Televizijska rijaliti serija U korak sa Kardašijanima upravo se vratila sa 16. sezonom, što znači da su porodične svađe i besramno reklamiranje njihovih proizvoda ponovo u punom cvatu, piše BBC.
Serija se emituje više od jedne decenije, a bogatstvo porodice raste u skladu s njom.
Kajli Džener – koja je na početku serije bila devetogodišnja devojčica – sada ima 21 godinu i milijarderka je.
Sa bogatstvom koje se procenjuje na milijardu dolara, prema časopisu Forbs, kozmetički mogul ubedljivo je najbogatija članica sveprisutnog klana Kardašijan, kog predvodi matrijarh i „mamadžer“ Kris Džener.
Međutim, nije baš da ostatak njenih sestara i braće mora da zavlači ruke u sofu da bi pronašli zaostalu siću.
Kim Kardašijan Vest je multimilionerka zahvaljujući vlastitoj kolekciji za negu lepote, parfemima i „kimodžijima“, a Kendal Džener je međunarodni model.
Kloi Kardašijan ima vlastitu džins kompaniju Gud Amerikan, a najstarija sestra Kortni Kardašijan zaradila je novac od promovisanja proizvoda i saradnje sa maloprodajnim modnim lancima.
Brisanje granica između ličnog i profesionalnog zajedno sa njihovim neverovatnim uticajem na društvenim mrežama pokazalo se unosnim.
Zajednički broj pratilaca sestara iznosi 537 miliona, što im omogućava da „cede“ milione dolara iskorišćavajući pop kulturu.
Aleksander Makelvi, profesor preduzetništva na Univerzitetu u Sirakuzi, smatra i da serija sledi brižljivo izrađen scenario.
„Kad biste analizirali seriju, zaključili biste da je ona veoma spontana“, rekao je on.
„Međutim, vrlo je verovatno da je rađena po scenariju, planirana i veoma kontrolisana kako bi prenela jasnu i ubedljivu poruku o tome šta producenti i porodica Kardašijan žele da se zna o njima.“
Ova sezona serije U korak sa Kardašijanima bavi se isključivo „skandalom“ sa Kloi Kardašijan, njenim bivšim partnerom Tristanom Tompsonom i navodnim „smuvavanjem“ sa najboljom prijateljicom Kajli Džener, Džordin Vuds.
U seriji se Kloi žali: „Baš je bezveze što je sve moralo da bude toliko javno. Ja se ne svodim samo na TV seriju. Ono, ovo je moj život.“
U vreme kad se saznalo za navodnu vezu, cena Džordi Lip Kita, tečnog karmina i olovke za usne koji su deo šire saradnje između Kajli i Džordin, bila je na popustu od 50 odsto.
Ubrzo nakon toga ona se rasprodala.
U intervjuu za Njujork Tajms, Kajli Džener je izjavila da nije bila svesna da je cena smanjena, dodajući: „Nikad ne bih uradila tako nešto.“
Ali činjenica je da je skandal pospešio prodaju.
„U suštini, čitavi njihovi život su sve vreme izloženi kao na tacni i mislim da zbog toga neki kupci mogu lakše da se vežu za njih“, rekla je Alison Gejter, analitičarka lepote u kompaniji za istraživanje tržišta Mintel.
U prvoj epizodi, publika vidi i Kloi na foto sesiji za njenu džins kompaniju, Kim i Kajli kako pričaju o saradnji na parfemu, i Kiminog muža, repera Kanjea Vesta, koji se ubacuje u priču promovisanjem vlastitih projekata.
Sa svim tim poklopilo se pokretanje bloga o životnom stilu po imenu Puš Kortni Kardašijan – pomalo kao sajt Gup Gvintet Paltrou, ali sa mnogo više obnaženosti.
Kao i većina stvari koje imaju veze sa Kardašijanima, Puš je najavljen preko Kortninog Instagram naloga, baš kao i Kloina džins kompanija prošle godine, a ova društvena mreža bila je ključna i za uspeh Kajline kozmetičke firme.
Gejter je rekla: „Ono u čemu su one najbolje zapravo je iskorišćavanje pratilaca sa društvenih mreža za stvaranje robne marke koju njihovi pratioci istinski žele, naročito kad govorimo o Kajli Džener.“
Kad je Kajli prvi put pokrenula kozmetičke proizvode za usne u novembru 2015. godine, mogla je da ih plasira milionima fanova direktno preko Instagram naloga.
To znači da je mogla da uštedi na troškovima marketinga i dobije trenutnu reakciju šta se ljudima sviđa ili ne.
Luis Šits, vanredni zamenik rektora za preduzetništvo na Državnom univerzitetu u Severnoj Karolini, rekao je:
„Pomislite samo – pre 20 godina preduzetnik da bi dobio povratnu informaciju od 20 potrošača morao je da ih pozove ili napravi proizvod i da im ga stavi u ruke, ili da stoji na ulici i anketira ih.“
„Na društvenoj mreži, one mogu da dosegnu stotine hiljada ljudi za svega nekoliko sekundi i dobiju povratnu informaciju o nekom konceptu.“
Neki od ugovora koje je porodica sklapala u ranim danima slave, naročito u slučaju starijih sestara Kortni, Kim i Kloi, nisu uvek glatko prolazili.
Sestre su postale lica kozmetičkog brenda Kroma Bjuti preko ugovora o licenci. Ali nakon pokretanja 2012. godine, linija je ubrzo povučena iz radnji zbog tvrdnji o kršenju autorskih prava.
Preimenovana u Kardašijan Bjuti i dalje je imala pravnih problema. Porodica je tek nedavno uspela da se izvuče iz te situacije.
Lansirali su i Kardašijan Kard, pripejd kreditnu karticu usmerenu na tinejdžere i roditelje koji žele da prate njihove izdatke.
Ubrzo se, međutim, odustalo od toga nakon što je bivši državni tužilac Konektikata Ričard Blumental izjavio da su ga „duboko uznemirili“ visoki troškovi kartice „u kombinaciji sa dodvoravanjem finansijski neveštim mladim ljudima.“
Čak i danas, ne pretvori se u zlato sve što dodirnu.
Pokušaj Kajli Džener da nastupi kao zaštitno lice Pepsija propao je posle oluje nezadovoljstva pošto se pojavila u reklami za koju mnogi tvrde da je trivijalizovala pokret Crni životi su važni.
Pepsi je povukao reklamu samo dan pošto je prvi put emitovana.
Majka troje dece (uskoro četvoro) Kim Kardašijan Vest izazvala je gnev američke Uprave za hranu i lekove kad je promovisala lek protiv jutarnje mučnine.
A članovi porodice našli su se na meti kritika zato što su primili novac za promovisanje proizvoda za mršavljenje.
Bivša voditeljka Radija 1 Džamila Džamil, koji vodi kampanju o telesnoj pozitivnosti, rekla je da Kim Kardašijan Vest ima „užasan i otrovan uticaj na mlade devojke“.
Aktuelni televizijski ugovor za porodicu ističe ove godine i u ovoj fazi nije najjasnije da li će serija nastaviti sa emitovanjem.
Gledanost poslednje sezone serije je opala, kada je 1,3 miliona gledalaca koji su se uključili da gledaju premijeru spalo na njih 851.000 u finalu.
Ako se serija bliži kraju, hoće li porodica i dalje imati isti stepen uspeha bez nje?
„Svakako neće imati toliko prilike za besplatnu reklamu“, rekao je profesor Makalvi.
„Ali do sada su bili uspešni u pronalaženju drugih načina da ostanu u medijima stvarajući lažne sukobe, bilo da su inscenirani ili ne, što je odlična besplatna reklama.“