PR je dobio koronavirus pre nešto više od dve godine, 6. marta kada je zabeležen prvi slučaj u Srbiji. Inkubacija je počela i ranije, odmah sa prvim izveštajima iz Vuhana, a simptomi – izmeštanje iz kancelarija, nemogućnost organizacije događaja i obustavljanje kampanja, uglavnom su se javili odmah posle proglašenja vanrednog stanja. Ipak, njegov imunski sistem brzo je reagovao i nakon inicijalnog karantina odgovorio izazovu.
Za PR stručnjake korona je značila promenu rutine, ali nikako i stajanje, jer PR nikada ne spava, a usluge stručnjaka za odnose sa javnošću su u krizi veoma značajne. Kreativni i strateški potencijali agencija tada su još snažnije uposleni. Ipak, tokom 2020. agencije su, kao što pokazuje Agency Report Marketing mreže, pretrpele izvesne gubitke u prihodima. COVID-19 je i u slučaju PR-a imao svoje dugoročne posledice, ali i one se sve manje osećaju i PR sektori rade punom parom.
U slučaju agencije New Moment, čiji sam član postala nekad između trećeg i četvrtog talasa, baš tokom trajanja pandemije su se izrodile neke od najkreativnijih ideja, a uvažavanje potreba ne samo klijenata nego i zajednice donelo je pokretanje kampanja među kojima se svakako ističe pokret „Nesalomivi“ Hemofarm Fondacije. Osim toga, tokom druge godine pandemije, agencijski PR tim je dobio nekoliko pojačanja i spreman je da, u skladu sa motom agencije, balkansku kreativnost po ko zna koji put pokaže celom svetu.
Da li su PR i agencije „stekli“ antitela? Verujemo da je oporavak gotovo potpun. Povratili smo mnoge rutine, uključujući odlazak u kancelariju, pa se tako i New Moment vratio kući u Hilandarsku 14, ali u novu zgradu – izgrađenu u jeku i u inat pandemiji. Ipak, najviše nas je obradovao povratak događajima tokom kojih imamo priliku se družimo i kreativno izrazimo, pomažući svojim klijentima da predstave svoje vrednosti, proizvode i usluge. Bilo da organizujemo izložbe poput Art of Color by Huawei, tokom koje su u Muzeju savremene umetnosti prikazane izuzetne mogućnosti P50 serije pametnih telefona u domenu fotografije, bilo da doprinosimo upoznavanju novog brenda kakav je Yettel – sada bez ikakve zadrške, poštujući aktuelne mere, radimo ono što volimo. PR je preležao COVID-19 i njegove posledice, ali se i podsetio kako reagovati u krizi i iz nje iznedriti najbolje – nove prakse, nov kreativni zalet i snažan tim.