Pre nekoliko godina u svetu komunikacija krilatica „Content is the King“ – ili rečeno običnim jezikom „suština je u sadržaju“ – postala je ono što se smatra početkom i krajem. Pesma koju sada pevaju svi koji se bave komunikacijama (pisci, ljudi iz marketinga, PR-a…) ima svoje izvore u eseju koji je još 1996. napisao Bil Gejts, ali je tek poslednjih godina sa naporima kompanija da ostave jedinstven pečat u prezasićenom digitalnom svetu postala tako važna.
Neki zaista važni ljudi iz sveta marketinga smatraju da je marketing zasnovan na sadržaju jedini koji ima smisla. Ako pogledamo unazad šta nam se dešavalo sa pandemijom COVID-19 i kako su se mnoge kompanije našle u problemu da ispune poslovne ciljeve u ova izazovna vremena, odgovor šta raditi se sam po sebi nameće. Sadržina onog što komunicirate, posebno tokom online kampanja, nije samo kralj, već cela „kraljevska porodica“.
Poslednju godinu i po primetan je značajan porast konzumacije raznih vrsta internet sadržaja, pogotovo na društvenim mrežama, stoga da biste u današnje vreme bili na pravom putu potrebno je uraditi više koraka.
Počnite od početka, ne preskačite korake i budite metodični u svom pristupu. Ne očekujte linearan rast, pogotovo ne na početku, ali kada jednom izgradite svest o svom brendu i zadobijete poverenje, potrošači će vas onda imati na umu, kada im bude zatrebao vaš proizvod ili usluga.
Mnogo je parametara potrebno uskladiti da bi se ostvarili zacrtani ciljevi, međutim najvažnije od svega je da vam je pristup strategiji ove vrste marketinga holistički. Objavljivanje odličnog teksta na blogu je super za kompaniju ali samo je mali deo ukupne slike.
U današnje vreme treba imati na umu da sadržaj nije samo tekst. Tu je sve više reč o video-sadržajima, podkastima, webinarima… i ako želite da pridobijete svoju publiku, biće potrebno da sadržaj kreirate u pravom formatu i na pravim kanalima.
Koliko god to sada izgledalo komplikovano, preporučujem vam da se što pre upustite u te vode, a onda će doći vreme kada će vam „kraljevska porodica jesti iz ruke“.