Na srpskom tržištu kafe u ponudi je sve više brendova, kako stranih tako i domaćih. Većina potrošača je i dalje verna tradicionalnoj kafi, ali raste broj onih koji polako menjaju svakodnevne navike i koji su spremni da probaju nove vrste kafa i osete draž nekih novih ukusa, navodi na početku razgovora za Nedeljnik direktorka marketinga kompanije Strauss Adriatic Katarina Šibalić.
„U industriji kafe može jasno da se primeti da smo društvo koje ne menja lako svoje navike. Kafa se pije svakodnevno, više puta na dan. Ona je centar naših razgovora, okupljanja, a pije se i kad smo sami, bilo da se radi o ‘prvoj jutarnjoj’ ili tokom noćnog spremanja za ispit. Najveći deo stanovništva pije crnu, ‘tursku’, tradicionalnu kafu, čak joj je i jedan značajan deo mlađe populacije veran, ali su oni i nosioci promena u našoj industriji. Mi, kao kompanija, težimo da ovu kategoriju razvijamo na način da svojim ponudama otvaramo svet kafe sa svim njegovim čarima i mogućnostima, i to što transparentnije za potrošača. Tako smo, ove godine, potrošačima ponudili Doncafé 3 sec 2 1 black, 100% tursku kafu za brzu i laku pripremu, ali bez dodataka instant kafe, što je novitet na ovom tržištu. Sve što je potrebno jeste da se sadržaj kesice prelije vrućom vodom, a kvalitet i poreklo kafe koju koristimo za ovaj proizvod daleko je iznad standarda našeg tržišta, što pravi ljubitelji kafe lako primećuju. Osim tradicionalne kafe, dosta znanja i strasti ulažemo u espresso, koji je sve zastupljeniji u konzumaciji kafe u gradskim sredinama, i trudimo se da imamo najkompletniju ponudu za HoReCa segment gde je osim kvaliteta proizvoda od velikog značaja podrška u obuci barista u lokalima i servisu aparata. Kontinuiranim programom za obuku barista i visokim kvalitetom proizvoda umnogome smo doprineli razvoju kulture espressa u Srbiji.“
Imamo utisak da je tržište tradicionalne kafe veoma interesantno svim proizvođačima i distributerima, i da baš taj segment doživljava renesansu?
Ovaj deo tržišta je interesantan jer je najveći, ali suštinski vrlo ograničen u ponudi u smislu profila proizvoda. Upotrebom surogata neki lokalni proizvođači, posebno u poslednjih deset godina, doprineli su i delimično degradaciji kategorije. Zato smatramo važnom edukaciju korisnika i širenje vidika kada je kafa u pitanju i ne prihvatamo kao opciju da naši ljudi treba da otputuju iz zemlje da bi pili dobru kafu. Neka od rešenja smo ponudili kroz visokokvalitetne funkcionalne kafe kao što je Doncafé Green Active – tradicionalna kafa sa povećanim sadržajem antioksidanasa, a prvi smo lansirali i kafe sa jedinstvenim geografskim poreklom za pripremu na tradicionalan način. U pitanju je Single Origin linija koju čine, zasada, 100% arabika kafe iz Hondurasa, Kolumbije, Brazila i Ugande. Ova oznaka je veoma važna, jer garantuje da je kafa uzgajana na određenom području i u jedinstvenom okruženju. Kroz Single Origin proizvode ljubiteljima tradicionalne kafe približavamo globalni trend, ali za lokalno relevantan način pripreme.
Trendovi ukazuju na to da potrošači vole proizvode koji imaju „priču“. Koliko pratite, koliko osluškujete želje prosečnog potrošača?
Ljudi, njihove navike i potrebe, nalaze se u centru pre svega vizije kompanije, a svakako predstavljaju osnovu marketing strategije i fokus kampanje za svaki naš proizvod i aktivnost. Naš doprinos ljudima u Srbiji je da im kao brend pružimo podršku da vode efikasniji i izbalansiran život. Sa tom misijom ove godine lansiramo Doncafé Moment benefit program. Nazvali smo ga „25. sat“ upravo po tom jednom izmaštanom dobu dana, kada se dešava samo ono što nam nedostaje u ova, postojeća 24 sata. Zajedno sa ljubiteljima kafe ćemo se boriti protiv izgovora poput „nemam kad“ i „to ću od ponedeljka“ tako što ćemo ih inspirisati i pomoći im da malim prepakivanjem rutine osvoje ovo vreme i osećaju se bolje.