

Šta primena ESG principa znači za vas i kako se to odražava u praksi A1?

Primena ESG principa nije samo formalno poštovanje propisa – već pružanje stvarnog i značajnog doprinosa tržištu, društvu i korisnicima. U prethodnom periodu smo ulagali u solarne panele za naše bazne stanice, čime smo značajno poboljšali energetsku efikasnost i smanjili svoj ugljenični otisak. Očekujemo da će u ovoj i narednim godinama solarni paneli proizvoditi oko 4% ukupne potrošnje mreže. Verujemo da kompanije imaju odgovornost da kreiraju održivu budućnost za zajednice kojima služe.

Što se tiče društvenih inicijativa, posvećeni smo projektima koji podržavaju digitalnu pismenost i odgovornu upotrebu interneta. Jedan od projekata koji me posebno raduje jeste naša buduća platforma, koja će se fokusirati na pomoć, naročito mlađim korisnicima, da bezbednije i odgovornije koriste onlajn svet. Bez obzira na to da li je reč o borbi protiv sajber nasilja ili o promovisanju digitalnog blagostanja, ova platforma pružiće alate i resurse za bolje i sigurnije onlajn iskustvo za sve.

A1 Srbija se širi na nova poslovna područja, kao što su fiksne usluge i optičke mreže. Koja vizija stoji iza ovog poteza?

Širenje na fiksne usluge i optičke mreže deo je naše vizije da postanemo konvergentni operator od 2025. godine. Sa sve većim brojem ljudi koji rade od kuće i kompanijama koje se oslanjaju na digitalnu infrastrukturu, potražnja za brzim i stabilnim internetom je naglo porasla. Nudeći mobilne i fiksne usluge, možemo da obezbedimo sveobuhvatan paket koji pokriva sve komunikacione potrebe korisnika, bilo da su kod kuće, u kancelariji ili u pokretu i da sve reše pomoću jednog računa. Optička mreža je posebno značajna za omogućavanje dalje digitalne transformacije u zemlji.

Gde je naš region u pogledu digitalne transformacije i gde vidite poslovne šanse?

Apetit za inovacijama je ogroman. Postoji mnogo neiskorišćenog potencijala, posebno u sektorima kao što je elektronska trgovina. Jedna od prilika koju vidimo jeste pomoć kompanijama da digitalizuju svoje poslovanje. Na primer, u toku je druga sezona našeg A1 Programa partnerstva sa regionalnom dimenzijom, koji se naročito fokusira na inovativna rešenja za sektor maloprodaje. Inicijativa ima za cilj da ubrza razvoj i implementaciju digitalnih rešenja u Srbiji i regionu. Poziv je namenjen inovativnim tehnološkim kompanijama i startapima u fazi skaliranja koji su razvili digitalna B2B ili B2B2C rešenja namenjena maloprodaji i imaju prve korisnike.

Kao neko ko je relativno nov na ovom tržištu, kako planirate da oblikujete budućnost A1 Srbija?

Moj fokus je na tri glavna stuba: inovacije, korisničko iskustvo i održivost. Inovacije znače da treba da razvijate rešenja koja zadovoljavaju specifične potrebe lokalnog tržišta. Korisničko iskustvo podrazumeva da naše usluge treba da budu personalizovane, intuitivne i dostupne. Takođe, održivost je ključna za nas – ne samo u smislu ekološke odgovornosti već i u tome kako gradimo otporne mreže koje mogu da se prilagode budućim izazovima. Radujem se što vidim da A1 Srbija može i dalje da bude vodeća kompanija u ovim oblastima.

Vi ste jedna od retkih žena na poziciji generalnog direktora u Srbiji. Šta mislite kakva je budućnost za žene na rukovodećim pozicijama?

Ja verujem da različitost u liderstvu – bilo da je u pitanju pol, kultura ili iskustvo – donosi ogromnu vrednost kompanijama. Na različitim tržištima sam videla kako timovi koje odlikuje različitost mogu da podstaknu inovacije i ponude jedinstvene perspektive u donošenju odluka. Nadam se da će moje prisustvo na ovoj poziciji inspirisati druge žene da teže liderskim pozicijama, ne samo u telekomunikacijama već i u drugim industrijama. Ne radi se samo o stvaranju prostora na vrhu – već je reč o izgradnji budućih lidera, talentovanih žena, koje mogu da preuzmu ove uloge.

A1 Srbija je pokrenula kampanju u kojoj su u fokusu prosvetni radnici, koja je naišla na veliki odjek u javnosti. Zašto ste odlučili da se usredsredite na njih?

Prosvetni radnici su stub društva. Oni formiraju mišljenje, karakter i socijalne veštine naše dece. Ekskluzivna ponuda za njih odražava našu posvećenost podršci onima koji imaju tako značajnu ulogu u društvu. Najvažnijim influenserima ponudili smo najvažniji proizvod koji imamo – mobilni internet, i to neograničen, na godinu dana, uz bilo koju A1 postpejd tarifu.

A1 Srbija oduvek ceni obrazovanje i digitalnu pismenost. Samo prošle godine, kroz naše radionice u 70 škola prošlo je više od 14.000 učenika, roditelja i prosvetnih radnika, kojima smo pomogli da unaprede svoje digitalne veštine. Veoma smo posvećeni tome da internet učinimo sigurnijim i boljim mestom i znamo da su prosvetni radnici ključni za postizanje ovog cilja.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.